Index Vakbarát Hírportál

Ötmillió dollárt sikkasztott, egymilliót elvert mobiljátékra

2016. december 12., 14:47 Módosítva: 2016.12.13 08:26
32

A 45 éves Kevin Lee Co 2008 májusától 2015 márciusáig kopasztotta rendszeresen alkalmazója, a nehézgépekkel foglalkozó Holt nevű céget. A kaliforniai férfi irányította a cég pénzügyi részlegét, és mint a számvitelért felelős vezető, ő felügyelte és kezelte a Holt folyószámláját. Co pozícióját kihasználva csaknem ötmillió dollárt sikkasztott a cégtől, a banki, pénzügyi jelentéseket manipulálva, meghamisítva, írja a Washington Post.

Tovább

Hogy mire jó az új MacBook érintősávja? Pac-Mant játszani!

2016. december 12., 12:35 Módosítva: 2016.12.13 00:46
16

A nagy szoftvercégek már javában dolgoznak azon, hogy termékeik értelmes módon kihasználhassák az új Apple MacBook Pro leglátványosabb újítását, a Touch Bart. A laptop billentyűzete fölött  elhelyezett vékony érintőképernyős sávot sokan parasztvakításnak tartották bemutatásakor, de a kritikus hangok egyre halkulnak, ahogy egyre több hír érkezik az ötletesebbnél ötletesebb felhasználási módokról.

Tovább

Tíz év alatt készült el, minden idők egyik legjobbja lett

2016. december 10., 20:23 Módosítva: 2018.03.22 11:32
302
Ódon játékmechanika, technikai tökéletlenségek, lineáris játékmenet, nem túl feszes irányítás és kisebb grafikai szépséghibák; ezt sikerült összehoznia tíz év alatt a Team Ico csapatának. Elmeséljük, hogy lett ebből mégis minden idők egyik legjobb videojátéka.

Ueda Fumito nem túl termékeny játékfejlesztő: az elmúlt másfél évtizedben összesen három játékhoz adta a nevét. A 2001-ben megjelent Ico és a 2005-ös Shadow of the Colossus mára kultikus címekké vált, ás a 2007 óta (!) fejlesztett Last Guardiannek is jó esélye van rá, hogy az legyen. Az Ueda nevével fémjelzett játékok igen erős érvek a Playstation brand mellett: a Team Ico játékai csak ezen a platformon elérhetők.

Tovább

Ingyenes Lego VR-építőjáték jön a Daydreamre

2016. december 9., 13:18 Módosítva: 2016.12.09 15:16
8

Új alkalmazásokat kap a Google Daydream, ezzel még közelebb kerül ahhoz az ígérethez, hogy év végére már ötven különböző appot próbálhatnak ki a felhasználók. Az új alkalmazások között talán a NextVr és az HBO a legérdekesebb.

A NextVR arról ismert, hogy koncerteket és sporteseményeket közvetít a felhasználóknak, az HBO-val pedig az HBO Now és a Go is elérhető lesz. A hírek szerint egy Netflix alkalmazás is úton van.

A játékok terén az a legújabb hír, hogy a Lego is kiad egy játékot, a Lego BrickHeadzBuilder Vr-t, ami ráadásul ingyenes lesz és még alkalmazáson belül sem kell pénzt költeni plusz pályákért vagy építőkockákért. Két módban lehet majd játszani ezzel, az egyikben Lego figurákkal játszhatunk és új elemeket és karaktereket tehetünk elérhetővé. A másik módban kapunk egy virtuális építőlapot és különböző modelleket építhetünk fel, teljesen szabadon engedve fantáziánkat.

A többi alkalmazás fizetős lesz, mint a lövöldözős Gunjack 2:End of Shift, a Wands nevű varázslós játék, vagy a toronyvédős Underworld Overlord.

