Akárcsak a legjobb látvány- és díszlettervezés, úgy a legjobb vizuális effektusok kategóriájában is kifejezetten szoros a verseny – mármint a második helyért, az aranyszobrot ugyanis szinte biztosan James Cameron filmjének, az Avatar: A víz útjának csapata viszi el idén, mely igazi nehézbombázó profikból állt össze. A filmen két Oscar-díjas művész, Richard Baneham és Joe Litteri is dolgozott, előbbi egyszer (Avatar), míg utóbbi négyszer (Avatar, King Kong, A Gyűrűk Ura: A két torony, A Gyűrűk Ura: A király visszatér) tudta szoborra váltani a jelölését. A film elképesztő látványvilágát továbbá Eric Saindonnak és Daniel Barrettnek köszönhetjük, akik szintén kaptak már jelölést, a ma esti győzelem lehet azonban számukra az első alkalom, amikor szoborral térhetnek haza.
Az idei gála egyik legtöbbet jelölt filmje, a Nyugaton a helyzet változatlan is feltűnik a kategóriában, minek vizuális effektusokért felelős csapata már sokkal szerényebb, Frank Petzoldnak, Markus Franknak, Viktor Müllernek, és Kamil Jafarnak ugyanis egyaránt ez az első Oscar-jelölése. Utóbbi kettő újoncnak azért semmiképp sem mondható, míg Müller a Szárnyas fejvadász 2049, a Becstelen brigantyk és a Wonder Woman című filmeken dolgozott, addig Jaffar a netflixes Snowpiercer: A túlélők viadalának vizuális effektusokért felelős csapatába tartozott korábban. Az Avatar: A víz útjához hasonlóan a Matt Reeves-féle Batmanen is meglehetősen nagy nevek dolgoztak; a csapatban ot volt Dan Lemmon (A dzsungel könyve, Majmok bolygója-filmek), Russel Earl (Bosszúállók: Végtelen háború, Bosszúállók: Végjáték), Anders Langlands (Mentőexpedíció, X-Men: Az eljövendő múlt napjai) és Dominic Tuohy (1917, Star Wars: Skywalker kora) is.
James Cameron filmje mellett nagy esélyes lehet még az idei gálán a Ryan Coogler rendezésében készülő Fekete Párduc 2 is, melyben szintén nem volt hiány lélegzetelállító vizuális effektusokból. A filmen Geoffrey Baumann (Fekete Párduc, Holnapután), Craig Hammack (Fekete Párduc, Mélytengeri pokol, Holnapolisz), R. Christopher White (King Kong, A hobbit: váratlan utazás) és Dan Sudick dolgoztak. Sudick egyébként kifejezetten jártas a Marvel-filmek világában, korábban ugyanis a Bosszúállók: Végtelen háború, a Bosszúállók: Végjáték, a Pókember: Nincs hazaút és az első Fekete Párduc filmekhez is felkérték, mint szakértőt. A jelöltek listáját a Top Gun: Maverick zárja, melyet a valaha volt legizgalmasabb akciófilmnek neveztünk az Indexen, ehhez pedig nagyban hozzájárultak a vizuális effektusok is. Ryan Tudhope (Ad Astra, Deadpool), Seth Hill (Star Track: Mindenen túl) és Bryon Litson (Watchman: Az őrzők) számára a film hozta meg életük első Oscar-jelölését, a Mavericken azonban az a Scott R. Fisher is dolgozott, aki korábban már kétszer elnyerhette az aranyszobrot a Tenet és a Csillagok között című filmek miatt.
Az idei Oscar-jelöltek között számtalan olyan színészt lehet felfedezni, akik sok év után kapnak újra esélyt arra, hogy aranyszoborral térjenek haza. Közéjük tartozik például Tom Cruise, akit 23 év után ér ismét ez a megtiszteltetés. A Top Gun: Maverick című filmben nyújtott alakításáért színészként ugyan nem kapott jelölést, azonban annak köszönhetően, hogy ő volt az alkotás egyik producere, a legjobb film kategóriában még nyerhet. Ez lenne élete első Oscar-díja. Legelőször 1990-ben került az aranyszobor közelébe, akkor a Született július 4-én, majd 1997-ben a Jerry Maguire – A nagy hátraarc, míg legutóbb 2000-ben a Magnólia című film kapcsán.
