Megalázónak tartják a pedagógusok számonkérését a szakszervezetek
„Az óvodapedagógusoknak szánt feladatok nagy részét egy nagycsoportos is könnyedén megoldotta volna”.
„Az óvodapedagógusoknak szánt feladatok nagy részét egy nagycsoportos is könnyedén megoldotta volna”.
Egyesek szerint felesleges és megalázó az, hogy a NAT-ból vizsgáztatják a tanárokat.
Újabb változás a tanárok életében. Van, amit támogatnak, van, amit nem.
Súlyuk 5200 tonna, nagyjából 9100 raklapnyi helyet foglalnak el.
További lépésekre van szükség a hazai oktatásban.
Csak habzsoljuk a híreket, de érzelmileg nem kapcsolódunk hozzájuk.
Egy köznevelésben dolgozó pszichológus reagál a pedagógusokat ért vádakra. Salát Janka írása.
Három helyett már csak két évig lesz kötelező biológiát tanulni, lesz szó az új evolúciós elméletekről és a klímaváltozásról is.
Hun leszármazás, kettős honfoglalás, sok hiba és túl sok tananyag van a rohamtempóban összedobott új állami tankönyvekben, a történelemtanárok szerint ezekkel nem lenne szabad megkezdeni szeptemberben a tanítást.
A módosított NAT-nak megfelelő új tankönyvekre Maruzsa Zoltán szerint jellemző a nemzeti elkötelezettség és a gyermekközpontúság is.
Ha viszont a diák kimegy a teremből fel kell vennie azt. A Klebersberg Központ elnöke szerint a járvány miatt elmaradhatnak az évzárók és a ballagások is.
Nyílt levélben fordulnak Orbán Viktorhoz és több miniszterhez.
A szervezők közleményben írják, hogy a várható magas létszám miatt biztonsági okokból későbbre halasztják.
Előre számítottak a kritikákra.
Író és politikus is kigúnyolja a NAT egyik atyját, mert szerinte az iskola nem a gyermekek igényeit kielégítő intézmény.
Hanem a nemzeti kultúra átadására – mondta Takaró Mihály a Magyar Nemzetnek.
55 tanár írta alá a levelet, szerintük egy felelősen gondolkodó oktató elutasítja azt.
Váratlanul jött, hogy katolikus és protestáns iskolák tanárai is bírálták az oktatás helyzetét. A propaganda ágyúi ráfordultak a célra: tanárokat tiltottak le, kormányhű embereket szólaltattak meg.
Szeretnék folytatni a nemzet határok feletti egyesítésének programját, erről szól a Nat is.
A Magyartanárok Egyesülete elnöke, Arató László a Facebookon közölte, szerinte a kerettanterv valójában még rettenetesebb, mint az alaptanterv.
Az ígért néhány nap helyett három hét telt el, amíg kikerültek az Oktatási Hivatal oldalára a NAT-ot kiegészítő dokumentumok.
Az nem elég, ha valaki magyar nyelven ír, aki pedig LMBTQ-ideológiát hirdet, azzal nincs párbeszéd.
Húszezren írták alá az alaptanterv visszavonásáért indult kezdeményezést, közel 18 ezren a hazaszeretre nevelő NAT mellett vannak.
Simicskó István szerint áprilisban kaphat építési engedélyt az első állami lőtér, amiből aztán minden járásban lesz egy.
Korszerűtlen a tartalma, semmibe veszi az iskolákat az ütemezése - állítja a tantestület.
Azt ugyanakkor üdvözlik, hogy korszerű pedagógiai elvek jelennek meg benne.
Az Emmi elé vonultak a kongresszus első napján.
A tiltakozó oktatók szerint az átdolgozás mikéntje és az egyeztetés hiánya komoly kérdéseket vet fel.
Nem tartják bevezethetőnek, sem elfogadhatónak az új Nemzeti alaptantervet.
A Debreceni Egyetem viszont elhatárolódott a dokumentumot aláíró dolgozóitól.
Nem árt elolvasni a kaotikusra sikeredett NAT szövegét. Miért tanítunk irodalmat és történelmet a XXI. században? Mennyi szabadságot kap a tanár, és hogy lesz erre ideje?