Jön a mobilos Super Mario

2016. december 8., 13:32 Módosítva: 2016.12.16 12:42
2

Jimmy Fallon tévés showműsorában mutatták be először élőben a Nintendo új, Switch nevű konzolját. A konzol különlegessége, hogy valójában egy tablet az egész, arra van rácsatolva a kétfelé szedhető kontroller, és a dokkoló, amibe a tabletet rakjuk, csak tölti a szerkezetet (illetve abból futnak ki a kábelek a tévé felé).

A Switch elég különleges kiépítésű valami, a legtöbb kérdőjel a hardveres teljesítménnyel kapcsolatban van, de a Nintendo (természetesen) azt mondja, hogy a gép nem marad majd el a generációs konkurenseitől a megjelenítés minőségében, és a legnagyobb fejlesztők nagy játékai is elérhetők lesznek majd a platformon.

Fallon show-jában nem sok minden derült ki, az látszott, hogy a játék tényleg fut a tévére továbbítva, illetve kézikonzolként használva a Switch saját kijelzőjén is, de ez nem sokat tett hozzá az eddig tudott részletekhez. Az amerikai megjelenést jövő márciusra várják.

Fuss, Mario!

A műsorban helyet kapott a Nintendo első, igazán sikervárományos próbálkozása a mobiltelefonos világban: a Super Mario Run iOS-re jelenik majd meg, és a közismert vízvezeték-szerelő egyszerűsített kalandjainak tűnik. A játékban Mario magától fut, nekünk csak az ugrásokra kell figyelnünk. Ez így elsőre elég egyszerűnek hangzik, de ha azt nézzük, hány sokkal kevésbé értelmesebb endless runner játék (amikor csak futni kell a karakterrel) van iOS-re, a Nintendo valószínűleg megint arany tojást tojó tyúkot talált.

Öt év börtön jár egy aimbotért Dél-Koreában

2016. december 8., 11:37 Módosítva: 2016.12.09 00:43
956

Dél-Korea új szintre emeli a csíterek, vagyis a (netes) számítógépes játékokban csalással előnyt szerző játékosok elleni harcot. Pontosabban nem is a játékosokat célozzák: az ország új törvényei alapján akár 5 év börtönt vagy 43 ezer dolláros, vagyis 12,5 millió forintos pénzbüntetést is kaphat az, aki a játék használati feltételeiben meghatározott szabályok kijátszására alkalmas programokat, például automata célzórendszert, a falon átlátó kiegészítést, vagy bármi hasonló, jogosulatlan előnyt adó dolgot fejleszt vagy terjeszt.

A törvény nem kizárólag a profi e-sportot célozza, bár az lenne a kézenfekvő, tekintve, hogy mennyire népszerű és mennyi pénz van benne, főleg Dél-Koreában. Ugyanakkor fals iránynak tűnik a készítők kriminalizálása, sokkal inkább a programok használatából konkrét előnyt vagy nyereséget szerzőket kellene felelősségre vonni. Főleg akkor, ha azt nézzük, hogy a törvény a játék felhasználási feltételeit veszi jogsértésnek, márpedig ez sokszor nem feltétlenül csalást segítő alkalmazások fejlesztését jelenti, van, hogy a játék lehetőségeit a saját ötleteik alapján bővítő modderek is belefutnak ebbe a tiltásba.

Melegpropaganda miatt betiltanák Oroszországban a FIFA 17-et

2016. december 5., 18:48 Módosítva: 2018.08.21 10:11
342

Orosz parlamenti képviselők azonnali lépéseket sürgetnek a világ legnépszerűbb focis videojátéka, a FIFA 17 ellen, írja a Guardian. A képviselők szerint a FIFA egyik novemberi akciója sérti azt a 2013-ban hozott törvényt, amiben betiltották a nem tradicionális nemi kapcsolatok propagálását.

Tovább

Pokémon Go: megjött a frissítés, amit mindenki várt

2016. december 2., 17:04 Módosítva: 2016.12.05 10:40
7

Megjött az a frissítés a Pokémon Góhoz, amit már a játék megjelenése óta vár mindenki: a közeli pokémonokat végre normálisan, érthető módon mutatja a játék, sőt, nemcsak azt mutatja, milyen messze vannak, hanem azt is,

pontosan hova kell menni, ha meg akarjuk fogni a környéken észlelt szörnyek valamelyikét.

