Mikor lett a kerékpársport szerelmese?
Már gyermekkoromban, amikor számos sportot kipróbáltam. Atletizáltam, jégkorongoztam és BMX-eztem is, aztán néhány éve visszaszivárgott az életembe a kerékpár, és azóta elválaszthatatlanok vagyunk. Masters kategóriában szoktam versenyezni egy olyan közösségben, a magyar kerékpárosok közösségében, amely egyedülállóan összetartó és motiváló is egyben, és amely szemmel láthatóan megkezdte a felzárkózást a nagy kerékpárosnemzetek sorába, mint Olaszország, Franciaország, Hollandia, Belgium, Dánia vagy épp Szlovénia. Mások a magyar példát követik kajak-kenuban vagy vízilabdában, nekünk pedig az ő példájukat kell követnünk kerékpározásban.
Nincs még egy sportág, ahol ennyire ki vannak téve a sportolók a nézők idétlenkedésének, mint az országúti kerékpáros versenyek, ahol a szurkolók centiméterekre állnak tőlük. Kiváltképp a hegyi szakaszokon igaz ez, ahol az emelkedőkön szinte lépésben haladnak a bringások a szurkolók sokszor igen szűk sorfala között. És bizony ilyenkor rendszerint akadnak fegyelmezetlen nézők, akik akár még a sportolók testi épségét is veszélyeztetik.
Mint az a félnótás rajongó, aki szombaton a Tour de France 14. szakaszán, amely tartalmaz egy kapaszkodót a 2115 méter magas Tourmalet csúcsához is, két kilométerrel a cél előtt be akart kerülni a hírekbe, és a tizenöt perc hírnév érdekében egy csipszeszacskót nyomott előbb a szlovén Tadej Pogacar, majd a második helyen tekerő dán Jonas Vingegaard képébe. Szerencsére nem lett baj az esetből, de lehetett volna...
A Tour de France egyik legnehezebb szakaszán sem tudták megelőzni a szlovén Tadej Pogacart, aki megnyerte a kerékpáros körverseny királyetapjának kikiáltott 14. szakaszt.
Ezen a szakaszon három emelkedő, közte két kiemelt kategóriájú hegy – a legendás Col du Tourmalet, valamint a befutónál a 10,6 kilométer hosszú Col du Portet – várt a mezőnyre. A szakasz elején rengeteg volt a szökési kísérlet, de az első órában hatalmas, 50,1 kilométer per órás átlagtempót diktáló mezőny sokáig senkit nem engedett el – adta hírül az MTI.
Vas Blanka 39. lett pénteken a női Giro d'Italia országúti kerékpáros körverseny hatodik szakaszán, amely után Elisa Longo Borghini továbbra vezeti az összetettet – számolt be róla az MTI.
A San Benedetto del Tronto és Chieti közötti 159 kilométeres táv várt a mezőnyre több mint 2600 méter szintemelkedéssel és három harmadik kategóriás emelkedővel, amelyek közül az utolsó vezetett a befutóhoz. A versenyre segítőként érkezett a magyar bajnok, aki hegyikerékpárban és országúton is ott lesz a párizsi olimpián, a hajrában már nem volt ott az esélyesek csoportjában.
A szakaszgyőzelemért hárman csatáztak, közülük a német Liane Lippert bizonyult leggyorsabbnak. Az összetett elsőségért csatázók 21 másodperc lemaradással tekertek át a célvonalon, a rózsaszín trikós Longo Borghini és Vas világbajnok csapattársa, az összetettben második belga Lotte Kopecky között ezúttal sem változott a három másodperces különbség.
Vas a 39. helyen, majdnem nyolcperces hátránnyal ért célba, az összetettben 29 perc 53 másodperc lemaradással a 52. pozícióból várja a folytatást.
Eredmények (a procyclingstats szakportál alapján):
6. szakasz, San Benedetto del Tronto-Chieti, 159 kilométer:
Az összetett élcsoportja:
Szombaton a Lanciano és Blockhaus közötti 120 kilométer megtétele és hegyi befutó vár a mezőnyre a nyolcszakaszos viadalon, amely vasárnap L'Aquilában zárul.
