Shakespeare is megirigyelhetné Hunyadi Mátyás történetét
A képzeletünkben olyan, mint egy óriási szociális reformcsomag. De ez nagyon nincs így.
A képzeletünkben olyan, mint egy óriási szociális reformcsomag. De ez nagyon nincs így.
Életünk megkeserítője, a pszichopata Don Juan, aki korunk hőse, és aki végre megjárja.
Az embernek lassan már nincsen kedve belenézni.
Mácsai Pál pedig a kritikusokat díjazta – a maga módján.
Mindig mindenkit át akarnak verni, és általában sikerül.
Az Egykutyát lelkesedésből hozták létre, és ez a lelkesedés könnyen átragad a nézőre is. Másfél óráig mindent elhittünk a színészeknek.
Eszenyi azt akarta, hogy egy előadásban nyalja ki a lekvárt a hóna alól – először ezért mondott fel a Vígszínházban Telekes Péter. Másodszor akkor, amikor egy kolléganőjét alázta porig az igazgató.
Pintér Béla kőkemény beszédet mondott egy ellenzéki tüntetésen, pedig ez a szabadszájúság finoman szólva sem megszokott a magyar színházban. De ami a közéletben igen, az az új darabjában nem érdekelte.
Mundruczó Kornél jobb híján az osztrákoknak mutatta meg, mit gondol az egyik leghíresebb magyar drámáról – németül. Nem az veszít, aki nem tud itthon dolgozni, hanem mi, a magyar nézők.
Kádár János és Aczél György is megirigyelné a szocialista termelési musicalt a Titanicról, amit hatalmas késéssel nálunk csak most mutattak be. De hová tűnt Kate Winslet és Leonardo DiCaprio?
Színésznek lenni beteg állapot, nem csoda, ha valaki otthagyja az egészet a francba. A legendás Máté-osztály most a csodabogár Czukor Balázst boncolta élve.
A Szegedi Szabadtéri Játékokon mutatták be a Don Juant, Kulka mellett többek között Csákányi Eszterrel és Bodrogi Gyulával. És egy csillogó, arany alsógatyával.
Szabadság, Viktor bácsi! Megnéztük az állítólag politikai okokból egy fesztiválról kitiltott Állami Áruház propagandaoperett mai verzióját. Tényleg van benne Orbán, de nem sok.
Egy kivándorolt magyar orvos visszatér egy faluba, hogy szembesüljön a vidék minden problémájával, még olyanokkal is, amiket korábban elképzelni se mert. Erős gyomros az Örökség című előadás.
Harminc nyelven ismerik már Dragomán György műveit, és azt, mitől olyan fullasztó szerinte zsarnokságban élni. A Kalucsnit, ami fojtogatóan erősen mutatja meg a diktatúra kilátástalanságát, mégis most először mutatták be nagyszínházban.
Élete legkülönlegesebb színházi előadásán van túl Alföldi Róbert. Egy teljes titokban tartott színdarab, politikai áthallások, és egy szó szerint megismételhetetlen este: ez a Fehér nyuszi, vörös nyuszi.
Kit engedünk be a saját hazánkba, és kiket nem? Hogyan alázzuk meg, aki átjött a kerítésünkön? A Krétakör nyugatra távozott vezetője most épp az egyik legnevesebb német színházban rendez.
Alig telt el pár hónap szexuális zaklatási botránya és kirúgása után, a tíz magyar nő által megvádolt, egy kanadai színházból is zaklatás miatt eltávolított Marton László újra rendezett, mintha mi sem történt volna. Megnéztük az előadást.
Úgy volt, hogy többet nem láthatjuk a színpadon, de Kulka három év után most újra színházi előadásban játszik. Megnéztük a Trafóban, és egy felvételen meg is mutatjuk, hogyan tért vissza a színész.
Véresebb, mint a Trónok harca, és sose játsszák a magyar színházak: ez a Titus Andronicus. Pálfi György filmes rendező most megpróbálkozott vele.
