Index Vakbarát Hírportál

Így kell szarból várat építeni

2017. március 20., 23:00 Módosítva: 2017.03.21 10:41
92
A Nier első része anyagi és kritikai csőd volt, de a hét évvel később megjelent folytatás az utóbbi évek egyik legélvezetesebb akciójátéka. Csak kellett hozzá a PlatinumGames zsenije is.

A Nier: Automata folytatás, de olyan folytatás, ahol az előzmény nem ismerete kifejezetten előnyt jelent. A Cavia 2010-es játéka a Square Enix Drakengard-sorozatához készült mellékszálnak, de végül önálló címként jelent meg. Dióhéj: terepfelderítés, lootolás, sztorizgatás, minijátékok, mellékküldetések, kardozós-lövöldözős akciójelenetek. Nagyjából ugyanazt tudja, mint az újabb Legend of Zelda-játékok, csak a Zelda a világ legjobb játéka, a Nier meg a legjobb ezer közé se férne be. A kiemelkedő pillanatokat zárójelbe tette a sablonos-rossz elemek túlsúlya és a gyatra technikai színvonal – mondhatnánk, de van erre egy négyszavas összegzés, az úgy szar, ahogy van.

Honnan jöhetett az ötlet, hogy pont a Nier érdemelne meg egy folytatást? Nem vettek belőle sokat, az újságírók sem voltak elragadtatva tőle, a fanatikus rajongók meg kevesen vannak egy székházgyújtogatáshoz. A jogtulajdonos Square Enix viszont hozott egy okos döntést, mielőtt hozzáfogtak a folytatáshoz: megfelelő kivitelezőt kerestek, úgyhogy feltárcsázták a PlatinumGamest. Náluk jobban kevesen értenek a külső nézetes akciójátékokhoz: a Bayonetta és a Vanquish új sztenderdeket fektettek le. Ezenfelül eltolnak a célvonalig olyan projekteket, amikbe a profiknak is beletört a bicskája, és értő kézzel nyúlnak bejáratott franchise-okhoz.

Tovább

Ezen sértődött meg fél Bolívia

2017. március 18., 16:52 Módosítva: 2017.03.20 00:50
261

Első ránézésre a Ubisoft végre összerakott mindent, ami egy igazán jó akciójátékhoz kell. A valóságtól nem túlságosan elrugaszkodó helyszín és alapsztori, jó grafika, és olyan játékmenet, melyet mindenki a saját stílusa szerint pörgethet. Mármint elméletben, mert a gyakorlat, mint a Ubisoft-játékok esetében oly sokszor, most is mást mutat.

Pedig annyira jól kezdődött minden. Az első videókban látottak alapján persze sosem szabad ítélni, de tény, hogy érdekesnek tűnt a koncepció. Egy négyfős kommandós csapatot irányítva kell 

szép lassan felszalámizni egy drogkartellt úgy,

 hogy mi döntjük el, sebészek módjára finomkodva járunk el, vagy inkább a célpontra robbantjuk az ajtót és vad csűrdöngölőst járunk a hullákon.

Eleve, olyan jól sikerült az alaphelyzet megfestése, hogy egy egész országot sikerült felbőszíteni: Bolívia kikérte magának, hogy a készítők drogparadicsomként festik le a nem is olyan távoli jövőjüket, ahol egy tetovált arcú, kopasz őrült vezette kartell az úr. De még ezen túl is van érdekesség, mert a feladat, mármint a kartell felszámolása valójában egy óriási térképet jelent, sivatagtól kezdve hegyekig, lankáktól városokig mindenféle környezettel, mindezt felszorozva azzal, hogy váltakozik az éj és a nappal, no meg a komplett időjárásrendszerrel, szóval kell vagy három-négy óra, mire az ember kezdi átlátni, hogy a Ubisoft megint többet vállalt, mint amennyit végül sikerült kereken megvalósítania.

Tovább

A tyúk az új játékos csodafegyver

2017. március 10., 17:08 Módosítva: 2017.04.04 16:09
17

Nemcsak az egyik legjobb értékeléseket begyűjtő játék lehet a Nintendo Switch (egyetlen) nyitójátéka, a Legend of Zelda: Breath of the Wild, de a legdurvább, tyúkokkal megvívott csaták címet is oda lehet neki ítélni.