Szerdán az Évaux-les-Bains és Le Lioran közötti 211 kilométeres táv várt a mezőnyre több mint négyezer méter szintkülönbséggel és hat emelkedővel. Mivel közülük az utolsó ötvenen belül négy kapott helyet, sikeres hazaérés reményében sokan akartak eltekerni, a címvédő Jonas Vingegaard csapata, a Visma-Lease a Bike is próbált sikertelenül embert előre küldeni. Végül a szakasz dereka körülre alakult ki egy tízfős élcsoport, a sárga trikós Tadej Pogacarért dolgozó UAE azonban nem engedte messzire a bolyt, amelyben így hiába tekertek erős hegyimenők, nem volt esély a hazaérésre – számolt be a Magyar Távirati Iroda.
„Annyira súlyos volt, hogy azt hittem, meghalok” – mondta a Tour de France első, hétfői pihenőnapján, Orléans-ban a 27 éves dán kerekes.
Amikor ott feküdtem, azt gondoltam, ha túl is élem, abbahagyom a kerékpársportot. Aztán most meg itt ülök.
Hozzátette: amikor a földön feküdt, felesége, Trine is azt gondolta, hogy meghal.
Vingegaard április 4-én, a baszk körversenyen szenvedett balesetet 33 kilométerre a céltól, amikor az egyik versenyző lejtmenetben nagy sebességnél elesett, ez pedig olyan láncreakciót indított be, hogy mögötte szinte mindenki bukott.
A dán sportoló is a pórul járt versenyzők között volt, láthatóan alig tudott mozogni, nem tudott felállni, az orvosok már az út szélén megkezdték a kezelését, majd oxigénmaszkkal és nyakmerevítővel szállították kórházba. Ott kiderült, hogy a kulcscsontja és több bordája is eltört, zúzódott a tüdeje, továbbá légmelle is kialakult. Közel két hétig volt kórházban, és sokáig kérdéses volt, hogy egyáltalán rajthoz állhat-e a Touron.
Az 50 év felettiek korosztályába tartozó masters kerékpáros bemelegítés közben a versenypályán kívül, a forgalom elől lezárt úton egy szabályosan, az arra kijelölt helyen parkoló autónak ütközött.
A kerékpáros elveszítette az eszméletét, leállt a légzése, mentőhelikopter szállt le a rajthelyszín mellé, és megkezdték az újraélesztését. Bő fél óra elteltével stabil, de súlyos állapotban, feltehetően tüdő- és koponyasérülésekkel szállították a debreceni Kenézy Gyula Kórházba.
A szervezők közlése szerint a Coop Repsol csapat 25 éves norvég versenyzője, André Drege bukott a Grossglocknertől Heiligenblut felé vezető szakaszon, és belehalt sérüléseibe.
A baleset okairól egyelőre nem lehet részleteket tudni.
Sprintbefutóban Mark Cavendish nyerte a Tour de France országúti kerékpáros körverseny szerdai, ötödik szakaszát szerdán, ezzel pályafutása 35. etapsikerével egyedüli csúcstartó lett.
A 39 éves brit kerekes – aki 2008-ban diadalmaskodott először – eddig a belgák legendás versenyzőjével, Eddy Merckxszel (1969–1975) társbérletben volt rekorder 34-34 szakaszgyőzelemmel, de most – a Saint-Jean-de-Maurienne és Saint-Vulbas közötti 177,4 kilométeres táv megnyerésével – sikerült történelmet írnia.
A francia Romain Bardet nyerte a Tour de France országúti kerékpáros körverseny szombati nyitószakaszát, amelyen Firenze és Rimini között 206 kilométert tekert a mezőny.
A Tour – amelynek a mostani a 111. kiírása – története során először rajtolt Olaszországból.
A 2016-ban második, egy évvel később pedig harmadik, 33 éves Bardet mintegy 50 kilométerre a befutótól megszökött a mezőnytől fiatal csapattársával, a holland Frank van den Broekkel, és bár az előnyük fokozatosan csökkent, ők haladtak át elsőként a célvonalon. A harmadik belga Wout van Aert öt másodperccel mögöttük érkezett be. Az utolsó Tourján szereplő Bardet pályafutása negyedik szakaszsikerét aratta a francia körversenyen, s a második napon ő viselheti az összetett első helyén álló kerekest illető sárga trikót.
Még mielőtt szombaton Firenzében elkezdődött volna a 111. Tour de France, a nyitószakasz előtt Jan Hirt balesetet szenvedett. A Quick-Step cseh versenyzője az etap előtti mozgolódáson az olasz városban összeakadt az egyik szurkoló hátizsákjával.
