A 2008-as Braid óta a játékfejlesztők hajlamosak úgy érezni, hogy egy platformjátékban nem elég ugrálni, hanem kell bele egy nehezen összerakható, szimbolikus, ezoterikus, lehetőleg homályosan megfogalmazott történet is, ami a világ nagy összefüggéseire reflektál, vagy annyira melankolikus, hogy az ember szíve szakad bele. De ha bárki megkérdez engem, nem ezek a kétezres évek legjobb platformjátékai, hanem azok, amik nem törődnek ezzel: a Super Meat Boyban nemhogy sztori, de még ráció sincsen, a Rayman Origins/Legends annyira alapfokú, hogy abba senki sem fog belezavarodni, a Cuphead meg annyira nehéz, hogy ott úgyis tönkretesszük a kontrollert egy idő után.
Minden sportágban vannak csalási módszerek, és ez alól a videojátékok sem képeznek kivételt. A profi esportversenyeken nem csalókódok bepötyögésével lehet előnyt szerezni, mint amikor otthon játszunk a haverokkal, hanem a hardverben kell elrejteni titkos digitális doppingszert.
A körökre osztott, rendkívül lassú táblás játékok után a jóval összetettebb és valós időben zajló többszereplős videojátékokban is elverheti a mesterséges intelligencia az embert. Az Elon Musk és Sam Altman által alapított OpenAI laboratórium legfrissebb eredménye, hogy az esport egyik népszerű játékában, a Dota 2-ben képesek legyőzni az amatőrök legjobb 1 százalékát.
Az esport növekvő népszerűségét mutatja, hogy a League of Legends videojáték élő közvetítéseit több mint egymilliárdszor nézték meg a Twitchen. Ezt a rekordot a világon elsőként érte el a többszereplős játék, amely 2009. októberében jelent meg, de még ma is óriási a rajongótábora.
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) hivatalosan is a mentális rendellenességek közé sorolta a videojáték-függőséget. A betegségek új nemzetközi osztályozási listája, a hétfőn bemutatott ICD-11 szerint
a játékfüggőség olyan súlyosan tartós vagy visszatérő viselkedés, amelyben a játék elsőbbséget élvez az élet más területeivel szemben.
A dokumentum szerint a játékfüggőség egy év alatt felismerhető és diagnosztizálható, de súlyosabb esetekben ennél hamarabb is felállítható a diagnózis. A WHO szerint a videojáték-függőség sajátos elmeállapotként való elismerése a közegészségügyet szolgálja, általa az országok jobban felkészülhetnek a probléma azonosítására.
Alapvetően két dologgal küzdenek manapság a régi konzoljátékok elkötelezett rajongói, akik nem elégednek meg az emulátorok nyújtotta szórakozással:
Ezekre a problémákra nyújt megoldást a Playmaji moduláris konzolja, a Polymega, amit Los Angeles-ben, a 2018-as E3 szórakoztató elektronikai kiállításon már úgy mutattak be, hogy hamarosan előrendelhető lesz.
A Nintendo évek óta nem tart hagyományos sajtókonferenciát az E3-on. Mióta bevezették a saját, rendszeresen jelentkező online videokonferenciájukat, a Nintendo Directet, nincs is rá szükségük: ezekből mindenki megtudhatja, hogy milyen játékmegjelenésekkel készülnek.
Magyar idő szerint kedd este kezdődik a legfontosabb videojáték-ipari rendezvény, a Los Angeles-i Electronic Entertainment Expo (E3). Ahogy az lenni szokott, a kiállítás előtt minden nagy játékkiadó saját sajtóprezentáción mutatja meg készülő játékait – és ahogy az lenni szokott, a Sony és a Nintendo maradt a végére. Megvolt az Electronic Arts, a Microsoft, a Bethesda, a Devolver Digital és a Ubisoft, kedden hajnali 3-kor pedig végre a Sony is megmutatta, mivel akarja megnyerni az idei E3-at. És meg is nyerte.