Sok más Zelda-játékhoz hasonlóan a Breath of the Wildban is szerepel az a titkos apróság, hogy ha bántunk egy tyúkot, egy halom tyúk vág vissza a nevében, hogy móresre tanítsa a szegény, védtelen baromfit megtámadó játékost. Leleményes játékosok azonban csodafegyverré változtatták az easter egget.

A trükk az, hogy a falkatámadás akkor is beindul, ha nem mi bántjuk a szárnyast. Elég a fejünk fölé emelt tyúkkal megközelíteni egy erősebb ellenfelet, és megvárni, hogy kapjuk egy pofont. Az eredmény az alábbi gifen látható:

A beszámolók szerint a trükk elég rendszeresen használható, a játék helyszíne, Hyrule elég komoly tyúknépességgel rendelkezik ahhoz, hogy a küzdelmek többségét velük oldjuk meg.

Bukhatják a pénzüket a retro-kézikonzol befektetői

2017. március 9., 14:49 Módosítva: 2017.03.09 18:02
54

Komoly botrány kerekedik épp egy közösségi finanszírozásból támogatott retro-kézikonzol körül, egész pontosan pont az a botrány alapja, hogy bár a népek bőven összedobták a projekthez az Indiegogón kért indulóösszeget (egész pontosan a cél 3,7-szerese, 513 ezer font, vagyis úgy 183 millió forint gyűlt össze), a gyártó cég folyamatos csúszásban van, és egy ideje a támogatók megkeresésére sem válaszolt.

Tovább

Rekordokat dönt a Nintendo Switch

2017. március 9., 11:06 Módosítva: 2017.04.04 16:09
13

Voltak kétségek a Nintendo új, Switch nevű konzoljának startja előtt, de az első, hivatalos eredmények szerint a japán cég megint menetből bevette a világot: hiába a magas ár, hiába a kezdő játékok hiánya, az eladások áttörő sikert mutatnak.

Észak-Amerikában (vagyis az USA-ban, Kanadában és Mexikóban egyaránt) és Európában például jobban futott az első két nap a konzol, mint a nagy előd, a Wii a 2006-os bevezetésekor. Sőt, a New York Timesnak nyilatkozó Reggie Fils-Aime, a Nintendo amerikai leányvállalatának elnöke elmondta, hogy a Switch minden korábbi Nintendo-konzolnál jobb eladásokat hozott az első két nap.

Ha ehhez hozzávesszük, hogy a tulajdonképpen egyetlen most kapható Switch-játék, az új Zelda: Breath of the Wild közben a legjobban nyitó Nintendo-cím lett valaha, akkor sejthetjük, hogy hiába van mindenféle gond a géppel, a Switch komoly lendületet vett, amire nagy szüksége volt ahhoz, hogy ne ismétlődjön meg a Wii U oltári bukása.

A teljes sikert persze a következő néhány hét-hónap során piacra dobott játékok minősége határozza majd meg, illetve az, hogy milyen jól kezeli a Nintendo az olyan hardveres problémákat, mint a megkarcolódó kijelző, a gyenge rádiójel miatt folyamatosan szétkapcsoló távirányító, vagy épp a pixelhibás kijelző. Az előrendelésekre alapozott előrejelzések szerint ebben az évben legalább 5 millió Switchet adnak majd el, ezt a jóslatot bőven befolyásolhatják majd a márciusi eladások, de ha az első pár napot nézzük, egyelőre minden a Nintendo várakozásainak megfelelően történik.

Érdekli egy könyv videojáték helyett?

2017. március 7., 20:59 Módosítva: 2017.03.08 14:25
107

Mi számít tudásnak? Amit a vaksi szemünkkel láttunk, a süket fülünkkel hallottunk vagy a tompa agyunkkal gondoltunk? Mikor ismerünk meg valamit igaznak? Mennyire megbízható az, ha valamire emlékezünk? És egyébként mi az élet értelme, ha már itt tartunk?