A módszer baromi egyszerű: a Nearby nevű radarra rányomva feljön a kilenc legközelebb lévő lény képe, ha valamelyikükre rányomunk, az app megmutatja, melyik közeli pokéstop (a játékban fontos helyszínként megjelenő földrajzi pont, mely a valóságban általában egy szobor, egy ház, egy építészeti érdekesség, vagy bármi egyéb szempont alapján megjelölt helyszín) mellett tanyázik épp az adott állat.

A rendszer a legutóbbi frissítéskor került a játékba, leellenőriztük, tényleg működik. A listán tényleg ott van pokéstop képe:

De ha ez nem elég, beállíthatjuk, hogy mutassa meg a térképen is, hova is kell mennünk.

Az Overwatch lett az év játéka

2016. december 2., 10:56 Módosítva: 2017.04.04 15:56
57

A 2016-os Game Awards díjátadón a Blizzard játéka, az Overwatch tarolt a legtöbb kategóriában. Az Overwatch lett 2016 legjobb multiplayer és esport-játéka, illetve a legjobb rendezésért járó aranyérmet is ő kapta.

A Naughty Dog akció-kalandjátéka, az Uncharted 4: a legjobb történetvezetésért és a legjobb színészi alakításért járó díjakat söpörte be. A Nintendo világsiker pénznyomdája, a Pokémon Go szintén két díjat kapott: ez lett a legjobb mobilos/handheld játék, illetve a legjobb családi játék. Ugyancsak duplázott az Inside: a legjobb művészi stílus és a legjobb indie játék címét érdemelte ki.

Tovább

A Nintendo megint rekordot döntött a Pokémonnal

2016. december 1., 13:39 Módosítva: 2016.12.02 10:02
21

A Pokémon-őrület nemcsak az ingyenes Pokémon Góra terjed ki, hanem a dobozos játékokra is. A Nintendónál ez normális ügymenet: a kézikonzolokra kiadott Pokémon-játékok mindig a japán szoftvereladási listák élén nyitnak, és az eladott darabszám a hét- és nyolc számjegyű értékek között ingadozik.

Nincs két hete, hogy megjelent az új epizód, a Pokémon Sun and Moon, de máris  a Nintendo történetének leggyorsabban fogyó játékává vált.

Tovább

Viszlát, szabadidő, megjöttek a játékok a Messengerre

2016. december 1., 07:13 Módosítva: 2018.08.19 22:53
38

A Facebook Messenger eddig sem arról volt híres, hogy növelte volna a dolgozók produktivitását, viszont remekül alkalmas volt rá, hogy cseteléssel töltsük el a munkaidőt. Egy új fejlesztésnek köszönhetően most a dolog még rosszabb lett, ugyanis ezentúl nemcsak beszélgethetünk, hanem klasszikus videojátékokkal is elcseszhetjük a drága időnket a csevegőprogramban.

Tovább

Húsz éve imádjuk a Sátánt

2016. november 30., 22:18 Módosítva: 2019.11.30 23:22
627
Percenként szézezer kattintás - mondanám, ha három szóban kellene összefoglalnom minden idők egyik legsikeresebb pécés játékát. Természetesen a Diablóról van szó, ami éppen ma húsz éve szabadult rá a világra.