Szerinte a két író oktatása megkerülhetetlen abban is, hogy fel tudjuk dolgozni Trianont.
Az állami egyetemek tanszékei visszavonatnák az új NAT-ot. Az irodalomtudományi tanszékek és intézetek szerint az egész úgy elhibázott, ahogy van.
Nahalka István oktatáskutató szerint vannak pozitív elemek, de a NAT tanulásszemlélete már a 70-es években is túlhaladottnak számított.
Az Emmi szerint erre korábban lett volna lehetősége a Magyar Tudományos Akadémiának.
Mit szólna az új NAT-hoz Széchenyi István, aki meghonosította, amit a világban jónak látott?
Kötelezővé tenné Kertész Imrét, de az interjúit is. Az alaptantervbe került fasiszta írók elleni tiltakozásnak akkor lenne értelme, ha a kommunisták ellen is felszólalnának.
A Kossuth-díjas író szerint korszerűtlen a középiskolai irodalomtanítás egész szemlélete és módszere.
Hajnal Gabriella miniszteri biztos tagadta, hogy Takaró Mihály kézivezérlésével készült az irodalom-alaptanterv.
A Janus Pannonius Gimnázium tanárai gyerekellenesnek, tanárellenesnek és nemzetellenesnek tartják az anyagot.
A Fidesznek még a Nemzeti alaptanterv bírálóit is sikerült összefüggésbe hoznia a migránsokkal.
Hajnal Gabriella szerint nem igaz, hogy teljesíthetetlenül sok lesz a kötelező olvasmány.
Alig ismert tanárszervezetek méltatják az anyagot, az egyik NAT-író szakértőként dicséri magát, egy Facebook-oldalon a kritikus történelemtanárok ellen uszítanak.
Kiket hagytak ki az új NAT-ból, és kiket vettek be? A nyugatosok ellensúlyozására másodvonalbeli konzervatív szerzőket vettek fel, de bekerült Hajnóczy Péter, a roma Choli Daróczi József és a holland Tonke Dragt. Tényleg azt hiszik, hogy a mai gyerekeknek izgalmas Verne vagy Kittenberger Kálmán?
Szerinte sérti a jogbiztonság elvét, tartalmában és a tananyag mennyiségét tekintve is gyermekellenes.
Az alaptanterv száraz, unalmas, szinte taníthatatlan, gyanakvó, poros és bizalmatlan. Mintha az lenne a célja, hogy mindenkit elijesszen az olvasástól.
Teljes a zavar: a kormányülésen elfogadtak egy verziót, de közben köröz egy másik változat is, ami az Emmi köznevelési államtitkárságán készült. Állítólag ez a Wass Albert-es verzió.
Kétségbeesett hallgatók, válasz nélkül hagyott dékánok: egyeztetés nélkül szüntetik meg a médiaismeret tantárgyat, éppen amikor igazán szükség lenne rá.
Az Akadémia kutatói már a 2018-as változathoz is részletes javaslatokat készítettek, de semmilyen visszajelzést nem kaptak.
Kevesebb és jobban érthető tananyagot akartak a diákoknak, ám a dokumentum nem ment át. Most átláthatatlan hatalmi és politikai harcok mennek az új Nemzeti alaptanterv körül az Emberi Erőforrások Minisztériumában.
Gulyás Gergely indoklás nélkül jelentette be a kormány határozatát.Kétévnyi munka ment a kukába.
Nem akartak együtt dolgozni Takaró Mihállyal.
A szervezet több módosítást javasol az új NAT-hoz. Vajon hogyan érdemes korán elkezdeni a nyelvtanítást?
A Nat tervezetében már csak választható tantárgyként szerepelnek.
A kémia, a fizika és a biológia egy tantárgyba való összevonása nem ördögtől való elképzelés. Ha az új NAT-tal nálunk is bevezetnék, szinte garantált a tanárok tiltakozása. Mi köze a természettudományos érettséginek az uborkasalátához és a János vitézhez?
A 312 oldalas anyag nem politizál, szakmai alapon készült. Elveiben modern, de radikális átalakítást nem hoz a magyar oktatásba.
Progresszív, nem csak a tudást, hanem annak alkalmazását, és a kompetenciákat is fontosnak tartja.