Még ha most úgy is érzi, hogy fentiekre jóval magabiztosabb válaszai vannak, mint az élvonalbeli filozófusainknak, a Torment: Tides of Numenera (TTON ) még simán lehet a játéka. Feltéve, hogy olvasni szeret igazán, a Planescape: Torment és a Baldur's Gate örököseként beharangozott TTON ugyanis inkább egy óriási interaktív fantasy regény, mint RPG-játék.

Tovább

Nintendo: A pixelhiba az LCD kijelzők sajátossága, nincs vele semmi baj

2017. március 7., 19:21 Módosítva: 2017.03.08 15:00
12

Pénteki debütálása óta csak a baj van a Nintendo új, Switch névre keresztelt konzoljával. Több probléma is felmerült, a legnagyobb azonban valószínűleg az, hogy rengeteg készülék pixelhibás - írja a BBC. A Switch remekül startolt és fantasztikus eladási számokat produkált, számos helyen már nem is kapható, de a Nintendo még nem dőlhet hátra.

A pixelhiba az LCD kijelzők sajátossága. Ez teljesen normális, nem számít problémának.

- olvasható a Nintendo honlapján, a vásárlók és a szakértők azonban nem pont így vélekednek a dologról. Egy szakértő szerint hihetetlen, hogy a cég kiengedte így a gépeket, ha a helyzet tényleg olyan rossz, amilyennek tűnik a képek alapján. Azt is elmondta, régebben még elfogadható lett volna az ilyen mértékű meghibásodás, manapság azonban a technológia fejlődésével egyre kevésbé jelenik meg.

Tovább

Bolívia kiakadt Franciaországra egy videojáték miatt

2017. március 3., 15:46 Módosítva: 2017.03.03 18:21
13

Bolívia kormánya hivatalos panaszt tett a La Paz-i francia nagykövetségnél, tiltakozásul az ellen, ahogy a francia Ubisoft játékfejlesztő cég a legújabb játékában az országukat ábrázolja – írja az IGN a Reuters nyomán.

Tovább

Az Overwatch megint 2016 legjobb játéka lett

2017. március 2., 15:41 Módosítva: 2017.04.04 15:56
7

Szerdán tartották San Franciscóban a Game Developers Conference játékfejlesztői konferenciát, és ha már így összegyűlt a szakma, ki is osztották a játékfejlesztői (Game Developers Choice Awards, GDCA) és a független játékoknak szóló (Independent Games Festival Awards, IGFA) díjakat – írja a Gamespot.

Tovább

Autóba pattanunk, és megmentjük a világot a haverokkal

2017. március 2., 14:20 Módosítva: 2017.04.11 15:43
149
Elképesztő látványosan és a hangulatot eltalálva tért vissza a legismertebb japán szerepjáték, a Final Fantasy-sorozat a maratoni ideig készülő XV. résszel, azonban minden érdeme ellenére nem lehet nem észrevenni a gyengeségeit is. Az ötletes küldetések és élvezetes minijátékok mellett bőven akadnak illúziórombolók is, a máskor a legerősebb pontnak számító történettel pedig most akadnak bizony bajok.

Egy Final Fantasy a rajongóknak és az új játékosoknak

– hirdeti nagy büszkén minden egyes betöltés előtt a Final Fantasy XV nyitóképernyője. A készítők azt ígérték, hogy a rettentő látványos harcokról, hatalmas bejárható világáról és a csavaros történetéről elhíresült japán szerepjáték-sorozat újra régi fényében tündököl majd, a maratoni fejlesztési idő végére pedig egy mindenki elvárásainak megfelelő játékkal állnak elő. Ez sok szempontból sikerült is, de sajnos messze nem tökéletes a kép.

Tovább

Új Gyűrűk Ura-játékot jelentettek be

2017. március 1., 16:56 Módosítva: 2017.03.01 21:08
4

A Warner videojátékos részlete, a WB Games bejelentette, hogy a nyáron folytatás érkezik Middle-earth: Shadow of Mordor című Gyűrű ura-játékhoz – írja a Gamespot. Az új játék címe Middle-earth: Shadow Of War, és a Monolith Productions fejleszti, akárcsak az előző részt.