Pintér Béla új bemutatója egy elbizonytalanodott közösségről szól, ami maga a társulat. Szokatlan őszinteség és szokatlanul nyílt beszólások egy furcsa előadásban.
Miért nem? És hogy a cigány srácból azért lett rendőr, mert a zsaruk mindig olyan kedvesek voltak vele?
A Rocksuli a legjobb dolog, ami a szórakoztató színházzal történhet. Könnyű ráismerni a saját gyerekeink problémáira, jó a zene, és röhögni is lehet.
Először mutatták be Magyarországon a klasszikus Whoopi Goldberg-film színpadi adaptációját. Molnár Piroska fantasztikus zárdafőnök az átvert apácák közt.
Hegedűs D. Géza remek szereposztással, Mészáros Blankával és Vecsei H. Miklóssal nagyította gigantikusra a világ leghíresebb szerelmi történetét, sokszor egészen lélegzetelállítóan.
Fenyő Iván egykori osztálytársai az azóta megvilágosodott színészről vallanak: hogy lett belőle Fény Iván, és hová lett a hollywoodi főszerepe?
Ezt a kérdést boncolgatja a Mi és ők című, egy valódi terrortámadást feldolgozó előadás két nagyon jó színész és egy nagyon jó rendező vezetésével.
A Hajmeresztő a világ egyik legnépszerűbb krimije, amelyben a közönség együtt nyomoz a színészekkel. És ez izgalmasabb, mint a sötétben várni, hogy ki lesz a gyilkos.
Nem csoda, hogy a Nóra 2. az amerikai színpadokon is népszerű volt, igazi sikerdarab, annak is a jobbik fajtájából. De annál nem több, pedig lehetne.
A világ leghíresebb musicalszerzője új előadásával valami sokkal többet adott egy nagyszerű szórakoztató, zenés darabnál, és egészen fontos dolgokat mondott el szülőkről, gyerekekről és tanárokról. Londonban láttuk a Rocksulit.
Manchesterig utaztunk, hogy megnézzük Magyar Évát a világ egyik legcsodálatosabb színdarabjában, és nem is dönthettünk volna jobban. A magyar színész angol előadásban játszik nagyszerűt.
A szombathelyi A salemi boszorkányok az évad egyik legerősebb előadása, felejthetetlenül megrázó jelenetekkel, húsba vágó kérdésekkel, remek színészekkel. Mire lehet azt mondani, hogy inkább a halál?
Soha akkora érdeklődés nem övezett még egyetlen színházi előadást sem a világon, mint a Harry Potter és az elátkozott gyermeket, J. K. Rowling nyolcadik varázslótörténetét. Mi is másfél éve próbáltunk bejutni rá. Most sikerült.
Mindenkit kőkeményen kifiguráz a Katona és Pintér új előadása, az Ascher Tamás Háromszéken. Színésznőnek lenni borzalmas tud lenni.
A rendezőt ezúttal Ausztriába hívták, ahol örülnek neki, ha provokál és odamond mindenkinek. Főleg a jómódú európaiaknak.
A rock halott, és csak a Queen támaszthatja fel. Hosszú várakozás után Magyarországon is bemutatták a Freddie Mercuryék dalaiból készült musicalt: a We Will Rock You kellemes a csalódás a Mamma mia! után.
Alföldi Róbert és Stohl András Hegedűs a háztetőn-előadása mindenkinek csalódást fog okozni, kivéve azokat, akik színházat vártak politikai valóságshow helyett.
Éppenséggel férfinak se könnyű lenni, de azt is muszáj, mondja el Pelsőczy Réka színes és sírva nevetős előadása a szabadkai színházban. Háy János nem kegyelmez.
Méghozzá megérdemelten. A Szegedi Szabadtéri Játékokon elkapkodták rá a jegyeket, és így lesz ez az Operettszínházban is. Ez a musical több egy könnyű nyári kikapcsolódásnál.
