Index Vakbarát Hírportál

Sokkal frissebbek vagyunk, mint húsz éve

2017. július 1., 00:21 Módosítva: 2017.11.09 18:11
12
Jim Ryannel, a PlayStation üzletág globális értékesítési vezetőjével az E3-on ültünk le beszélgetni. A Sony Interactive Entertainment kulcsemberét a virtuális valóságról, a konzolgenerációk eltűnéséről, a konkurenciáról és a videojátékok innovációjáról kérdeztük.

A PlayStation 4 nemrég lépte át a 60 millió eladott konzolt, amivel magasan vezet a piaci versenyben. Hogy látja, milyen stratégiával sikerült legyőzniük a Microsoftot?

A mostani helyzet nem végleges, szóval még nem beszélnék győzelemről. A siker igazságosabb kifejezés. Végső soron úgy látom, ez a szórakoztatóipari siker alapvetően a játékoknak köszönhető. Van egy csomó kiváló, gyakran exkluzív játékunk PlayStation 4-re; ez lehetett a sikerünk titka. Szerintem sokat számít, hogy a döntéshozatalnál a játékosok nézőpontjából indulunk ki, amennyire csak lehet. Persze ez az üzleti döntéshozóktól is függ, szóval összességében azt mondanám, hogy ez a siker egyidejűleg több dolognak köszönhető.

Tovább

A játékipar jövője a mobil

2017. június 26., 09:14 Módosítva: 2017.06.26 10:39
1

Több bevételt termelnek a mobilokra írt játékok, mint a PC-re vagy konzolra készült társaik – írja az IT Café.

A Newzoo játékipari előrejelzése szerint idén az okostelefonokra és tabletekre írt játékok több bevételt fognak termelni, mint a konzolra vagy pc-re készültek. A virtuális- és kiterjesztett valóság egyaránt a mobilplatformnak kedvez majd, annak ellenére, hogy grafikában nem tudják felvenni a versenyt a klasszikus platformokkal.

Tovább

Mobilra jönnek a klasszikus SEGA-játékok

2017. június 22., 09:38 Módosítva: 2017.06.22 20:47
16

Befűti a retróvonatot a SEGA, a játékfejlesztő cég egy sor klasszikus játékát adja ki mobilra – írja a Wired.

A gyűjtemény SEGA Forever névre hallgat, és az első újra kiadott játékok között megtalálható a Sonic több változata, a Phantasy Star II, a Comix Zone, a Kid Chameleon és az Altered Beast is. Minden játék ingyenes, bár hirdetésekkel megtámogatott, ezektől játékonként pár dollárért lehet megszabadulni.

Tovább

Az Enterprise kapitánya voltam

2017. június 18., 14:36 Módosítva: 2017.06.19 09:23
44

Hatalmas lelkesedéssel ültem le a USS Aegis kapitányi székébe. Végre egy Star Trek játék, ahol én irányíthatom a Csillagflotta egyik hajóját az ismeretlen tartományba! A Star Trek Bridge Crew ugyanis VR-játék, így ezzel teljesülhet minden trekkie álma, hogy ő legyen az Enterprise parancsnoka.

Tovább

A játék, aminek előre köszönhet a Walking Dead

2017. június 16., 22:29 Módosítva: 2017.06.21 06:14
110

Amikor a Sony sajtókonferenciáján bemutatták a Bend Studio készülő játékát, a Days Gone-t, pénzt mertem volna rá tenni, hogy a játék változatossága csak parasztvakítás. A Sony sosem esik kétségbe, ha fel kell áldozni a játékmenetet a filmszerűség oltárán; egy jól koreografált jelenet nekik többet ér, mint egy sokrétű, dinamikus harcrendszer. Még jó, hogy nem tettem rá pénzt, mert csúnyán elbuktam volna - de ez csak a zárt ajtós bemutatón derült ki.

Tovább

Fogod a valóságot, és megpróbálod bitekbe önteni

2017. június 16., 06:24 Módosítva: 2017.06.16 15:17
68

Szimulátort fejleszteni könnyű. Jó, nem könnyű, a valóság tökéletes visszaadásához rengeteg apró részletet kell akkurátusan modellezni. De a szimulátorfejlesztés mégsem annyira a kreativitásról, mint a kompromisszumkészségről szól. Mert hát mi a szimulátor? Egy virtuális valóság – vagyis nem kell kitalált szabályokkal szöszmötölni, csak digitalizálni azt, ami egyébként is van.