Tovább

Vívás ez inkább, mint kardozás

2017. február 23., 07:32 Módosítva: 2017.07.22 09:19
66

Nem is tagadom le, mert úgyis hamar kiderül: a készítők mindent megtettek, hogy ne lepjen meg a For Honor, szóval az én hibám, hogy csak bőven a teszt elvállalása után derült ki, hogy ez a cucc nagyon nem az én játékom.

De ne szűkítsük le a dolgot rám, hanem mondjuk ki, hogy a For Honor, ami elsőre egy iszonyatosan hangulatos kardozós játéknak tűnik, valójában nem más, mint egy verekedős játék, egy

Mortal Kombat, csak kardokkal.
Tovább

A NES Classic rejtett képességei

2017. február 22., 16:33 Módosítva: 2017.06.27 09:30
5

Talán még a Nintendót is meglepte, hogy mekkora siker lett a NES Classic. Az 1986-ban megjelent 8 bites konzol kicsinyített, modern tévékkel is kompatibilis verziója jóval kisebb az alapmodellnél, és alapból 30 játék van rajta. A vásárlók gyakorlatilag elkapkodták a teljes készletet, a Nintendo alig győz lépést tartani a kereslettel. És ez még nem az út vége.

Tovább

Nem árt majd memóriakártyát venni a Nintendo Switchhez

2017. február 21., 17:07 Módosítva: 2017.04.04 16:09
3

Aki digitális formában szeretne játékokat vásárolni a Nintendo márciusban megjelenő játékkonzoljára, a Switchre, jobb, ha beruház egy nagyobb memóriakártyába is. Az első, letölthető játékok között ugyanis vannak akkorák, amik el sem férnek a gép belső memóriájában.

Tovább

El az útból, átírták a Doomot Porschéra!

2017. február 21., 12:23 Módosítva: 2017.02.21 17:20
110

A Doomot már annyi mindenre átírták, hogy igen kevés portja okozhatna meglepetést. Már készült belőle barkácsverzió bankautomatára, oszcilloszkópra, mp3-lejátszóra, klasszikus zongorára és nyomtatóra is. Ez csak néhány az érdekesebb átiratok közül, a teljes felhozatalnak külön oldala van. De egyik sem volt olyan veszélyes, mint a mostani, Porsche 911-re készült port.

Persze, addig még nincs baj, hogy feltelepítjük a játékot a fedélzeti számítógépre. Csak debug módba kell váltanunk, és flash drive-ról feltelepíthetjük. A jármű kijelzőjén a grafika kompromisszummentes, és a gyári hifi valószínűleg elég jó a hangokhoz.

Tovább

Megölni Hitlert, és megbánni

2017. február 19., 19:02 Módosítva: 2017.02.20 13:51
291

Pár éve még csak annyit tudtunk a mesterlövészekről, amit a nevük is sugall: baromi pontosan tudnak lőni. Ennyit mutattak róluk az akciófilmek, meg hát nem nagyon volt mai értelemben vett mesterlövész-képzés a honvédségnél. Mára valamennyit bővült az, amit tudunk arról, milyen is mesterlövésznek lenni egy modern hadseregben: a célpont eléréséhez kilométereket gyalogló, aztán akár napokig egy helyben, jórészt mozdulatlanul fekvő katonák ők. Akiket ráadásul csak részben jellemez az, milyen pontosan lőnek, és sokkal fontosabb egy halom más képességük, például hogy bírják a nyomasztó monotonitást vagy ivás nélkül a forróságot.

Idén két komolyabb mesterlövészes játék is megjelenik, melyekben a készítők igyekeztek a valóságot valamelyest beépíteni a programba. Na, attól azért nem kell félni, hogy az utasszállító-szimulátorok szintjét érik majd el a mesterlövészes akciók, mert nem lenne túl kifizetődő három-négy órás kúszás-mászással induló küldetésekre üzleti modellt építeni, de tény, hogy lopakodnunk kell majd, méghozzá sokat.