Nagy visszatérőnek számít még Judd Hirsch, akinek két jelölése között 42 év telt el, ezzel pedig megdöntötte Henry Fonda korábbi rekordját. Hirsch először 1980-ban volt esélyes egy Oscar-díjra az Átlagemberek című film kapcsán, idén pedig újra az aranyszobor közelébe kerül. Az előbbiek mellett meg kell még említeni Brendan Frasert is, akinek ugyan az idei az első Oscar-jelölése, de az elmúlt hónapokban szinte minden jelentős elismerést sikerült már bezsebelnie, köztük egy Golden Globe-, Critics' Choice- és Screen Actors Guild-díjat.
A vakok és gyengénlátók számára is élvezhető lesz az idei gála. A Described Video audionarrációt biztosít a közvetítéshez – osztotta meg az akadémia. Erre a lehetőségre először 2021-ben került sor, azóta minden évben elérhető.
A díjátadók történetében a 2013-as Gravitáció című filmtől egészen a 2021-es Dűnéig a legjobb hang kategóriájában mindig az az alkotás nyert, amely a legjobb vágásnak járó elismerést is bezsebelte, így az idei gála is biztosan komoly izgalmakat tartogat majd.
A 95. Oscar-gálán harcba száll a díjért a második legtöbb jelölést begyűjtő (9) Nyugaton a helyzet változatlan első világháborús film, a 8 kategóriában versenyző Elvis, a hat aranyszobor elhódításában reménykedő Top Gun: Maverick, a négyszeres jelölt Avatar: A víz útja és a Batman című film is.
A Top Gun: Maverick pilótafülkéiben hallható hiper-valóságos hangzás oroszlánrészt vállalt abban, hogy Tom Cruise-ék szó szerint felrobbantották tavaly a mozikat. Az elképesztő hanghatásokért Mark Weingarten, James H. Mather, Al Nelson, Chris Burdon és Mark Taylor felelt, a szárnyakon átsuhanó levegő és a vadászgépek sugármeghajtásának hangja pedig aligha lehetett volna realisztikusabb.
A Markus Stemler, Frank, Viktor Prasil, Lars Ginzel és Stefan Korte alkotta Nyugaton a helyzet változatlan című film csapata a katonák és a háború hangos zajaira fektette a hangsúlyt, amely a fegyverek ropogását és ritmusos zakatolását elképesztően másolva varázsolta a kietlen csatamezőkre a film nézőit. A hangzavar mellett a film fontos eszköze volt a csend ábrázolása is, amellyel csak még drámaibb és nyomasztóbb lett a háborús film hangulata.
Wayne Pashley Baz Luhrmannal karöltve egy nagy amerikai operatragédiába vágta a fejszéjét. Nem kisebb feladatuk volt, mintsem hangokkal feldobni annak az önéletrajzi filmjét, akinek a hangja a mai napig egyedülálló – azaz közreműködni a rock and roll atyjának, Elvis Presley-nek az életét bemutató filmben. Pashley és csapata, a hangkeverő David Lee az Oscar-díjas keverő Andy Nelsonnal és Michael Kellerrel karöltve zenei és hangeffektusok összetett szövevényét alkották meg az Elvis-ben, az eredmény pedig tényleg magáért beszél. Vagy inkább énekel?
Gotham romlott városának hangjaiért a szintén jelölt Batman című filmben William Files, Douglas Murray, Andy Nelson és Stuart Wilson felelt, amelynek köszönhetően a filmet nézők hallása olyan lett, akár egy denevéré – az alkotás minden apró részlete érzékelhető volt füllel is.
James Cameron Avatar: A víz útja című filmje összetett dzsungel- és vízi hangzásvilágot hozott létre, amelyet a négyszeres Oscar-díjas Christopher Boyes, a hangszerkesztő Gwendolyn Yates Whittle, a hangkeverő Julian Howarth, a keverő Gary Summers és Michael Hedges hangmérnök alkotott valódi hangorgiává.
Az itthoni idő szerint hajnali egykor kezdődő ceremónián a legjobb női mellékszereplőnek járó díjat osztják ki először, és a legjobb filmnek járó aranyszobor talál utoljára gazdára. A maradék 21 kategória jelöltjei az elmúlt évekhez hasonlóan egy logika szerint követik egymást: hogy keveredjenek az „izgalmasabb” jelöltek a kevésbé közönségkedvenc kategóriákkal.
A sorrend a következő:
A legjobb eredeti filmzene kategória 15 jelöltet sorakoztat fel a 2023-as Oscar-gálán. Szemlénkben néhány zeneszerzőt vettünk röviden górcső alá.