A 33 éves bringás akkorát esett, hogy három foga is eltört, erről Patrick Lefevere, a csapat vezérigazgatója posztolt az X-en. A nem túl szép látvány ide kattintva tekinthető meg.
A francia körverseny jövő szombaton rajtol Firenzéből, és a 27 éves bringás ott lehet a rajtnál.
„Izgatott vagyok, hogy indulhatok, mert az elmúlt néhány hónap nem volt mindig könnyű. Sokat és keményen dolgoztunk, hogy átéljük ezt a pillanatot. Jól érzem magam és nagyon motivált vagyok” – fogalmazott Vingegaard, aki 12 napot töltött kórházban azok után, hogy április 4-én, a baszk körversenyen hatalmasat bukott.
A céltól 33 kilométerre az egyik versenyző lejtmenetben nagy sebességnél elesett, ez pedig olyan láncreakciót indított be, hogy mögötte szinte mindenki az aszfaltra került. A dán kerekes is a pórul járt indulók között volt, alig tudott mozogni, nem tudott felállni, az orvosok már az út szélén megkezdték a kezelését, majd oxigénmaszkkal és nyakmerevítővel szállították kórházba. Vingegaardnak a kulcscsontja és több bordája is eltört, zúzódott a tüdeje, továbbá légmelle is kialakult.
Az olasz főváros környéki 125 kilométeres sík etappal zárult a háromhetes viadal, az utolsó szakasz első fele az ünneplésé, a hajrá pedig a sprintbefutóé volt, az összetett ilyenkor hagyományosan már nem változik. Derűs időben tekerhette le az utolsó felvonást a 142 fős mezőny, Pogacar csapata, az UAE pedig megadta a módját az ünneplésnek: valamennyi csapatautóján megjelent a rózsaszín szín, ahogy csapattársai ruházatán is.
Noha Rómában - a körpályákon megszokott módon - voltak szökési próbálkozások, a papírformának megfelelően mezőnyhajrá döntött a szakaszelsőségről, a sprintfelvezetésben Pogacar csapattársa sikeréért dolgozott.
A befutóban Tim Merlier bizonyult a leggyorsabbnak, aki ezzel harmadik etapgyőzelmét gyűjtötte be.
„Rosszul mértem fel egy kanyart a lejtmenetben, az eredmény pedig egy nagyon súlyos esés lett” – ezzel a mondattal kezdte felidézni Biermans, hogy mi történt vele vasárnap a Mortirolo emelkedője után. Nagyjából 65 kilométer volt hátra a Giro 16. szakaszából, amikor a 28 éves versenyző borzalmasat bukott – a közvetítésben ebből semmit sem lehetett érzékelni, mivel rég leszakadt a főmezőnyről, jegyezte meg az Eurosport.
Tényleg pánikszerű volt az egész, mert az első pillanatban mozdulni sem tudtam. Egy fa környékén állt meg a zuhanásom a szakadékban, de mivel a rádiójelemet is elvesztettem, ott nem tudtam kommunikálni. Eszméletemnél maradtam, volt erőm kiabálni. Négy csapatból azonnal utánam jöttek 25-30 méter mélyre, többek között Gianni Meersman, az Alpecin sportigazgatója és az Intermarché-Wanty stábtagjai is. Szeretnék köszönetet mondani nekik
– tette hozzá a belga kerékpáros.
A Manerba del Garda és Livigno közötti 222 kilométeres távon öt kategorizált emelkedőt és több mint 5700 méter szintkülönbséget kellett leküzdenie a mezőnynek, amelyből egy majdnem húszfős szökevénycsoport lépett el, köztük a Visma-Lease a Bike magyar bajnokával.
Valterék előnye az elképesztően nehéz Mortirolo tetején több mint három perc volt, az utolsó előtti, 2000 méter felett már hófödte hegyen pedig Georg Steinhauser lépett meg társaitól, őt Valter próbálta utolérni egy ritmusváltással, de neki nem sikerült, viszont a vele tartó Nairo Quintanának igen.
Csütörtökön a Martinsicuro és Fano közötti 193 kilométeres etap várt a bringásokra, a 2162 méter szintemelkedést tartalmazó táv második felében négy kisebb, negyedik kategóriás emelkedővel – számolt be a Magyar Távirati Iroda. A szakasz jellege lehetővé tette, hogy szökevények harcoljanak az elsőségért, sokan érdekeltek is voltak ebben, köztük a magyar bajnok Valter. Ám az ő csoportja – noha kéttucatnyian tekertek benne – sokáig csak a harmadik boly volt, és végül be is fogta a mezőny. Valter végül hat perc hátránnyal a 44. pozícióban tekert be, összetettben a 34. 38:25 perc lemaradással.