Első menetben a Sniper Elite 4 jelent meg (a másik majd a Sniper: Ghost Warrior lesz), ami a sorozattól megszokott módon a második világháborúba visz el minket, annak is az olaszországi szövetséges partraszállás előtti-közeli időszakába. Olaszország kiváló helyszín lenne amúgy is, megszokott látvány a templomtorony meg a hegy, ami ugye elkerülhetetlen kelléke egy mesterlövészről szóló játéknak, de ráadásul festői kis falucskákban, kikötőkben és szigeteken lövöldözhetünk majd, méghozzá óriási pályákon.

Tovább

Ilyen egy masszív videojátékos Trump-ellenes akció

2017. február 15., 08:50 Módosítva: 2017.02.15 12:06
7

Még hat napig a Humble Bundle legújabb nagyszabású akciója, ami egyben kiállás az Egyesült Államok új elnökének kül- és belpolitikája ellen. A korlátozott ideig megvásárolható Humble Freedom Bundle nevű folyamatosan bővülő csomagban több mint 600 dollár értékű, Steamen elérhető játékot (és néhány hangos- és e-könyvet) kap a felhasználó mindössze harminc dollárért.

Az emigráció pozitív hatásai mellett állást foglaló Humble Bundle a bevétel teljes egészét három civil szervezetnek utalja: az Amerikai Polgárjogi Unió (American Civil Liberties Union, ACLU), a Nemzetközi Menekültügyi Tanács (International Rescue Committee, IRC) és az Orvosok Határ Nélkül (Doctors Without Borders/Médecins Sans Frontières, MSF) osztozik majd a befolyt összegen.

Tovább

A jövőben pénzért is ki lehet kerülni a Steamre

2017. február 13., 18:17 Módosítva: 2017.02.13 20:02
3

Direct néven úgy rendszer veszi át az eddig meglehetősen népszerű Greenlight helyét a Steamen, írja a BBC. A Greenlight lényege eddig az volt, hogy bármilyen stúdió, cég vagy fejlesztő játéka megjelenhetett rajta, és ha elég pozitív visszajelzést kapott a felhasználóktól, akkor felkerült a Steam katalógusába. Az elmúlt időszakban azonban megdöbbentő mennyiségben jutott át a rendszeren rengeteg nagyon alacsony minőségű, kétes hátterű, totálisan színvonaltalan játék, amiknek köszönhetően be kell most vezetni az új rendszert.

Tovább

12k-ban fut majd a Project CARS 2

2017. február 10., 07:08 Módosítva: 2017.02.10 16:09
41

12k-s felbontást is támogat a hivatalosan csütörtökön bejelentett, de csak 2017 végén megjelenő autós játék, a Project CARS második része.

A nem túl bőbeszédű bejelentés mellé 4k-s előzetes videót is mellékeltek, illetve pár statisztikai jellegű adatot arról, mi lesz a játékban. Lesz

A fejlesztő Slightly Mad Studios szerint javítanak a játék fizikáján és vezetési modelljén is, okosodnak a gépi ellenfelek, dinamikus évszakok és időjárás is kerül majd a játékba, és ahogy már írtuk, akár 12k felbontásig is tud majd mit kezdeni a monitorokkal a program. A megoldás nyilván az, hogy akár 3 darab, egymás mellé tett 4k-s képernyő meghajtása sem okoz majd gondot.

Ez azért fontos fejlődés, mert a játék korábbi része nem támogatta az ilyen játékmódot, az új epizódban azonban ez a lehetőség része annak a törekvésnek, hogy a lehető legjobb játékélményt adják a játékosoknak.

A Rockstar volt igazgatója játékfejlesztő stúdiót nyit Budapesten

2017. február 9., 10:27 Módosítva: 2017.02.09 16:06
184

A nemrég bezárt budapesti Crytek-fejlesztőcsapat volt tagjaiból is toboroz Leslie Benzies, aki szintén a fővárosban nyit új játékfejlesztő-stúdiót. Benzies korábban a Rockstar Gamesnél töltött be vezető pozíciót és vezető fejlesztőként dolgozott a Grand Theft Auto harmadiktól ötödik részéig.