Tovább

A videojátékok és a sorban állás ünnepe

2017. június 15., 16:10 Módosítva: 2017.06.21 06:14
12

Még sosem voltam a Los Angeles-i E3-on, de a kölni Gamescomot már megjártam, és a Las Vegas-i CES-sel kihúztam a bakancslistámról a nagy amerikai technológiai rendezvényt is. Miután átlagoltam a kettőt, egész jól el tudtam képzelni, hogy milyen lehet az E3 – főleg hogy íróasztal és monitor mellől tudósítottam róla eleget az elmúlt években.

Mint kiderült, a helyszíni tudósítás sokkal fárasztóbb, de nagyon, nagyon szórakoztató. Az elmúlt napok történéseiről nehéz lenne egyetlen cikkben átfogó képet adni – ezek csak kósza benyomások.

Tovább

Kipróbáltuk az új Assassin's Creed-játékot

2017. június 15., 14:16 Módosítva: 2018.06.01 11:40
114

– Csak tizenöt perc. Ebből tíz jut a fő küldetésre és öt az arénaharcra – figyelmeztet kedvesen a Microsoft demófelelőse az E3-on az Xbox Showcase-en, miután belesüppedek a kényelmes fotelba. Megnyom egy gombkombinációt a kontrolleren; a hófehér Xbox fejlesztőgépen megvillan egy led, majd betöltődik az áhított sivatagi pályaszakasz. De milyen minőségben! Azt tudni lehetett, hogy az Assassin's Creed: Origins Xbox One X-en mutatja ki a foga fehérjét (4K felbontás, 60 képkocka másodpercenként), de mozgásban látni mégis más.

Tovább

VR-játékok készülnek a Walking Deadből

2017. június 15., 13:01 Módosítva: 2017.06.15 16:17
1

Robert Kirkman, a Walking Dead alkotójának cége, a Skybound Entertainment összefog a Skydance Interactive játékfejlesztő céggel, hogy új szintre emeljék a népszerű élőhalottas sorozat fogyasztói élményét: az E3 játékkiállításon bejelentették, hogy egy sor olyan virtuális valóságra épülő játékot kívánnak megjelentetni, amik a zombis tévésorozat vérben tocsogó univerzumában játszódnak.

Tovább

Ilyen játékot még tényleg nem láttunk

2017. június 15., 10:16 Módosítva: 2017.06.26 09:06
8

Egy játék a magas elvárásokról, híres folkénekesekről, leselkedő árnyakról, űristenekről, hallucinogénekről, függetlenségről, hüllőboltokról és a szabad képzelőerőről.

Nem, az említett hallucinogént nem én vettem be; ezt a szöveget olvastam az Artful Escape of Francis Vendetti című videojáték hivatalos honlapján. Igen, ez a játék címe. És a fejlesztőt Beethoven & Dinosaurnak hívják. A vezető dizájnerük meg egy Johnny Galvatron művésznevű arc, aki korábban novellista és rockzenész volt, de a filmművészetben és a számítógépes animációban is otthon van. Inspirációs források? David Bowie, mint Ziggy Stardust; Stanley Kubrick; a firkálások a régi matekkönyvből; meg a Galvatron együttessel szerzett tapasztalatok.

Tovább

Superman megint dühbe gurul

2017. június 15., 07:16 Módosítva: 2017.06.15 10:48
6

A verekedős játékoknak meg van az a fontos tulajdonságuk, hogy nem szükséges napokat belefektetni, hogy élvezni lehessen. Pláne az olyanoknál, mint a Mortal Kombat vagy a Tekken, amik simán tökéletes partijátékok olyan társaságban is, ahol az emberek érzésre nyomkodják össze-vissza a gombokat, aztán kiabálnak, ha valami látványos mozdulatsor lett a vége. Majd pár óra után mennek tovább, és soha eszükbe sem jut újra elővenni a játékot. Az Injustice 2 kicsit ilyen, pedig tényleg mindent megpróbált annak érdekében, hogy a verekedős játékok ne csak a pillanatnak szóljanak.

Tovább

Több mint 60 millió Playstation 4-et adtak el

2017. június 14., 17:22 Módosítva: 2017.06.21 06:14
3

A Sony Interactive Entertainment (SIE) bejelentette, hogy a Playstation 4 (PS4) játékkonzol és a hozzá tartozó játékok eladásai újabb mérföldköveket értek el, áll a cég szerdai közleményében.

Az összesített eladási adatok alapján 2017. június 11-ig:

(Az adatok a bolti eladásokat és a PS Store letöltéseit egyaránt tartalmazzák.)