Az első egy óra elég könnyű volt, így is terveztem. Nem számítottam rá, hogy ott fog elmenni a szökés és nem is ott tudott elszakadni. Aztán a hegyekhez érve elképesztően kemény volt az első tíz-tizenöt perc, ott brutálisan nagy számokat kellett menni ahhoz, hogy elöl lehessen maradni
– értékelt az M4 Sport helyszíni stábjának a Visma-Lease a Bike kerékpárosa. Amint felidézte, az eltekerő tizenöt fős csoportban nem volt benne, ám nem adta fel, így ismét próbálkozott.
A 21 éves belga kerekes az elmúlt napokban nem érezte jól magát, a keddi szakasz után pedig kiderült, hogy megbetegedett – közölte a Team Visma – Lease a Bike csapat, amelyből már korábban kivált a holland Robert Gesink és Olav Kooij, valamint a francia Christophe Laporte.
Az összetettben jelenleg 34. helyezett Valter Attila így három csapattársával teker tovább az olaszországi háromhetes viadalon.
A Grand Est fiatal versenyzőjének először az Auvergne-Rhône-Alpes csapatának autója ment neki, ezt követően pedig a földön fekvő Mulleren áthajtott a mögötte haladó, akkor második helyen álló Celia Gery.
A volán mögött Julien Guiborel éppen versenyzőjével, Geryvel beszélgetett, olyannyira, hogy észre sem vette, hogy egyre jobban közeledik az élen haladó versenyző felé, az ütközést így nem lehetett megúszni.
Vasárnap Siófok főteréről vágott neki a – 2341 méteres szintkülönbségével az összetett sorsáról döntő – 173 kilométeres távnak a mezőny.
A záróetapot megelőzően a két szakaszsikernél tartó sárga trikós belga Thibau Nys előnye 14 másodperc volt az olasz Diego Ulissi és 16 a német bajnok Emanuel Buchmann előtt, de az összetettben hatodik helyen álló címvédő, a tavalyi kiírásban Pécsen diadalmaskodó svájci Marc Hirschi is mindössze 31 másodperccel maradt el az éllovastól.
A 152 kilométeres etapon hegyi befutó nehezítette a bringások dolgát. Az előző napi időfutamot komoly előnnyel nyerő Pogacar arra figyelt, hogy riválisai közül senki ne tudja megelőzni – számolt be a Magyar Távirati Iroda. Az utolsó, hosszú emelkedőn aztán már ő irányított, és végül mindenkit lehajrázva két nap alatt a második, idén pedig a harmadik szakaszsikerét is elkönyvelhette.
A második helyen az összetettben is második kolumbiai Daniel Martínez végzett. Az összetettben harmadik brit Geraint Thomas ezúttal ötödikként zárt két másodperc hátránnyal.
Szombaton az idei viadal legnehezebben megjósolható forgatókönyvű etapja várt a mezőnyre: a versenyzők Budapestről, a Hősök teréről indultak el az Etyekig tartó, 1451 méter szintkülönbséget magába foglaló 167 kilométeres útjukra.
Nehezen alakult ki a – magyar kerékpáros nélküli – hétfős szökés, amelyet másfél percre engedett el a mezőny. Két kilométerrel a cél előtt fogták be az élcsoportot, a Lidl-Trek ezúttal is tökéletes ütemben támadó belga bringása Kékestető után Etyeken is győzni tudott. A legjobb magyar változatlanul Dina Márton összetettben.
Azok, akik összetettben jól szeretnének szerepelni, valamint az időfutam-specialisták számára volt különösen érdekes az etap. Az első 34 kilométer gyakorlatilag síkon vezetett, az utolsó hat kilométer viszont komoly meredek részeket tartalmazott.
A kétszeres időfutam világbajnok olasz Filippo Ganna 52:01 perccel sokáig élen állt. A végén érkezett a kétszeres Tour-győztes Pogacar, fantasztikus ütemben tekert fölfelé a záró emelkedőn, Gannára 17 másodpercet vert, így összetettben már 2 perc 36 másodperccel vezet a második helyre feljövő kolumbiai Daniel Martínez előtt. A szintén Tour-bajnok, tavalyi Girón második brit Geraint Thomas visszacsúszott a harmadik helyre.