Benzies mostanában az Everywhere név alatt futó játékán dolgozik, az Edingurgh-i és Los Angeles-i irodák mellett a budapesti lesz a harmadik helyszín, ahol a játék egyes részeit programozzák. Az Everywhere-ről magáról nem sokat lehet tudni, Benzies korábban egy olyan platformként írta le, melyen a játékosok játék közben egymást is szórakoztathatják, „elmosva a valóság és a szimulált világ közti határokat”, jelentsen ez bármit is. A lényeg, hogy a játékon számos korábbi GTA-készítő is dolgozik.

A budapesti irodát a Crysis Hungary korábbi vezetője, Kristoffer Waardahl vezeti majd, ő korábban olyan játékokon dolgozott, mint a Crysis Warhead vagy a Ryse: Son of Rome. A kiadott sajtóközlemények alapján a felek kölcsönösen el vannak varázsolva a lehetőségtől, hogy részesei lehetnek annak a csapatnak, amely életre kelti az Everywhere-t.

Benne voltam egy húszéves horrorfilmben

2017. február 8., 23:01 Módosítva: 2017.08.10 01:03
351
Hogy van-e jobb játék a sorozatban, arról lehetne vitatkozni. Arról nem, hogy nincs még egy olyan élvezetes játék a Playstation VR szemüveggel, mint a Resident Evil 7. A húszéves klisék és az okos újítások belső nézetből is jól működnek, de a virtuális térben egyenesen sokkolnak.

Lehetne árnyaltan fogalmazni, meg patikamérlegen adagolni a jelzőket, hogy ez az új Resident Evil pontosan milyen és micsoda, hogy vissza- vagy előrelépés, hogy korszakalkotás vagy korszak-felélesztés; meg lehetne boncolgatni, hogy az új rész hogy viszonyul a modern játékpiaci trendekhez és az előző hetvennégy (pont annyi) Resident Evil-játékhoz. Lehetne. De maradjunk inkább annál az alternatív ténynek is beillő magánvéleménynél, árnyalatok és patikamérleg nélkül, hogy

a Resident Evil 7 az eddigi legjobb Resident Evil-játék.
Tovább

Nemiszerv- és szerverproblémák Conan, a barbár világában

2017. február 7., 15:00 Módosítva: 2017.02.08 11:42
314

Nemiszerv- és szerverproblémák miatt került be a hírekbe a legújabb, Conan, a barbár világába helyezett túlélőjáték, a Conan Exiles. A készítők (akiknek volt már korábban nem túl szerencsésen induló játéka, a The Secret World) egy reddites interjúban nyilatkoztak az ügyben.

A játék elsősorban azzal szerzett a játékosbázisán jócskán túlnyúló hírnevet, hogy a készítők nemcsak meztelenséget, illetve a nemi szervekre is ható fizikát programoztak le, de ráadásul egy külön csúszkával változtatni lehet a nemi szervek méretét is – pont úgy, ahogy azt az arc személyre szabásánál az orral vagy a füllel tesszük. A reddites interjúban kiderült, hogy a meztelenség már a kezdetektől alapvető része volt a játéknak, mert illik a Conan világába, és a méretet szabályozó csúszka ebből az alapállapotból nőtt ki, teljesen természetesen. A rendszer működése az alábbi videón nagyjából 2:30-nál látható. (Korhatáros tartalom!)

A fejlesztők szerint könnyen lehet, hogy a genitáliák részletes leprogramozásának később az esztétikát meghaladó értelme is lesz, például játékos játékos elleni küzdelemben le lehet majd csapni az erre alkalmas nemi jellegeket.

A készítők a szerverproblémákat is érintették. Mivel a játék korai elérhetőségű, magyarán tudottan félkészen kiadott, érthető, hogy bizonyos részein még fejleszteni kell. Az egyik ilyen a netes játék alapját adó netkód, melynek hibajavításait a nyilatkozók szerint most kiemelten kezelik. A szerverek lassúságának másik oka is egyszerű: a fejlesztők alulbecsülték az érdeklődést, és egyszerűen nem megfelelő erőforrásokat béreltek a játék alá. Mint a reddites válaszokból kiderült, a kiadó szolgáltatót is váltott, az eredeti szerverek nem bírták a terhelést, így a Funcomnak új cég után kellett néznie, és az átállás igénybe vesz néhány napot.