1996 egészen elképesztő, példátlan év volt a videojátékok történetében. Ebben az évben jelent meg és vált legendává a Duke Nukem 3D, a Super Mario 64, az első Quake, az első Tomb Raider, az első Resident Evil. Volt mire koccintani a gémereknek szilveszterkor – pedig csak akkor jött a java. December 31-én, a napon, amikor épeszű ember még sosem ment be a boltba videojátékot venni, megjelent a Diablo című játék. Diablo spanyolul azt jelenti, ördög, de a doboz borítóképe amúgy sem hagyott sok kétséget afelől, miről is szól ez a játék. Akkoriban amúgy videojátékokat szokás volt az ifjúság megrontójának kikiáltani, és minden egyes bűncselekménynél, ahol az elkövető 20 év alatti volt, visszavezetni az inspirációt valamilyen játékra. Ilyen szerencsétlen időzítéssel kijönni pont ilyen sátános-okkult körítéssel, pont egy olyan játékműfajban, amit akkoriban mindenki halottnak tartott, hát, nem ígért sok jót.

Tovább

Bébi T-rex, hánynom kell

2016. november 29., 20:48 Módosítva: 2016.11.30 12:09
23
Mióta nálunk van a Playstation VR, vagy tucatnyi virtuálisvalóság-játékot teszteltünk, de mindre azt mondtuk, hogy oké, ez még nem is játék, csak techdemó. Voltak átmenetek, ahol egy korábban normális felhasználásra kitalált játékot vr-esítettek a készítők, de tulajdonképpen egészen a Robinson: The Journey betöltéséig nem volt kifejezetten az ilyen rendszerekre belőtt, AAA-kategóriás cucc a kezünkben.

AAA-kategóriás, mind árában, mind a készítők tekintetében: a 60 dolláros, vagyis teljes árú játékot a Crytek kalapálta össze. Az ő nevük, ha másra nem is, a csodálatos grafikára mindenképpen biztosíték, és ez az, amiben a Robinson nem is vall szégyent. Az első pillanattól kezdve egészen parádésan faragott digitális világ vár minket, ami a megfelelő időben szép, bájos, kivételes és egyszerűen csak gyönyörű, ráadásul egészen aprólékosan kidolgozott.

És erre a sok jelzőre mind szükség is lesz, hiszen a játék egy újragondolt hajótörött-történet. A főhős, Robin, a Tyson-3 nevű bolygó egyetlen lakója, egy óriási űrhajó még nagyobb balesetének egyetlen túlélője. A bolygó azonban lehet lakatlan, nem kihalt: nagyjából ott tart most, ahol a Föld 65-70 millió évvel ezelőtt, vagyis az apró csigák, egerek és szitakötők mellett tele van

óriási dinoszauruszokkal.

A játék a felfedezésről és a különböző logikai feladványok megoldásáról szól, a végcél pedig az, hogy picit többet megtudjunk arról, hogy is sodorta a mentőkabinunkat az élet egy idegen bolygó dzsungelébe.

Tovább

Ez a kutya okosabb, mint az apja

2016. november 25., 21:41 Módosítva: 2016.11.27 01:15
55
Két és fél évvel az után, hogy széjjel gyaláztuk az első részt, megjelent a Watch Dogs második része. Ennyi idő kellett ahhoz, hogy a fejlesztők kicsit újragondolják, mi is kell ahhoz, hogy egy játék ne csak készítői szerint legyen jó, hanem legyen mit élvezni rajta holmi vásárlóknak is.

A Ubisoft nevű játékgyártó vállalat működését egy egész egyszerű folyamatként lehet leírni. Vannak nekik kiváló alapötleteik, melyekből aztán csinálnak egy elsőre igen-igen gyenge, de kisebb részleteiben azért érdekes játékot. Ezt elképesztő reklámhadjárattal támogatják meg, hogy aztán óriási kritikai bukás, de egész elfogadható üzleti siker legyen belőle, és mikor ez megvan, nekiállnak a második résznek.

Általában ugyanis a második rész az, amelyből kiderül, hogy is képzelték el az első, valamilyen okból félrecsúszott részt. Eddig az Assassin's Creed-sorozat volt erre a legjobb példa, vagy épp a Far Cry, ahol ugyan a harmadik részre állt össze a jóság, de ott az elsőt még tök mások csinálták. Na, és akkor jött most a Watch Dogs 2.