Tovább

Végre lesznek játékok Nintendo Switchre

2017. június 14., 14:42 Módosítva: 2017.06.15 11:24
7

A Nintendo is megtartotta a maga előadását a Los Angeles-i E3 gémershow-ra időzítve, a neten. Óriási szenzáció nem volt, ahogy nem is számított rá senki. Mi is inkább azért vártuk, hogy végre tartalommal töltse meg a Ninteno Switch konzolt.

Tovább

Az év legszebb videojátékos grafikái

2017. június 14., 13:04 Módosítva: 2017.06.15 09:47
44

 A Los Angeles-i játékexpón, az E3-on tizenharmadik alkalommal hirdettek eredményt az Into The Pixel című művészeti versenyben. A versenyt az E3-at lebonyolító ESA mellett egy nonprofit digitális művészeti akadémia, az Academy of Interactive Arts & Sciences (AIAS) szervezi, és célja többek között a videojáték mint művészet elfogadtatása.

Tovább

Egy csomó bomba robbant a Sony játékbemutatóján

2017. június 13., 10:20 Módosítva: 2017.06.16 17:24
57

Az érzés, amikor tíz perccel egy egy konferencia kezdete előtt még nincs sajtóbelépőd, de fejben mantrázod, hogy újságíró vagyok, bazmeg, meg tudom csinálni, és pörgeted a lehetőségeket, hogy vajon mi lenne a legcélravezetőbb a bejutáshoz:

  1. bociszem;
  2. artikulálatlan üvöltözés;
  3. fizikai erőszak;

na, ezt az érzést nem kívánom senkinek. A Sony E3-as bemutatója este hatkor kezdődött, öt óra ötvenkilenckor már látótávolságban volt a beléptetőkapu, de ilyenkor illik legalább fél órával korábban érkezni, mert egészkor zárják az ajtókat. Elvégre mégis csak a világ legnagyobb videojáték-kiállításán vagyunk Los Angelesben, ráadásul ez még csak a nulladik nap, ilyenkor még úgy-ahogy tartja magát mindenki a menetrendhez.

Tovább

Végre folytatódik a Ubisoft legjobb játéka

2017. június 13., 00:37 Módosítva: 2017.06.13 13:45
14

Beindult a legnagyobb videojátékos expo, a Los Angeles-i E3: az EA, a Microsoft és a Bethesda után a Ubisoft is bemutatta a show-ra szánt újdonságait (és nemsokára a Sony felhozatalával is jelentkezünk).

A Ubisoft óriáskiadó létére családi vállalkozás: 1986-ban alapította a Guillemot-család öt tagja. Az öt testvérből a középső, Yves Guillemot a mai napig a cég vezetője, és évek óta azért küzd, hogy a családi irányítás megmaradjon, ugyanis a Vivendi 2015 óta vásárolgatja be magát a cégbe (már a részvények 22,15 százaléka nála van). Már a tavalyi E3 is az ellenséges felvásárlás árnyékában zajlott le, és nyilván azért ilyen vonzó a Ubisoft a Vivendinek, mert tele van aranytojást tojó tyúkokkal. A kiadó az elmúlt három évtizedében olyan brandeket szerzett meg vagy indított el, mint a Far Cry, az Assassin's Creed, a Rayman, a Prince of Persia vagy a Tom Clancy nevével hirdetett játékok. Nem okozott nagy meglepetést, hogy a magyar idő szerint hétfő este tízkor kezdődő sajtókonferenciájukon is a zászlóshajóké volt a főszerep. Persze már csomó minden előre kiszivárgott, de a végére maradt egy bombameglepetés.

Tovább

Kellett nekünk ez a bunyó?

2017. június 12., 23:59 Módosítva: 2017.12.11 11:24
12
Nagyon régóta vártunk az új Tekkenre, és most végre itt van a Tekken 7: folytatják a sztorit, 38 karakterrel verekedhetünk, látványosabb, mint eddig bármikor. De mégsem vagyunk igazán boldogok, ellentétben a kezdőkkel, akik viszont nagyon élvezik majd a verekedéseket.

Közel ezer napja jelent meg a PlayStation 4, és ugyan volt hozzá több verekedős játék is, az egyik legfontosabb, leghíresebb franchise, a Tekken eddig hiányzott a Sony konzoljáról, na meg persze az Xbox One-ról is. Ráadásul fél évtizede nem is jött ki új része a Tekken-sorozatnak, szóval nem túlzás azt mondani, hogy bőven itt volt az ideje folytatni a játékot.