Most már tényleg mindjárt elkezdődik a legfontosabb videojáték-ipari rendezvény, a Los Angeles-i Electronic Entertainment Expo (E3). A magyar idő szerint kedd este induló kiállítás előtt minden nagy játékkiadó saját sajtóprezentáción mutatja meg készülő játékait; letudta már ezt a kört az Electronic Arts, a Microsoft, a Bethesda és a Devolver Digital, hétfő estétől kedd hajnalig pedig a Square Enix és a Ubisoft terítette kártyáit.
Az előbbit könnyen elintézhetjük: a Square Enix három év óta először tartott külön E3-sajtóbemutatót, de nehezen érthető, hogy miért. Pár olyan trailert mutattak, amiket a nagyobb kiadóknál lehetett már látni, két igazi újdonságukról pedig szinte semmi nem derült ki. Az egyik a Human Head által fejlesztett The Quiet Man, ami egy akciójátéknak ígérkezik siketnéma főhőssel, a másik a Babylon's Fall, amiről gyakorlatilag csak annyi derült ki, hogy a PlatinumGames fejleszti (ami mondjuk jó hír, egyebek között Bayonettát köszönhetünk nekik).
Egyik videojátékos sajtókonferencia olyan, mint a másik. Smart casualba öltözött ceók és producerek ecsetelik a hazai pálya előnyeit, a hagyományos mosóporok hátrányait, és mindezt trailerekkel, illetve az Oscar-gálákról ismerős, fékezett habzású poénokkal tagolják. Aki egyet látott, mindet látta. A Devolver Digital E3-as konferenciáit viszont akkor is érdemes látni, ha az összeset láttuk, mert ilyet aztán tényleg nem látni máshol.
Kedden indul az Electronic Entertainment Expo Los Angelesben; az E3 a videojáték-ipar egyik legfontosabb rendezvénye, ahol a kiadók mutatják be ősszel és jövőre várható újdonságaikat. A legnagyobbak már a show előtti napokban saját sajtórendezvényt tartanak – így tett szombaton az Electronic Arts, vasárnap a Microsoft, magyar idő szerint hétfőn hajnali fél 4-es kezdettel pedig a Bethesda is tartott egy másfél órás prezentációt.
Kedden kezdődik az egyik legfontosabb videojátékos rendezvény, a Los Angeles-i Electronic Entertainment Expo (E3), de ahogy az lenni szokott, a legnagyobb játékkiadók már a show előtti napokban saját sajtókonferencián mutatják be az őszi szezonban és jövőre várható újdonságaikat. A sort az Electronic Arts nyitotta meg szombaton egy erőtlen prezentációval, őt vasárnap a Microsoft követte, magyar idő szerint este 10-kor kezdték a saját rendezvényüket.
A Microsoft nem áll fényesen a jelenlegi konzolgenerációban: az Xbox One szerencsétlen premierje után a PlayStation 4 elhúzott, és mivel fejlesztőcsapatokkal (és így platformexkluzív címekkel) is jobban áll a Sony, ezt az előnyt még tovább növelték az elmúlt években. A PS4 eladott példányszáma már 80 millió körül jár, az Xbox One az optimista becslések szerint is valamivel több mint 30 millió körül lehet, ráadásul a tavasz nagy xboxos címének számító Sea of Thieves nem muzsikált fényesen (legalábbis ennek a jele, hogy titkolják a fogyási adatait). Szóval az idei E3 Microsoft-sajtóbemutatójának nagy kérdése leginkább az volt, hogy lesz-e bármilyen csoda, ami fellendíti az Xboxot.
Az Electronic Entertainment Expo (E3) a videojáték-ipar egyik legjelentősebb eseménye, a nyugati játékpiac főszereplői általában ekkortájt mutatják be készülő játékaikat. Ezt a reputációt viszont idén nem erősítette az egyik legfontosabb kiadó, az Electronic Arts.
Az expo ugyan csak kedden kezdődik, de az azt megelőző napokban mindegyik nagy gyártó vagy kiadó letudja a saját sajtókonferenciáját. Az idei rendezvény első bemutatóját az EA prezentálta magyar idő szerint este 8 órai kezdettel, de annyira semmitmondó szűk másfél órát adtak, hogy ideje elgondolkodniuk, érdemes-e egyáltalán saját konferenciát tartani.