Avatar: A víz útja:
Simon Franglen filmes munkáiban számos jól ismert alkotás szerepel, köztük az Avatar, amelynek főcímdaláért Golden Globe- és Grammy-jelölést kapott, illetve a My Heart Will Go On című, Titanic-ból ismert dal producere volt, amelyért elnyerte az év lemeze Grammy-díjat.
Babylon
Justin Hurwitz amerikai filmzeneszerző és televíziós író. Leginkább a Damien Chazelle rendezővel folytatott hosszú távú együttműködéséről ismert. A Whiplash (2014), a Kaliforniai álom (2016) és Az első ember című film zenéjét is ő szerezte. Ezek közül a Kaliforniai álom című filmért Hurwitz két Oscar-díjat nyert a legjobb eredeti zene és a legjobb eredeti dal kategóriában, valamint Golden Globe-díjat kapott a legjobb eredeti zenéért és a legjobb eredeti dalért.
A sziget szellemei
Carter Benedict Burwell amerikai filmzeneszerző hosszú évek óta együttműködik a Coen-fivérekkel. Burwellt korábban többször jelölték a legjobb eredeti zene kategóriában.
Fekete Párduc 2.
Ludwig Emil Tomas Göransson Oscar- és Grammy-díjas svéd zeneszerző, karmester és zenei producer. Számos sikeres film és televíziós sorozat filmzenéjét jegyzi, köztük olyan alkotásokét, mint a Creed: Apollo fia és annak folytatása, a Venom, és a Tenet, A mandalóri, valamint a Warner Bros. Pictures és a Csillagok háborúja új intróit is ő szerezte. Egyik legismertebb munkája a 2018-as Fekete Párduc című Marvel szuperhősfilm, amely film zenéjéért Oscar-díjat és Grammy-díjat nyert, valamint jelölték Golden Globe-ra is.
Nincs baj, drágám
John Powell brit filmzeneszerző 1997-ben költözött az Amerikai Egyesült Államokba, azóta számos népszerűnek bizonyuló akció- és animációs film score-ját készítette el, így A Bourne-rejtély és folytatásai, a Mr. és Mrs. Smith, az Így neveld a sárkányodat, a Shrek és a Jégkorszak 2. – Az olvadás dallamai is az ő nevéhez fűződnek.
A Fabelman család
John Towner Williams amerikai zeneszerző és karmester számos világhírű filmzene szerzője, mint például: Csillagok háborúja, Indiana Jones, A cápa, Jurassic Park, Superman, E. T., a földönkívüli, Schindler listája, Ryan közlegény megmentése, Harry Potter I-III. Ezenkívül négy alkalommal ő írta meg az olimpiai játékok zenéjének főtémáját. Számos televíziós sorozat és koncertdarab kötődik a nevéhez. Steven Spielberg rendezővel is gyakran dolgozik együtt.
Guillermo del Toro: Pinokkió
Alexandre Michel Gérard Desplat francia zeneszerző, zenekarvezető, akit a nagyközönség elsősorban filmzenéiről ismer, Oscar-díjas, többszörös César-díjas, BAFTA-, Golden Globe-, Grammy- és Európai Filmdíjas művész. Az első sikereket számos olyan francia, európai és nemzetközi sikerfilm zenéjének komponálása követte, mint A királynő, Az arany iránytű, a Largo Winch – Az örökös, a Benjamin Button különös élete, az Alkonyat – Újhold, a Harry Potter és a Halál ereklyéi (1. rész és 2. rész).
A kategória jelöltjei között szerepel még a Devotion, a Minden, mindenhol, mindenkor, a Tőrbe ejtve: Az üveghagyma, a Nem, az Azt mondta, a The Woman King és a Women Talking filmek zenéje is.
A modell már megérkezett a Los Angeles-i Dolby Színházhoz, hiszen többedmagával ő interjúvolja meg a gálára érkező sztárokat. Ashley Graham fekete estélyit választott az alkalomra, de persze nem is ő lenne, ha nem rakott volna valami csavart a megjelenésébe.
A plus size modell – aki tavaly hozta világra ikreit – nem hagyott sok mindent a képzeletre. Ruhája mélyen dekoltált, két különálló részből áll, szoknyája hálós része miatt a lábai is látszanak. Az összkép mégis kifejezetten elegánsra sikeredett. Az estélyiről már meg is osztott Instagram-oldalán egy előre befotózott válogatást.