Tovább

Sosem látott erőt mutatott a Microsoft

2017. június 12., 10:23 Módosítva: 2017.06.13 09:12
180

Kellemes borzongás fog el, miközben a Galen Centerben üldögélve várom a Microsoft-konferencia kezdetét. Nem fűtenek túl magas elvárások, viszont valaki tökig tekerte a légkondit, úgyhogy kellemes, 17 fokos huzatban ülünk. A mellettem ülő spanyol újságíró néha fázósan megdörgöli a karját, hogy kisimítsa a libabőrt. Majd feltüzelnek, gondolom. Nem alaptalan az elvárás: a Microsoft most fogja bemutatni Minden Idők Legerősebb Játékkonzolját. És hiába, hogy a jó játékdizájn halhatatlan, a technológia meg hetente avul el, azért jó érzés rácsodálkozni a nagy grafikai ugrásokra.

Tovább

Azonnal játszanánk az új Wolfensteint

2017. június 12., 09:19 Módosítva: 2017.06.13 09:12
146

A legnagyobb videojátékos expón, a Los Angeles-i E3-on pár éve már a Bethesda is nagy csinnadrattával, színes-szagos sajtókonferencián jelenti be újdonságait, akárcsak a Ubisoft. Szép teljesítmény egy olyan cégtől, amit 1986-ban azért alapítottak, hogy egy bénácska sportjáték megjelenhessen. Azóta a vállalkozás vállalattá nőtt, és több szerencsés felvásárlással (valamint kismillió perrel) a háta mögött a Bethesda mára a játékipar egyik legfontosabb kiadójává vált.

Tovább

A végén jött az új Star Wars, és mindenki elájult

2017. június 11., 09:45 Módosítva: 2017.06.12 09:11
248

Az Electronic Arts konferenciája hivatalosan nem az idei E3 része: az egyik legnagyobb videojáték-kiadó az expo előtti napon, Hollywoodban tartotta a sajtótájékoztatóját, nem az E3 helyszínéül szolgáló Convetion Centerben. A show a Madden 19: Long Shottal kezdődött, az amerikai focis sportjáték újabb részével.

Az EA-re jellemző, viszonylag új, kissé bizarr trend, hogy amelyik játékba be lehet csempészni néhány sor történetet, abba belecsempészik, tökmindegy, hogy sportjátékról vagy autóversenyről van szó. A narratívával felturbózott sportjáték nem vadonatúj recept, de láthatóan kitart; ki tudja, egyszer talán stadionépítős minijátékot is kapunk az új Fifához. (Ezen a ponton szeretném a cselekményes pornó mintájára meghonosítani a cselekményes sportjátékot, mint műfajleírást.)

Tovább

Brutális játékfelhozatallal jön az idei E3

2017. június 10., 16:36 Módosítva: 2017.06.12 07:51
257

Mit várunk az idei E3-tól? Új Xboxot a régi játékokhoz, új játékokat a régi Playstationökhöz, és bármilyen játékot az új Nintendo konzolra. Ezenkívül interaktív horrort; virtuális vadnyugatot; japán sci-fit Hannibal Lecterrel; egy normális Assassin's Creedet; egy zseniális Mario-játékot; meg brutális világháborút a Call of Dutyban és a Star Wars univerzumban.

Tovább

Már megint kiszivárgott, hol fog játszódni a következő Assassin's Creed

2017. június 8., 15:19 Módosítva: 2017.06.08 17:26
1

Felkerült az Imgur képmegosztóra egy kép, amelyen az Assassin's Creed hamarosan megjelenő új részéről derülnek ki részletek. A kép a Target nevű üzletlánc által a játék előrendelésére kiadott foglalókártyáról készült – írja a Polygon.

Tovább

Egymillió VR-szemüveget adott el a Sony

2017. június 6., 10:30 Módosítva: 2017.08.01 13:34
1

A Sony már több mint egymillió PlayStation VR headsetet adott el tavaly októberi megjelenése óta. Ami azt is jelenti, hogy jócskán megelőzte riválisát, a HTC Vive és az Oculus Rift szemüvegeket. Ez utóbbiak 420 ezer és 243 ezer darabot adtak el 2016 végéig. Ugyanakkor még mindig a Samsung Gear VR mögött vannak, amelyből eddig ötmillió fogyott világszerte.

Shawn Layden, a Sony Interactive Entertainment America vezérigazgatója szerint azonban még van hova fejlődni. Főleg ha azt nézzük, hogy a világon több mint 60 millióan vásároltak PS4-et. Ebben a számban benne rejlik még néhány millió eladott VR-szett.

Idén nőhetnek az eladások egyszerűen azért, mert nem lesz hiány a termékből. Aztán karácsony körül megint nehéz lesz hozzájutni, mert mindenki ilyenkor vásárolja az ilyen jellegű kiegészítőket.