Tovább

Kemoterápiára gyűjt a DOOM zeneszerzője

2016. november 25., 15:52 Módosítva: 2016.11.25 18:07
2

Kiújult rákja miatt ismét kemoterápiás kezelésre szorul Bobby Prince, a Doom ikonikus zenéjének szerzője. Bobby Prince-t tavaly diagnosztizálták először vastagbélrákkal, amivel akkor meg is műtötték. Az orvosok idén azonban újabb daganatot találtak a férfiban, így ismét kés alá kell feküdnie. Emiatt kell újra alávetnie magát a kemoterápiás kezelésnek. Testvére a közösség erejében bízva csütörtökön a GoFundMe-n szervezett gyűjtést Prince számára, hogy fedezni tudja a kiadásokat, ezzel némi megkönnyebbülést nyújtva neki a nehéz időszakban.

Tovább

Mobilon is elérhető a Microsoft pasziánsza

2016. november 24., 13:21 Módosítva: 2016.11.25 00:47
32

A Microsoft megalkotta a népszerű pasziánsz androidos és iOS-es változatát is, vagyis ezentúl mobilon is játszhatnak a rajongók. A kártyajáték első verzióját 25 éve készítették el, azóta csak Windowson lehetett vele játszani.

Ez az első alkalom, hogy más platformon is letölthető a játék. Ráadásul ingyen, a Microsoft ugyanis nem kér pénzt a Solitaire Collection nevű csomagért. Persze fizetni is lehet, a reklámok nélküli változat két dollárba kerül majd.

A csomagban a pasziánsz mellett a Klondike, Spider, FreeCell, Pyramid és Tripeaks játékok találhatók. Megnéztük, már itthon is le lehet tölteni az alkalmazásboltokból. (És persze meg kell jegyezni, hogy attól, hogy a Microsoft paszinánsza eddig nem volt elérhető iOS-en és Androidon, számtalan már pasziánszprogramból válogathattak a júzerek.)

A cég azt reméli, hogy további felhasználókat szerez így a már meglévő 119 millió mellé, akik épp most a Windows 8 és Windows 10 operációs rendszereken pasziánszoznak. Még Xbox Live-ba is integrálja, hogy a játékosok megosszák ismerőseikkel eredményeiket.

Ilyen érzés lehet egy diktátor jobbkezének lenni

2016. november 22., 05:59 Módosítva: 2016.11.22 13:24
125

Pár kevésbé ismert kivételtől eltekintve a szerepjátékok túlnyomó többségében mi alakítjuk a hőst, vagy hősöket. Ebben nincs semmi meglepő, hősnek lenni alapvetően király érzés. Na, de mi van akkor, ha egy olyan világban kell hőst alakítanunk, ahol már nincs helye a jónak, csak a túlélésnek? Ezt a kérdéskört feszegeti az Obsidian stúdió a Tyranny című videojátékéval.

Tovább

Régen a CoD is jobb volt

2016. november 20., 17:15 Módosítva: 2016.11.21 11:37
114

Idén sem fagyott be a pokol, novemberben megjelent az aktuális év Call of Dutyja. Egész pontosan idén rögtön két játék jelent meg ezen a címen: egy új, nem olyan hű de jó, meg egy régi, ami viszont még mindig üt.

Kezdjük a régivel: ha elég pénzt fizetünk a boltban (vagy még annál is többet a Steamen), megvásárolhatjuk minden idők legjobb CoD-jának, a 2007-es Modern Warfare-nek a felújított, és egy icipicit újraszabott változatát is. Elsőre talán fura, hogy ezt írom, de tényleg: megéri újrajátszani az első és utolsó olyan Call of Duty-t, ahol az esztelen hentelés és a pátoszos hősiességben vastagon megmártott történetszál pont a megfelelő arányban lett adagolva. (Egy apró tipp: az egyik pályán még a történelmet is megváltoztathatjuk, ha a célszemély helyett valaki mást lövünk le.)