Az Overwatchcsal olajat kapott a mindig lobogó "pc vagy konzol" vita

2017. február 7., 13:38 Módosítva: 2017.04.04 15:56
12

Komoly gondokat okoz az egyik legnépszerűbb netes lövöldözős játék Xbox One-os verziójában, hogy a kompetitív módban egyesek azzal tesznek szert komolyabb előnyre, hogy nem a konzoloknál megszokott, analóg karos kontrollerrel játszanak, hanem egérrel és billentyűzettel.

A kontroller vs. egér-és-billentyűzet legalább olyan régi szembenállás a játékvilágban, mint az, hogy a konzol vagy a pécé jobb-e. Nagy különbség, hogy míg az utóbbi teljesen parttalan vita, mert millió szubjektív okot lehet felsorolni mindkét oldalon, addig a billentyűzet és az egér egész egyszerűen tényleg alkalmasabb a játékok irányítására, pláne az olyan kompetitív játékokban, ahol a pontosságnak és a gyorsaságnak is nagy szerepe van.

Annyira nagy a különbség, hogy tulajdonképpen ez az egyetlen ok, ami miatt bár már évek óta lehetőség lenne rá, a Microsoft nem ereszti össze a pécén, Windowson játszó népeket az xboxos közösségekkel – egyszerűen túl nagy a különbség a két irányítási mód eredményessége között még akkor is, ha kontrollerrel is lehet csodákat művelni.

Most az Overwatch az a játék, ahol a játékosok lázadozni kezdtek a fejlesztő Blizzard által üzemeltetett fórumokon amiatt, hogy egyesek kontroller helyett egeret és billentyűzetet használnak. A fejlesztők kijelentették, hogy ők is ellenzik a dolgot, de sokat nem tehetnek, a megoldás ugyanis nem az ő kezükben van.

Ahhoz, hogy valaki Xbox One-on egérrel és billentyűzettel tudjon játszani, nem elég, hogy bedugja azokat a gép USB-portjaiba, kell egy olyan, külön gyártó által készített átalakító is, amely képes a kontroller jeleihez hasonlóvá alakítani a billentyűzetből és egérből érkező jeleket. A Blizzard szerint két megoldás lehet: a Microsoft (és a Sony, amúgy) vagy elérhetővé teszi a kontrollertől eltérő beviteli eszközök támogatását mindenkinek, vagy egyszerűen letiltja az amúgy igen drága, 100 dollár körüli átalakítókat is.

Jövő szombaton végig lehet játszani a videojáték-történelmet

2017. február 2., 21:29 Módosítva: 2017.12.12 09:27
115

A régi és új videojátékok rajongói nem panaszkodhatnak arra, hogy ne volna nekik való rendezvény. A Playiteken évek óta ki lehet próbálni a legújabb játékokat, a kevésbé mainstream bulikon pedig könnyű összefutni régebbi klasszikusokkal. Az általában áprilisban esedékes ReGamex és az őszi PixelCon is főleg ez utóbbiról szól, és hamarosan egy újabb gémerparti mutatkozik be: a SaveGame (ami nevében még hozzáteszi hogy "Független Videojáték Kiállítás", jelezve, hogy nem játékkiadók- vagy forgalmazók által szervezett kezdeményezésről van szó, hanem játékosok csinálják játékosoknak).

Az első SaveGame február 11-én szombaton lesz a  Lurdy Konferencia és Rendezvény Központban, és minden fontos infó megtalálható a rendezvény Facebook-eseményén , de a legfontosabbak: kapunyitás délelőtt 10-kor, kapuzárás este 7-kor, a belépő 1500 forint, de 10 éves korig ingyenes.