A Facebook már korábban világossá tette, hogy szívesen átcsábítaná a Twitchről és a Youtube-ról a saját játékmenetüket élőben vagy felvételről streamelő gémereket, mert ez a műfaj nagyon népszerű a fiatalok körében, márpedig velük nem áll túl jól a cég.
Egy rövid kedvcsináló videót tett közzé a Ubisoft az új Assassin's Creed játékból.
A videót a fejlesztők hivatalos Twitter-csatornáján osztották meg. Az alig hat másodperces jelenetben egy spártai katona rúgja le egy ellenfelét a szikláról. A snitt alighanem Zack Snyder és Frank Miller közös képregényfilmje, a 300 előtt tiszteleg.
Szerda óta elérhető az Atari klasszikus játékait tartalmazó Atari VCS retro játékkonzol. Az online játékmódot és több mint száz játékot kínáló konzolra a tervezői az Indiegogo oldalon gyűjtötték a pénzt, közösségi finanszírozással. Az előrendelők több mint kétmillió dollárt dobtak össze a játékkonzolra, holott a fejlesztők csak százezret kértek.
A PlayerUnknown's Battleground fejlesztői beperelték az Epic Gamest egy dél-koreai bíróságon, mert szerintük az Epic játéka, a Fortnite a PUBG-t másolja. A fejlesztők azt akarják, hogy a bíróság vizsgálja ki, nem éltek-e vissza a szellemi tulajdonukkal.
Bár az utóbbi két évadot már inkább passzoltam, sosem értettem a Walking Deadben, hogy miért nem maradnak veszteg. Én szívesen megnéztem volna egy komplett szezont arról, hogy hőseink zombiölés, meg ármánykodás helyett inkább zöldséget termesztenek, beosztják az élelmiszert, elmennek beszerzőutakra, próbálják megoldani a közösség problémáit, intézik az ügyes-bajos dolgokat, és így tovább. De a Walking Dead nem erről szólt, hanem a kilátástalanságról, ahogy a világvége után egyszerű emberek próbálnak kapaszkodni az életükbe, és minden összeesküszik ellenük. Hiába találják meg a tökéletes települést, valami úgyis bűzleni fog, és akkor szedhetik a cókmókot, és kereshetnek maguknak másik bázist.
Active Shooter címmel iskolai lövöldözős játékot fejlesztett egy leginkább botránykeltésre szakosodott szoftverfejlesztő cég, az alkotás elvileg június 6-ától letölthető lesz a Steam platformjáról. A játék hírére tiltakozási hullám indult, aminek eredményeképp már több mint 17 ezren írták alá a játék letiltását követelő petíciót a change.org-on.
Senkit nem hagy az út szélén Bill Gates, ez derül ki legalábbis abból a meglepő lépésből, amiről a Polygon számolt be: a Microsoft két évvel azután, hogy leállították az Xbox 360 gyártását, május 22-én kiadott egy új rendszerfrissítést a játékkonzolra (OS verzió: 2.0.17526.0).
Azt nem igazán tudni, hogy pontosan miben áll a frissítés természete, valószínűleg a kisebb hibák javítása és teljesítményjavítás várható tőle ("Minor bug fixes and improvements") – már ha vesszük a fáradtságot, elővesszük az évek óta porosodó konzolt és bekapcsoljuk.
Utoljára 2016. március 29-én adtak ki frissítést a 2005-ben bemutatott Xbox 360-ra, és egy hónappal később állították le a második generációs Xbox gyártását, hogy teljesen átadja a helyét az Xbox One-nak. Akkor a Microsoft azt közölte, hogy 2016 végéig nyújtanak támogatást a konzolhoz, de a mostani frissítés azt mutatja, hogy a cég még mindig törődik a 13 évvel ezelőtt megjelent termékkel.