Két sprintszakasz után eljött az ideje, hogy sor kerüljön az összetett győzelemért vívott harc első felvonására. Az előző napi befutó helyszínéről, Kazincbarcikáról verőfényes napsütésben, tiszta időben vágott neki a 117 fős mezőny az idei magyar körverseny leghosszabb (183 km), és legtöbb szintemelkedést tartalmazó (2716 m) távjának.
A befutóra Magyarország legmagasabb hegyén, a Kékestetőn került sor, 984 méteres tengerszint feletti magasságban, az ország „tetejénél” mindössze harminc méterrel alacsonyabban. Ebből következően biztos volt, hogy az első napot uraló sprinterek helyét a hegyimenők veszik át a szakaszgyőzelemért vívott harcban – számolt be a történtekről összefoglalójában a Magyar Távirati Iroda.
Valter szerdai bukása ellenére tudta vállalni a folytatást a Viareggio és Rapolano Terme közötti 180 kilométeren, amelyet murvás részek is nehezítettek. Később egy csoport el tudott szökni a mezőnytől, de létszáma folyamatosan csökkent és végül hárman maradtak: Sánchez, a francia Julian Alaphilippe és az ausztrál Lucas Plapp. Köztük a sprint döntött Sánchez javára.
A kétszeres Tour de France-győztes Pogacar, valamint összetettbeli nagy riválisai együtt érkeztek be 29 másodperc hátránnyal, így a szlovén megőrizte a rózsaszín trikót, előnye 46 másodperc a második brit Geraint Thomasszal, és 47 a harmadik kolumbiai Daniel Martínezzel szemben.
Csütörtökön a Tokaj és Kazincbarcika közötti 162 kilométeres táv várt a mezőnyre, a nyitónaphoz képest háromszoros, 1023 méter szintemelkedéssel – számolt be a történtekről összefoglalójában a Magyar Távirati Iroda. Erdőbényén és Tardonán hegyi hajrát, Szikszón, Edelényben és Kazincbarcikán gyorsasági részhajrát rendeztek, majd utóbbi város körül egy kört tett meg a mezőny.
Verőfényes napsütésben került sor a rajtra a tokaji Fesztiválkatlanból 117 versenyző részvételével, ketten nem tudták vállalni az indulást előző napi sérüléseik miatt. Spinning kerékpárokat tekerők szurkolók mellett óvodáscsoport is üdvözölte a távnak nekivágó kerékpárosokat, a korábbi világbajnok Mark Cavendish egy rajongója pedig brit zászlóval, kedvencét ábrázoló pólóban nézte meg az indulást. Encsen óriási magyar zászló és szép számú szurkoló üdvözölte a bringásokat, Kazincbarcikán pedig valóságos tömeg látogatott ki az utak mellé.
A 28 esztendős Thomas a Genova és Lucca közötti 178 kilométeres etapon szökevénycsoport tagjaként sprintben verte meg a dán Michael Valgrent és az olasz Andrea Pietrobont. A francia szakaszgyőztes pályakerékpárban négyszeres világbajnok, háromhetes körversenyen viszont most aratta pályafutása első szakaszsikerét.
A kétszeres Tour de France-győztes Pogacar, valamint összetettbeli nagy riválisai egyformán 11 másodperces hátránnyal zárták az etapot, így a szlovén sztár megőrizte a rózsaszín trikót, előnye pedig 46 másodperc a második Geraint Thomasszal és 47 másodperc a harmadik Daniel Martínezzel szemben.
Karcagról vágott neki a mezőny a 166 kilométer hosszú, sík távnak, amely 340 méter szintemelkedést tartalmazott a hajdúszoboszlói befutóig. A Karcag Cycling versenyzője, a magyar válogatott színeiben szereplő Filutás Viktor az MTI-nek hangsúlyozta: „illene megmutatni a mezőnyben, hogy egy karcagi Karcagról indulva mit tud csinálni.” Kitért rá, hogy a nemzeti csapattal szökésben szeretnék megmutatni magukat, ez meg is valósult, ugyanis az eltekerő négyfős bolyba Rózsa Balázs (Epronex-Hungary) mellett ő is be tudott kerülni.