Bár a tavalyi évhez hasonlóan nem szurkolhatunk idén egy magyar alkotásnak sem az Oscar-gálán, mivel a Magyarország által nevezett Blokád nem tudott bekerülni még a shortlistbe sem. Akad azonban egy produkció, amelyet egyrészt Magyarországon forgattak, másrészt a stáb nagy részét is magyar szakemberek tették ki.
A Mrs. Harris Párizsba megy című filmről van szó, ami a Nemzeti Filmintézet támogatásával készült, és az ötvenes évek Londonjában, illetve Párizsában játszódik. A produkció Paul Gallico regényének harmadik filmadaptációja, amelyben a címszereplő Ada Harris bőrébe Lesley Manville bújt. Az alkotás a legjobb jelmeztervezés kategóriában száll harcba, a jelölt Jenny Beavan londoni jelmeztervező. A film elkészüléséről, illetve a Beavannel való közös munkáról Hóka Zsóka számolt be nemrég bővebben az Indexnek.
Idén először Magyarországon is elérhető a Disney+ felületén az Oscar-gála és a ceremóniát megelőző vörös szőnyeges bevonulás.
A díjkiosztó itthoni idő szerint hajnali egykor kezdődik.
Az már évek óta a jól megszokott menetrend részévé vált, hogy közvetlenül az Oscar-jelöltek kihirdetése után megtudjuk, az adott évben épp milyen rekordok születtek. A 95. alkalommal megrendezett Oscar-gála esetében is beszélhetünk néhány érdekességről, köztük Angela Bassetről, aki az első nő, akit egy Marvel-film (Fekete Párduc 2.) kapcsán jelöltek a legjobb női mellékszereplő kategóriában, amelyben Jamie Lee Curtis is esélyes. Édesanyját, Janet Leigh-t 62 évvel ezelőtt érte ez a megtiszteltetés. Judy Garland és Liza Minnelli, illetve Diane Ladd és Laura Dern után így ők a harmadik anya-lánya páros, akik ezen kategóriában voltak jelöltek.
A Fabelman családban játszó Judd Hirsch pedig megdöntötte Henry Fonda korábbi rekordját, akinek két jelölése között (előbb az Érik a gyümölcs, majd Az aranytó kapcsán) 41 év telt el, míg Hirsch esetében 42. Őt először 1980-ban az Átlagemberek című filmben nyújtott alakításáért jelölték. 1934 óta egyébként idén először jelöltek a legjobb színész kategóriában olyan művészeket, akiket korábban még egyszer sem. Sőt, négy ázsiai, ázsiai-amerikai színész is Oscar-esélyes, amire eddig nem volt példa.
Érdekesség, hogy a legjobb rendező kategóriában jelöltek ugyanúgy esélyesek a legjobb eredeti forgatókönyv díjára is, illetve Steven Spielberg lett a második rendező, akinek eddig a legtöbbször volt esélye aranyszobrot hazavinni. Tom Cruise 23 év után ismét Oscar-jelölést kapott, bár nem színészként, hanem producerként. A Top Gun: Maverickkel lesz esélye nyerni a legjobb filmek között. Mindemellett megdöntötte saját rekordját John Williams zeneszerző is, aki az első, 90-es éveiben járó művész, aki aranyszoborra esélyes – idén a legjobb eredeti filmzene kategóriában versenyez. 35 éves volt, amikor először jelölték, eddig összesen 53 alkalommal.
Kifejezetten ismert nevekkel találhatja szemben magát az, aki az idei Oscar-gála legjobb eredeti betétdal kategóriáját szemlézte, a listán ugyanis Rihanna, Lady Gaga és Diane Warren is feltűnik. Utóbbi igazi veteránnak számít, Warren ugyanis nyert már Grammy-díjat, egy Emmy-díjat, két Golden Globe-díjat, a Billboard Music Awardson pedig három egymást követő évben is az év dalszerzőjének nyilvánították.
Warren többségben olyan világsztároknak ír dalokat, mint például Mariah Carey, Tina Turner vagy éppen a szintén jelölt Lady Gaga, ezúttal azonban egy feltörekvő előadónak adott műve miatt kapott jelölést. Érdekesség, hogy a Tell it like a Womanben felcsendülő Applause című szerzeményt nem ő, hanem Sofia Carson énekli, a fiatal énekesnő azonban nem szerepel a jelöltek listáján – ő maga ugyanis sem a zene, sem a szöveg szerzésében nem vett részt, az kizárólag Warren munkája.