81 éves korában elhunyt Ted Dabney, a videójáték-ipar egyik meghatározó, nagy hatású alakja. Ted Dabney és társa, Nolan Bushnell alapították 1971-ben a Syzygy nevű céget, ami még abban az évben piacra dobta a Computer Space nevű játéktermi gépet, ami az első kereskedelmi forgalomba kerülő videójáték volt.
Gyilkosság, összeesküvés és online zaklatás miatt emeltek vádat három férfi ellen, akik miatt tavaly decemberben lelőtt a rendőrség egy teljesen ártatlan embert - írja az Ars Technica.
A vádlott Tyler Barriss egy kitalált túszdrámával hívta ki a kommandósókat a Kansasban élő Andrew Finch címére, akit a saját lakása ajtajában lőttek agyon, mert azt hitték, hogy fegyverért nyúl.
33 éves korában meghalt John Bain, vagy ahogy az interneten mindenki ismerte, TotalBiscuit; a YouTube egyik legnépszerűbb gémer videósa. Bainnél 2014-ben diagnosztizáltak rákot, a küzdelmét a betegséggel nem titkolta, sokat beszélt róla a videóiban és a podcastjében is. Egy hónapja hosszú Reddit-posztban búcsúzott el a közönségétől, azt írta, 46 kemoterápiás kezelésen van túl, de a rák győzött, átterjedt a májára, és már csak hetei vannak hátra.
Bain a karrierjét 2005-ben a World of Warcraft Radio című podcasttel kezdte, aztán 2010-ben nyergelt át YouTube-videókra, és később Starcraft 2 meccsek közvetítésére és kommentálására. Egyedi humora és személyisége hamar nagyon népszerűvé tette, később egyfajta ellenpontja lett a videojátékokkal bohóckodó újhullámos YouTube-sztároknak. Több mint kétmillióan követték a videóit, amikben általában kevésbé ismert, független fejlesztőcsapatok játékait mutatta be, és éles hangon kritizálta a játékipar lélektelen szuperprodukcióit.
Temetéshez öltözni még korai lenne, mert bár a Playstation 4 belépett az életciklusa végső szakaszába, ez még jó ideig biztos pozíciót jelent, és a Sony erre a konzolra fog fókuszálni.
Most is bombasiker a Fortnite, de hogy így is maradjon, azt a játékot kiadó Epic Games 100 millió dollárja garantálja majd. Ekkora összeget költenek el arra, hogy kiépüljön a játék esportos közössége.
Meglepő bejelentést tett a Capcom: a pc-n, PlayStation 4-en és Xbox One-on elérhető Resident Evil 7 a Nintendo konzoljára, a Switchre is megjelenik. A meglepetés két dolognak köszönhető:
Hat éve került a boltokba a Sony második és ezidáig utolsó kézikonzolja, a PlayStation Vita. A játékellátottsága már a kezdetekkor is problémás volt: nemcsak a külsős fejlesztők, de a Sony sem törte össze magát, hogy játékokat fejlesszen a gépre. A Sony most bejelentette, hogy felhagynak a dobozos Vita játékok forgalmazásával.
A Microsoft bemutatott egy új kontrollert az Xbox One konzolhoz. Az Adaptive Controller nevű eszköz nagy segítséget jelenthet azoknak, akik mozgásukban való korlátozottság, indokolatlan Microsoft-gyűlölet vagy más ok miatt nem tudnak kezelni egy hagyományos játékvezérlőt.
Magyar fejlesztők indítottak közösségi kampányt a videojátékuk finanszírozására Kickstarteren. Az érdeklődés olyan nagy, hogy már a félidőben összejött a remélt összeg.
A Black Geyser: Couriers of Darkness (Fekete Gejzír: A sötétség hírnökei) című szerepjáték egy izometrikus nézetű, csapatalapú, egyjátékosos, valós idejű, de megállítható, stratégiázósabb RPG, amely stílusában és hangulatában is a műfaj klasszikusának számító Baldur's Gate-et vagy a 2015-ös Pillars of Eternity-t idézi.
Két új mobilappot adott ki a Steam videojáték-áruházat fejlesztő Valve – írja a Next Web. Mindkettő elérhető Androidon és iOS-en is.