Jujj, de jó, puff, puff, jujj, de jó

És azért érdekes ez az egész, mert az idei Call of Duty, a végtelen háború, minden pozitív előjel és jól odarakott kisebb összetevő ellenére megint pont ugyanolyan, mint bármikor máskor, csak most már picit unalmas is.

Pedig a játék alapsztorijának egész jó hangulata van, a Naprendszert szépen lassan belakó, és a külső bolygókon a földiek ellen fellázadó kolóniák végre hoznak valami újat a már unalomig ismételt náci-orosz-terrorista vonalon túlról is. Na, azért ez a terrorista-dolog nagyon messze nem szalad, van bombaövben felénk futó, öngyilkos merénylőből bőven a játékban.

Sőt, az év legkevésbé polkorrekt dizájneleme díjat is a CoD fejlesztői kapják. A sztorimód közben lehetőségünk van meghekkelni az ellenség sorai közt harcoló robotokat. Két módon lehet ez jó: az egyik, hogy elkezdjük lelövöldözni az eleinte még mit sem sejtő ellenség-társainkat, a másik pedig, hogy keresünk egy helyet, ahol jó sok ellenség áll, és ott

öngyilkos merénylőként felrobbantjuk magunkat.

Én leszek az utolsó, aki valaha is felhozza egy gyilkos ámokfutó (vagy épp a körúti robbantó) mentegetésére, hogy biztosan a gonosz videojátékok miatt követett el erőszakos bűncselekményeket, de azért van egy kis fura mellékíze annak, mikor keresgéljük a jó zsíros célpontokat, hogy az önmegsemmisítő bombánkkal cafatokra robbanthassuk őket.

Tovább

Megint Budapestre jön a videojátékzene-koncert

2016. november 18., 11:35 Módosítva: 2016.11.18 14:36
6

Két év elteltével megint Budapestre látogat a gémerek kedvenc zenei rendezvénye, a videojátékok zenéit nagyzenekari előadással feldolgozó Video Games Live. A koncert november 26-án lesz a Hungexpo G csarnokában.

Tovább

10 játék a Playstation 3 tizedik születésnapjára

2016. november 12., 00:19 Módosítva: 2016.11.15 17:39
91
A nyolcvanas években a konzolos videojáték fogalmáról mindenkinek a Nintendo neve ugrott be. 1995-ben a Playstation először bekopogott az ajtón, aztán beverte kisbaltával, és közölte, hogy a videojáték mostantól menő lesz. A trend újabb tíz éven át kitartott: ezalatt a Playstation-istálló konzoljaiból több mint félmilliárdot adtak el. A tizedik évét betöltő Playstation 3 születésnapját a platform legjobb játékaival ünnepeljük.

Már tíz éve, hogy a Playstation 3 megjelent. Ez volt az a korszak, amikor az exkluzív játék fogalma végképp elértéktelenedett; egyre kisebb lett a húzóereje azoknak a szoftvereknek, amikkel el lehetett adni a gépet. A hívószó a multiplatform lett; az előző konzolgenerációban már nem a platform-exkluzív játékok, hanem a több gépre megjelenő címek kapták a legmagasabb értékeléseket, és ők hozták a legjobb eladásokat is.

A konzol megjelenésének tízéves évfordulójára összegyűjtöttük a Playstation 3 tíz legjobb játékát. Csupán néhány feltételt szabtunk. A multiplatform címeket kihagytuk: amit itt látunk, azok a Playstation 3 saját édes gyermekei. Egy stúdiótól csak egy játékot neveztünk, hogy ne álljon a fél lista Naughty Dog-címekből. Próbáltunk széles merítéssel dolgozni, hogy minél több játékstílus teret kapjon. És igyekeztünk olyan címeket kiválogatni, amik valamilyen formában tükrözik a Sony videojátékokról alkotott filozófiáját.