Ugyan Lady Gagának is van egy Applause című dala, a 36 éves énekesnőt most mégis a Hold my Hand zsenialitásáért jelölték, melyet Michael Tuckerrel, művésznevén BloodPoppal közösen írt. A Top Gun: Maverick betétdalával négy év után Gaga esélyt kap arra, hogy duplázzon, 2019-ben ugyanis a Csillag születikben felcsendülő, majd világslágerré váló Shallow-val már nyert egy Oscar-díjat. A 95. Oscar-gála a barbadosi Rihanna számára is hatalmas ugródeszka lehet, hiszen az énekesnő a Fekete Párduc 2 betétdalával, a Lift me Uppal tért vissza egy többéves alkotói hiátusból, Super Bowlos fellépése után pedig remekül mutatna egy Oscar-díj is a rezüméjében.
A jelöltek között feltűnik még a RRR betétdala, a Naatu Naatu is, mely nem hétköznapi hangzásával azonnal belopta magát a kritikusok szívébe, így az egyik legnagyobb esélyesként tartják számon; a zenéért M.M. Keeravani, míg a dalszövegért Kanukuntla Subhash Chandrabose felel. A dal a 80. Golden Globe-gálán már elképesztő sikert aratott, elvitte ugyanis a legjobb eredeti dalnak járó díjat, ezek mellett pedig a Critics' Choice Awardson is remekelt. Végül, de semmiképp sem utolsó sorban a Minden, mindenhol, mindenkor betétdalát, a This is a Life-ot is jelölte a filmakadémia, melynek zenéjéért a japán származású amerikai énekes-dalszerző, Mitski, valamint Ryan Lott és David Byrne felelnek, akik egyben a dalszöveget is írták.
Vagy Jamie Lee Curtis öltözött a nem vörös vörös szőnyegnek? Ki tudja. Annyi biztos, hogy még hozzá kell szoknia a szemnek ahhoz, hogy az ikonikus vörös szőnyeges bevonulás pezsgő színű kárpiton történik, ami nyilván a színes ruháknak előny, ám a fehér összes árnyalatának inkább hátrányt jelent.
Azt nem tudjuk, hogy a gála meghívott vendégeit mikor értesítették arról, hogy hat évtized után más árnyalatot kap a pózolás helyszíne, de szegény Jamie Lee Curtis egészen beleolvad abba a környezetbe, ahonnan ki kéne csillognia.
Különböző, a nézőre gyakorolt hatásuk miatt hasonló kisfilmeket jelöltek a legjobb rövidfilmek között, hiszen mind az öt alkotás elgondolkoztató, egyszerre megható és felemelő mű. Idén is beválogattak angol, illetve idegen nyelvű kisfilmeket a legjobbak közé, így semmiképp sem lehet szájhúzás. Igaz, a píszí hatása már ezeken a filmecskéken is egyre jobban meglátszik...
An Irish Goodbye: Ahogy a cím is sugallja, az ír rövidfilm két elidegenedett testvér történetét meséli el, akik édesanyjuk temetése után találkoznak újra. Tom Berkeley és Ross White filmje tipikusan az Oscar-szavazók kedvence, hiszen kellemes képi- és hangzásvilága van, igaz, időnként durva tud lenni. A rövid formátum (23 perc) azonban sajnos nem teszi lehetővé, hogy a közönség túlságosan kötődjön a karakterekhez.
Le Pupille: Alice Rohrwacher végtelenül elbűvölő és ötletes rövidfilmje zavarba ejtő, meglepetésekkel teli és kreatív. A film az első világháború alatt játszódik egy katolikus lányintézetben. A rövidfilm társproducere Alfonso Cuarón volt, ami némi meglepetésre adhat okot.
Night Ride: Eirik Tveiten rövidfilmje az a fajta egyszerű, jól kidolgozott, önálló vígjáték, amilyet manapság kevesen képesek összerakni. Lehet, hogy egyesek kényesnek tartják Tveiten ábrázolását a transzfób erőszakról, de mégsem erre az érzékeny témára hegyezi ki a filmet. A mű inkább egy olyan nőről szól, aki úgy érzi, hogy gyakran megsértik vagy figyelmen kívül hagyják, ezért nem hagyja, hogy mással is úgy bánjanak, mint vele.
