Megint piros pöttyök hozzák a frászt a római-partiakra
A Duna menti sétányon gyakorlatilag minden fát megjelöltek piros festékfolttal. Kiderítettük, miért.
A Duna menti sétányon gyakorlatilag minden fát megjelöltek piros festékfolttal. Kiderítettük, miért.
Elkészült a Fővárosi Közgyűlés alakuló ülésének napirendje: érdekegyeztető tanácsot hoznak létre, leállítják a római-parti mobilgát építését.
Két kilométernyi vasbeton árvízvédelmi fal épül a már meglevő pünkösdfürdői töltésen, 13 árvízkapuval.
De arról, hogy megépítik-e a gátat ott, csak azután döntenek, ha továbbtervezték és tudják, mekkora kártalanítási összeggel jár.
A parti mobilgát ellenzőit is magában foglaló grémium március végéig tanakodhat, aztán döntenek.
Amikor jobb hallgatni az idősek szavára.
Amit viszont akarnak: nyugodt, családi rekreációs helyszínt a természetben. Óbuda megvonta a névhasználati jogot a zsidózó egyesülettől.
Döntött a közgyűlés: a partszakaszt bezáró két patakon kiépítik az árvízvédelmi műveket, a parti nyomvonalról még mehet a vita.
A volt környezetvédelmi államtitkár szerint Tarlós István azzal tehetne a legtöbbet, ha teljesen kivonulna a gátügyből.
Visszavonták a határozatot a gátépítésről. Az ellenzék szerint megfutamodik a Fidesz, mint az olimpiánál.
apró öröm, hogy a megbeszélés legalább "kedélyes hangulatban" zajlott.
A római-parti mobilgátellenes aláírásgyűjtés és népszavazás összehozta az ellenzéki pártok többségét.
Az ügy fontossága és sürgőssége miatt rendkívüli közgyűlést hívott össze Tarlós.
A Kúria felülbírálta a korábbi döntést és hitelesítették a Párbeszéd kérdését.
Ekkora mobilgátról nemcsak hazai, de nemzetközi tapasztalatok sincsenek, mondta Timár Gábor geofizikus.
Továbbra is az eredeti terveket támogatja a főváros, az alternatívát elvetették. Népszavazásról később döntenek.
Szerintük a tervezett part közeli mobilgát a jelenleginél kockázatosabb és jelentősen rontja a part természetes jellegét is.
Soha nem mondtam, hogy lesz népszavazás a Római-part árvízvédelme ügyében, gyakorlatilag az egész magyar sajtó félreértelmezte a szavaimat, közölte.
A megkérdezettek 59 százaléka inkább a parttól beljebb fejlesztené a gátat - derül ki a Závecz Research friss kutatásából.
A III. kerület az érintett 15 ezer lakó véleményét várja, Tarlós szerint választási kampányízű a húzás.
A Tér-Team által tervezett földművet elmosta a Duna, és mulasztás miatt majdnem baleset történt.
Számos kockázata van a Római-partra tervezett mobilgátnak egy friss tanulmány szerint, benyújtottak egy alternatív javaslatot.
Az Együtt és a Párbeszéd szerint kell mobilgát, csak beljebb kell megépíteni.
Közadakozásból elkészítettek egy elemet a tervezett gátból, és kiállították a parton.
A fővárosi közgyűlés zöld jelzést adott a terveknek, a tiltakozó zöldek meg pirosat.
A Rómaira eleve úgy írhatták ki a megbízást, hogy csak a Duna-part jöhessen szóba.
A fővárosi közgyűlés az ülésre összegyűlt civil tiltakozók ellenében a part menti nyomvonalat fogadta el. Két és fél évig zárva lesz a Lánchíd és az Alagút.
A III. kerületbe azonban már nem menne vissza. Jövő héten dől el a római-parti gát ügye.
Azt akarják, hogy ne a vízparton, hanem valamivel beljebb épüljön meg a védvonal.
A demonstrálók petícióhoz gyűjtenek aláírásokat, hogy ne a parti fövenyen, hanem egy utcával beljebb épüljön a gát.
Újpesten vagy Angyalföldön rosszabb állapotban van az árvízvédelem a Fővárosi Csatornázási Művek tanulmánya szerint.
Nem volt jó mobilgátbarát mérnöknek lenni hétfő este Békásmegyeren.
Egy civil szervezet megszerezte a kivitelezői szerződést, ami alapján már a gáttervek elkészülte előtt feltúrták volna a talajt.
A demonstrálók szerint meg kell akadályozni a drága, veszélyes és pusztító gátépítést.
Azt nem árulta el Tarlós, hogy a kerület vagy Budapest szavazhatna.
Repedéseket fotóztak a betontalapzaton, építészek elmondták, mennyire lehet veszélyes a helyzet.
Tarlós István bejelentette, hogy a mobilgát megépülése után helyi adó fognak kivetni az értéknövekedés miatt a hullámtérben élőkre.
Hosszabb lesz, drágább lesz, magasabb lesz, több elemből áll majd, mint eredetileg tervezték. Kétféle partfeltöltés lehet: kőszórásos és Gabion-hálós.
Az érintettek már csak a kész tervet ismerhetik meg.
Tarlós legyőzte a zöldterületet féltő civileket, 10 milliárdból építi fel 2019-re a vitatott mobilgátat.
Habony nem utasítja semmire a főpolgármestert, Lázár János nem központosíthatja a közszolgáltatásokat, abba lehet hagyni a heccelődést.
A közbeszerzési bizottság MSZP-s elnöke szerint túl nagy súlyt kaptak szubjektív szempontok. Jövőre kezdődhet a kivitelezés.
De csak azért, hogy a főváros még magasabb, még hosszabb mobilgátat építsen a Duna-partra.