Tovább

Visszatér a Sega Mega Drive

2016. november 9., 19:06 Módosítva: 2016.11.10 14:47
79

A konzoljátékokat kicsit ismerő játékosok valószínűleg hallottak már róla, hogy Brazília videojáték-piaca egy alternatív valóság, amit a teret és az időt figyelmen kívül hagyó trendek határoznak meg. Nyolc éve egy Playstation 2-játék 120 amerikai dollárba került, a kalózkodás az egekben volt, a hardver- és szoftvereladások meg köszönőviszonyban sem voltak az NPD eladási listáival.

Tovább

3D játékot írt 14 évesen

2016. november 9., 07:05 Módosítva: 2016.11.09 22:31
15

Egy hónapig tartó bétatesztelés után elkészült a Bloxx nevű ügyességi játék, amelyben egy golyót kell végigvinni a pályán, anélkül, hogy leesnénk.

Láttunk már sok ilyen játékot, szebbeket és kifinomultabbakat is, de ezek közül elég kevésről mondható el, hogy egy 14 éves srác iskolába járás közben rakta össze. A Bloxx a miskolci Kiss Dániel műve, aki pár hónapja keresett meg minket a korábbi játékaival, és most elküldte nekünk a legújabbat is, melyben már a Unity 3D motorját használja.

A Bloxx harminc pályája elég szórakoztató, néhol van annyira szívatós a feladat, hogy (nekem legalábbis, alkalmi játékosként) bizonyos pályáknak újra meg újra neki kellett futni, néha viszont azt éreztem, lehetne még egy kicsit keményebb is, hogy igazán szenvedni kelljen, ne érjek túl gyorsan a végére. A játék látványvilága elég egyszerű, gyakorlatilag csupasz objektumok jelennek meg a szemeink előtt, elférne itt egy kis grafikusi utómunka. De akinek a csillivilli körítés nem hiányzik, annak a Bloxx megéri azt a 189 forintot, amennyiért a Play Áruházban kapható.

Új trailert kapott a Mass Effect: Andromeda

2016. november 8., 17:07 Módosítva: 2016.11.09 12:19
9

A Bioware új trailert adott ki a nagy sikerű Mass Effect-sorozat újabb, negyedik fő játékáról, a várva várt Mass Effect: Andromedáról. A korábbiakhoz hasonló mézesmadzag-videóról van szó, kevés konkrét játékmenetes részlettel és még kevesebb információval.

Tovább

Lenyomja a Google mesterséges intelligenciája a Starcraft II-játékosokat is?

2016. november 6., 12:40 Módosítva: 2016.11.09 09:48
542

A Google 2014-ben megvette magának pár százmillió dollárért a DeepMind nevű, mesterséges intelligenciával foglalkozó céget, majd a Google AlphaGo megalázóan simán legyőzte Li Szedol govilágbajnokot. Most még nagyobb kihívás elé szeretnék állítani a mesterséges intelligenciát, ugyanis a Starcraft II-re eresztik rá, írja a The Verge

Lassan eljön a Skynet

Demis Hassabis egy amolyan programozó csodagyerek, kedvence területei a kognitív idegtudományok és a mesterséges intelligencia. Ő alapította 2011-ben MI-startupként a DeepMindot, amit 2014 januárjában a Google megvett 400 millió dollárért. Hassabis eközben elkezdett kutatni és több publikációja is megjelent, egyik legérdekesebb területe a deep reinforcement learning, ami egyesít két gépi tanulási módszert: a megerősítéses tanulást és a mélytanulást.

A mélytanulás annyit jelent, hogy különféle típusú adatokat több rétegben, több szinten is feldolgoznak (pl. gerinces->emlős->macska), a megerősítéses tanulás pedig kicsit olyan, mint az embernél a tapasztalati úton való tanulás. A gép megpróbál megoldani egy feladatot, de ha elbukik közben, akkor a következő nekifutásra már mással próbálkozik, egészen addig, míg sikeresen végre nem hajtja. Ekkor megjegyzi, hogy mit csinált jól, egyre ügyesebbé és ügyesebbé válva. 