A szakasz elején csepergő eső, a táv nagy részén tapasztalható borús idő ellenére sokan látogattak ki az utak mellé, magyar, szlovák, német és holland zászlót is lengetett a szél. Sok helyen iskolás csoportok szurkoltak, máshol egész családok tekertek ki megnézni a mezőnyt, egyes helyeken pedig fellufizott várostábla köszöntötte a kerékpárosokat. A Hortobágyon a szürkemarhák és csikósok tűntek fel az út mentén.
A 2015-ben feltámasztott magyar országúti kerékpárversenyt anno 100 millió forintos büdzsével rendezték meg, ma már 1 milliárd forint körüli költségvetésből valósul meg – kétharmad részt állami támogatások bevonásával, árulta el Eisenkrammer az Economxnek.
A nemzetközi országúti kerékpársport eseményei elképzelhetetlenek állami támogatás nélkül. Lehet ezt nevezni turisztikai vagy más, például térségi marketingtámogatásnak, de a vége ugyanaz: egy adott ország, egy adott régió komoly összegekkel támogatja a nagy versenyeket „közpénzből”. Ez két okból is észszerű. Egyrészt, mivel egy országúti versenyen nem lehet belépődíjat szedni a nézőktől, így a verseny bárki számára hozzáférhető, olyan, mint egy utcabál. Másrészről pedig a versenyek nézettsége komoly idegenforgalmi értéket jelent – fogalmazott a kölcsönös előnyökről a beszélgetésben.
Forgalomkorlátozásokra kell számítani a Tour de Hongrie kerékpáros körverseny miatt, amely szerdán 12.50 órakor Karcagról indul, és az első napon Hajdú-Bihar és Jász-Nagykun-Szolnok vármegyét érinti – közölte az Útinform.
A tájékoztatás szerint a résztvevők a rajtot követően a Kunmadaras–Tiszaszentimre–Tiszaszőlős útvonalon érkeznek meg Tiszafüredre, majd onnan a 33-as főúton Hortobágy érintésével Nagyhegyesnél térnek le Hajdúszoboszló irányába. A város körül a kerékpárosok 3 kört tesznek meg, érintve a 4-es főutat is.
A befutó várhatóan délután 16.30 óra környékén lesz Hajdúszoboszlón, a Szent István Parknál.
A mezőny elhaladásakor egy-egy útszakaszon rendőri segítséggel állítják meg a forgalmat, és a csomópontokban is rendőri forgalomirányításra kell számítani. A tájékoztatás szerint a verseny közben – rendőri irányítás mellett – lesz lehetőség az útvonalat keresztező közlekedésre.
Azt is közölték, hogy Karcag és Hajdúszoboszló belterületén is lezárásokra, forgalomkorlátozásokra kell számítani, amelyekre a kihelyezett táblák hívják fel a figyelmet.
Nagyon jó és nagyon mókás csapattal érkeztünk. Nagyon sokat nevetünk, de természetesen az ambíciók ugyanolyan magasak, amilyenek szoktak
– nyilatkozta az M4 Sportnak a csapatbemutató után a Visma-Lease a Bike magyar tagja. Hozzátette, nagyon komplex verseny lesz számukra, mert most más a csapat felállása, mint tavaly. Ezúttal nem az összetett győzelmet célozzák meg, hanem szakaszsikereket, viszont ettől talán még érdekesebb lesz számára is a Giro.
Valter 2020, 2021 és 2022 után negyedszer áll rajthoz az olaszországi háromhetesen. A második alkalommal három napon át viselte az összetett éllovasát illető rózsaszín és öt szakaszon keresztül a legjobb 25 éven aluli versenyzőnek járó fehér trikót. Abban az évben 14. lett összetettben, míg 2022-ben egy szökésből negyedikként ért célba az egyik hegyi befutós szakaszon.
„Nagyon várom ezt a három hetet. Izgatott vagyok, de egyelőre nem stresszelek. Vannak céljaim, de most nem érzem azt az óriási elvárást, amit magam felé szoktam tanúsítani, mert kezdem megszokni, hogy az nem mindig jó” – magyarázta a mezőnyversenyben és időfutamban egyaránt magyar bajnok kerékpáros.
Hangsúlyozta, sok lehetősége lesz, és reményei szerint élni is tud vele. Szeretné újra gyakorolni a szökést, hiszen ebben a csapatban nem sokszor van rá lehetősége.