The Red Suitcase: A reptéri ellenőrzésen átesni kényszerülő iráni tinédzser története egy misztikus, feszültséggel teli alkotás, amely rávilágít, miken megy keresztül és mi elől menekül a vörös bőröndös lány. Cyrus Neshvad filmje szinte tökéletes szerkezetű, mivel fokozatosan építkezik, miközben egy nehéz témát feszeget anélkül, hogy megnehezítené azt.
Ivalu: A Grönlandon játszódó film két nővérről szól: az idősebb, Ivalu eltűnt. Húga a jeges végtelenen át kutatja testvérét, apjukat azonban mintha egyáltalán nem érdekelné a gyanús eset. Anders Walter alkotása kalandfilmnek tűnhet, ám annál sokkal mélyebb dologról van szó. A főszereplő kislány visszaemlékezésein keresztül látjuk az összképet: a film nem rejtély, hanem gyászmese. Elegáns köntösbe bújtatja a veszteséget, amely mellett minden és mindenki eltörpül.
Az Oscar kreatív tanácsadói, Lisa Love, a Vogue régi munkatársa, illetve Raúl Avila, a New York-i Met-gála kreatív igazgatója úgy döntött, hogy idén pezsgőszín szőnyegen vonulnak be Hollywood ékkövei a Los Angeles-i Dolby Színházba. Reméljük senki sem a szőnyeg színéhez választott estélyi ruhát – mint például pont a Met-gálán, ahol többek között Blake Lively is annyira figyelmes a megjelenését illetően, hogy nem csak a témához, a kárpithoz is igazítja megjelenését.
A döntés sokakat meglepett, hiszen 1961 óta mindig vörös színű szőnyegen pózoltak a sztárok, az ilyen régi ceremóniáknak pedig több hagyománya van, ami kihozza az emberek konzervativizmusát.
Jimmy Kimmel – aki az est házigazdája lesz – azt nyilatkozta, hogy innen lehe tudni, hogy a szervezők nagyon biztosak a dolgukban, hiszen a világos színű szőnyeg azt jeleni, nem számítanak vérontásra – utalt ezzel arra az ominózus pillanatra, amikor Will Smith a tavalyi díjkiosztón pofán vágta Chris Rock komikust.
A 95. Oscar-gála „vörös szőnyege" magyar idő szerint 23:30-kor gurul ki.
Hazai idő szerint hétfőn hajnali egykor veszi kezdetét a 95. alkalommal megrendezett Oscar-gála, amelyet harmadjára is Jimmy Kimmel fog vezetni. 2017-ben és 2018-ban ugyanis már kipróbálhatta magát ebben a szerepben. Tavaly fordult elő először, hogy egyik magyar csatornán sem követhettük nyomon a gálát, és idén is hasonló felállásra lehetett számítani, azonban előző héten a Disney+ bejelentette, ők élőben fogják közvetíteni a rendezvényt, egybekötve a vörös szőnyeges felvonulással.
A jelenlegi kaliforniai ítéletidő ugyanakkor már előre rányomta a bélyeget az eseményre, és többek azt találgatták, ilyen körülmények között megtartják-e egyáltalán a díjátadót – ez lett volna az ötödik alkalom az Oscar történelme során, hogy a szervezők inkább a halasztás mellett döntenek. Az államot sújtó vihar és az áradások miatt megsérült a villamoshálózat, áramkimaradások vannak, emiatt a gála egyik főpróbája is félbeszakadt. Sőt, tegnap a rendezvénynek otthont adó Dolby Theatre előtt még serényen seperték a vizet, ahogy a fogadótér is beázott. Kérdéses, hogy meg tudják-e úgy tartani a gálát, hogy a Los Angeles környékén továbbra is tomboló vihar miatti áramkimaradások ne zavarjanak be.
Annyi biztos, hogy Will Smith tavalyi pofonosztása után a szervezők az idei gálára már válságstábbal készültek, hogy azonnal tudjanak reagálni, ha ehhez hasonló incidens történne. A gálán számos fellépő lesz, köztük a legjobb eredeti betétdal kategóriában jelölt Rihanna, Sofia Carson és Diane Warren, illetve Lady Gaga is.
Köszöntjük olvasóinkat!
Idén is élőben követjük az Indexen az Oscar-díjátadót, kíváncsian várva, kik kapják 2023-ban az aranyszobrocskákat. Amíg ez kiderül, igyekszünk minél több érdekességgel és információval szolgálni a jelöltekről. Tartsanak velünk!