A vörös hajúakat megalázzák és leköpdösik, mi meg közben jót nevetünk, és emiatt még csak rosszul sem érezzük magunkat. Nagyjából ilyen a jó szórakoztató színház.
Abba tényleg bele lehet bolondulni, ha mindenki csak a pénzre hajt, de itt mintha valami más is fejbe kólintana. De mi?
Öt órán keresztül bolyongunk a föld alatt, egy nyirkos és hideg pincerendszerben a színészek nyomában, mégsem ettől igazán lélegzetelállító az egész.
Alföldi Róbert szombathelyi rendezésében bárki eladná az anyját is a gazdagságért, semmi nem fontosabb a pénznél, és a nőket a lábuknál fogva vonszolják más ágyába.
A Harry Potter-filmek és a Trónok harca sztárjai mutatták meg egy londoni színházban, milyen kegyetlen, kíméletlen és könyörtelen lehet egymással egy házaspár – pusztán csak szeretetből.
Hiába próbálják velünk sokan elhitetni az ellenkezőjét, a színház lehet baromi izgalmas is, és szólhat nagyon érdekes és fontos dolgokról.
Schilling Árpád új rendezésében mi vagyunk a bevándorlók, akikkel kiszúr a befogadó ország, de az Exit másért válik fontos előadássá.
Londonban annyi egy színházjegy, mint egy wellnesshétvége, de világsztárok játéka jár vele. És az egykori Harry Potter nagyon jó új előadásában a West Enden.
A Passió XXI szerint félreértettük a Messiást, és egyébként sem Jézusra van szükségünk, hanem egy királyra, aki vezetné a népét. Kemény gondolatok közben megy a zenés-táncos megamulatság.
Új előadása, a Szívszakadtig már nem a politikáról akar beszélni, de annyi dolgot vág a fejünkhöz, hogy nem győzzük kapkodni. Hogy lehet elviselni, ha még a jó szándék sem elég ahhoz, hogy a megfelelő irányba tereljük az életünket?
Erőt ad és a jéghideg vízbe dob a Vígszínház Házi Színpadának előadása, amivel egy kicsit könnyebb megérteni a fiatalok minden nyűgét és baját.
Az egyik legígéretesebb társulat gyönyörű előadása vérről és kegyetlen gyilkolásról szól. És egy magyar hősről, akinél talán senki se volt könyörtelenebb.
Milyen házasság az, amelyikben a feleség simán megkérdezi a férjét, ugyan hányszor csalta meg eddig? A Rózsavölgyi Szalon előadása szerint eléggé hétköznapi.
Alföldi Róbert a politika harcai mellett a melegségről is forradalmian beszél a II. Edward című előadásban.
Alföldi Róbert új előadása azt is felkavarja, akinek amúgy esze ágában sem lenne háborúkkal és menekültekkel foglalkoznia.
Minek olvastuk el A Pál utcai fiúkat, ha ennyire nem tanultunk belőle semmit? A Vígszínház sikermusicalje megmutatja, miért is jó ez a regény.
Egy férfi a házasság előtt végiglátogatja a sértett exeit, de a Rózsavölgyi Szalon előadása a jó ötlet ellenére is nehéz helyzetből indul.
Miért ne lehetne erről is szókimondóan beszélni a színpadon? A Bocs, félrement! ezt teszi, de közben azért nem hatol túl mélyre.
Zsótér Sándor előadása megmutatja, mitől tud jó és fontos lenni a színház, és ezzel egy kicsit vissza is adja a hitünket ebben az egészben.
A férfi az uralkodó, a nő szolga, mondja Máté Gábor a Katona József Színházban, mi meg szörnyülködünk.
Alföldi Róbert és Tompos Kátya egy kedves-bájos My Fair Lady-ben játszanak. És ez nincs igazán rendben.