A terjedést nagyban segíti, hogy a Sony sok játékot ad ki kifejezetten VR-szemüvegre, de sorozatokat is szeretnének majd megjelentetni erre a felületre, elsőként a Breaking Badet.

Érkezik az új mobilos Pokémon

2017. június 1., 12:54 Módosítva: 2017.09.05 08:58
2

Új Pokémon-játék érkezik a mobilokra. A PokéLand Androidra és iOS-re készül, a játék tesztelése csütörtökön kezdődött Japánban. A PokéLand leginkább a Pokémon Rumble könnyedségét viszi tovább, a név ellenére a PokéLand a Rumble-játékok egyenes ági leszármazottja: egyszerűsített szerepjátékos elemek, inkább akció, mint RPG.

Tovább

A Nintendo Switch a 300 méteres zuhanást is túléli

2017. június 1., 12:13 Módosítva: 2017.06.01 14:39
1

Úgy tűnik, hogy a Nintendo nem nagyon tud mellényúlni, a Pokémon GO után most az új konzoljuk, a Nintendo Switch hasít világszerte. Egy készülék olyan 100 ezer forint, és mivel hordozható, így természetesen simán előfordulhat, hogy akár több száz méter magasról is a földre ejtjük, ám szerencsére nem kell aggódni.

Tovább

Már most megvan az év legidiótább játéka

2017. május 30., 17:44 Módosítva: 2017.06.01 12:32
10

A Pokémon videojátékok 1996 óta töretlen népszerűségnek örvendenek, a Pokémont nemrég még a World Video Game Hall of Fame-be is beiktatták. A hozzájuk, melléjük készített rajzfilm is hódít, jó pár évadot Magyarországon is levetítettek. Pikachu nyilván mindenkinek alap, de akik láttak egy-két részt, azoknak szinte biztos, hogy rémlik egy szerencsétlen, haszontalan, piros halpokémon: Magikarp. Most úgy fest, őt akarja felfuttatni a Pokémon Company International.

Tovább

Megint fejest ugorhatunk a virtuális térbe

2017. május 30., 12:48 Módosítva: 2017.05.30 15:21

A számítógépes játékok és a pszichedélia ritkán képeznek közös halmazt, de Jeff Minter, a Llamasoft alapítója egész életében ebben a halmazban élt és dolgozott. Az 1981-es Deflex óta fejleszti a bizarr hangokkal és effektekkel, valamint különleges állatokkal – lámákkal, birkákkal és tevékkel – teletömött akciójátékait. Most érkezett a hír, hogy legújabb játéka, az eredetileg PSVR-ra fejlesztett Polybius hamarosan pc-re is megjelenik.

Tovább

A Nintendo felpörgeti a Switch gyártását

2017. május 29., 10:32 Módosítva: 2017.09.05 08:58
1

A Financial Times azt írja, hogy a Nintendo – a nagy sikerre való tekintettel – felpörgeti az asztali konzolja, a Switch gyártását. A márciusban megjelent Switch hihetetlenül népszerű: az üzletekben alig találni belőlük, mert az új szállítmányokat szinte azonnal elkapkodják.

Tovább

Soha ennyire nem volt látványos meghódítani a csillagokat

2017. május 28., 23:10 Módosítva: 2017.05.29 15:14
247

Kétség sem férhet hozzá, hogy a 2010-es évek popkulturálisan a science fiction évtizede. A mozikban és a tévében reneszánszát éli a műfaj, és egy ideje egyre több videojáték próbálkozik azzal, hogy mondjuk a fantasy vagy történelmi alaphelyzetet lecseréli valami tudományos-fantasztikusra. Ez különösen igaz a stratégiai játékokra, hiszen az elmúlt pár évben olyan címek jelentek meg, mint a felélesztett Master of Orion, a Galactic Civilizations III, a Civilization-sorozat galaktikus kiegészítője, a Beyond Earth, vagy a műfaj jelenlegi királya, a Stellaris. Most azonban jött egy komoly trónkövetelő, ami egy egészen unortodox koncepcióval próbál trónra ülni: csinált egy lenyűgözően szép stratégiai játékot. Teszteltük az Endless Space 2-t.

Tovább

Nintendo Switchre jön a Monster Hunter

2017. május 26., 15:35 Módosítva: 2017.05.29 09:33
1

A Nintendo Switch sikere valószínűleg sokakat meglepett – főleg a Wii U fiaskója után –, de az amúgy is ígéretes eladások most még nagyobb lendületet vehetnek. A Capcom bejelentette, hogy Switchre is átírják a Monster Hunter XX-et.

Tovább

Rovatok