Az esemény leginkább arra koncentrál, hogy sok játszható konzolt és számítógépet mutasson a videojáték-történelemből. Ezeket persze ki is lehet majd próbálni, és az erőteljes retro vonal mellett mai gépek is lesznek, szóval Atari 2600-tól a Commodore-gépeken és a régi pc-ken át a PlayStation 4-ig sok mindennel lehet játszani, több VR gép is lesz. A szervezők nem titkolt célja megismertetni a fiatalabb játékosokkal a régi idők hardvereit és játékait.

Az egész napos játék mellett lesznek versenyek és kvízek nyereményekkel (a fődíj egy PlayStation 4), lesz még cosplay, magyar indie fejlesztők bemutatkozó játékai, youtuberek előadásai, és más gémerkörökben ismert arcokA kiállított gépek jelentős részét az Indexen is többször riporttémaként szereplő ReGamex szervezői viszik a SaveGame-re, így akinek mond valamit az, hogy "retro parti a Csokiban", bátran tegyen egy próbát. Akinek nem, az meg azért.

Egy lánynak sikerült kikapcsolni a gravitációt

2017. február 2., 07:24 Módosítva: 2017.02.02 18:48
16

Kevés szórakoztatóbb dolog van a nyílt világú (open world) videojátékokban, mint csak mászkálni valamerre a térképen, és hagyni, hogy ne lineáris irányban haladjunk végig a saját történetünkön. Ebben a műfajban csináltak már cowboyos, kalózos, zombis, vámpíros és még ezer más variációt, de eddig csak kevesen (vagy talán senki), nem próbálkozott a sandbox játékok struktúrájának alapvető megváltoztatásával. A Gravity Rush sorozat pont ezért lóg ki a sorból, a nemrég megjelent második rész pedig azt is bebizonyítja, hogy megfelelő kreativitással bőven lehet még újat húzni a műfajon belül. Kár, hogy ez nem egy AAA-s játéknak jutott eszébe.

Tovább

Több millió játékos adatait lopták el

2017. február 1., 16:27 Módosítva: 2017.02.02 10:41
5

Több millió Xbox- és PSP-felhasználó személyes adataihoz fértek hozzá hekkerek. Két népszerű videojátékos fórumon valaki megszerezte két és fél millió felhasználó adatait, és hozzáférhetővé tette az online profiljuk adatait másoknak.

Tovább

Új játékkal tér vissza a Flappy Bird készítője

2017. január 30., 15:37 Módosítva: 2017.01.30 20:26
4

Hosszú kihagyás után új játékkal, a Ninja Spinkivel jelentkezik Nguyen Ha Dong, az őrületes sikerű Flappy Bird vietnami fejlesztője – írja a Techcrunch.

Tovább

Végre jön az Apokalipszis most-videojáték

2017. január 30., 14:07 Módosítva: 2017.01.30 15:39
9

Közösségi finanszírozásban videojáték készül Francis Ford Coppola 1979-es kultfilmje, a vietnami háború borzalmairól szóló Apokalipszis most történetéből – írja a Forbes.

Tovább

Megérkezett a káromkodós Scrabble

2017. január 27., 12:56 Módosítva: 2017.01.27 14:12
65

A legtöbb szókereső és szókirakó játékban szigorúan korlátozzák, hogy miket írhatunk be, és néha egészen hétköznapi szavakat is kizárnak. Ez tutira nem fordulhat elő a rapperként és színészként ismert Chris Bridges – ismertebb művésznevén Ludacris – új játékában, a Slang N' Friendzben (Android, iOS).

Tovább

Everywhere - új játék érkezik a GTA 5 producerétől

2017. január 27., 12:11 Módosítva: 2017.01.27 15:37
3

Lezlie Benzies másfél évtizedet töltött a Rockstar North játékfejlesztő stúdiónál, ahol az egyik fő producere volt a Grand Theft Auto sorozatnak, a világ egyik legnépszerűbb játékának. Van is egy kis nézeteltérése a volt munkahelyével, 150 millió dollárnyi elmaradt jogdíjat követel tőlük, és eközben a saját cégét építgeti néhány volt kollégával. 

Tovább

Rovatok