Hassabis és csapata ezt a két tanulási folyamatot felhasználva létrehozott egy olyan algoritmust, ami idővel bizonyos régi Atari-játékokon sokkal jobban teljesített, mint amire ember valaha is képes volt. Ráadásul úgy, hogy az algoritmusba előzőleg semmit nem tápláltak be és pont ugyanannyi adattal rendelkezett, mint amennyivel egy ember rendelkezhet: azzal, amit a játékos a képernyőn lát.

Tovább

Szeretné tudni, milyen egy LSD-trip?

2016. november 3., 14:18 Módosítva: 2017.05.30 10:32
52

Egy fényen szörföző, drágakőből faragott robotbogár vagyok. Bőröm simára és csillogóra nyalt, hibátlan króm. Egy hideg, végtelen acélpálya tekereg előttem, amit dimenzióntúli szörnyek szülnek a tér hasadékain keresztül. Felfoghatatlan sebességgel suhanok előre, járom a gonosz istenek dübörgő táncát, minden mozdulatom szivárványszínű fényt varázsol a pokoli csápokkal tekergő kaleidoszkópba. Ha egyszer hibázok, darabokra szakadva veszek a semmibe, de még ekkor sem pihenhetek egy percre sem, újra siklok bele ebbe a borzasztó látomásba.

A Thumper egy kegyetlen és tökéletes játék, ami belém kapaszkodik a hideg fogaival és nem ereszt. Egy gonosz pszichedelikus trip, egy ősi, brutális transz, egy meditáció.

Tovább

A Facebook behálózza a gémereket

2016. november 2., 10:17 Módosítva: 2016.11.02 14:59
40
Retteghet a Steam, mert jön, sőt, már itt is van a Gameroom, a Facebook saját fejlesztésű játékplatformja.

A Facebook hivatalos vasárnapi bejelentése szerint elindult a Gameroom béta, a Windows operációs rendszert futtató személyi számítógépekre kifejlesztett játékplatform fejlesztői verziója. A bejelentést hosszú hónapokig tartó bétatesztelés, reszelgetés, névkeresés előzte meg, írja a Techcrunch, hozzátéve, hogy a lépésre azután szánta el magát a Facebook, hogy gyakorlatilag elvesztette a csatát az androidos és iOS-es mobiljátékpiac vezető pozíciójáért.

Tovább

_CYBERPUNKS_NOT_DEAD_

2016. október 31., 14:59 Módosítva: 2017.05.30 10:32
25

A Rez arról szól, hogy egy célkeresztet irányítunk, két gombot nyomogatunk – egyet állandóan, egyet nagyon ritkán –, és a háttérben kattogó techno zene ütemére kilövünk minden repkedő ellenfelet a képernyőn.

A Rez eredetileg 2001-ben jelent meg, Dreamcastre és Playstation 2 konzolokra. Sok nem fogyott belőle, sok vizet nem zavart, sok kritikust megosztott, sok cikket írtak róla, sokszor hivatkoztak rá. Sokat játszottam vele, mert ez a világ legjobb játéka.

Tovább

A Skynet lerohanta Középföldét

2016. október 30., 18:52 Módosítva: 2016.10.31 13:28
103

Sose voltam Gears of War-rajongó, de az érdemeit sose vitattam. A 2006-ban megjelent első rész volt az Xbox 360 első húzócíme, ami megmutatta, mire képes együtt a hardver és az Unreal 3 grafikus motor, és egyúttal lefektette a külső nézetes modern akciójátékok alapjait is. Ez lett a Microsoft egyik húzócíme, az Xbox zászlóshajója. A folytatás grafikailag maga volt a tömör gyönyör, de nekem nem emiatt marad örök emlék. Akkor még nem tudtam, hogy az Insane nehézségi szintet a négy játékos kooperatív kampányhoz találták ki, úgyhogy nekiálltam egyedül. Sikerült végigjátszani, és mellesleg megdöntöttem a szóismétlés nélküli káromkodás világrekordját is (csak azért nem kaptam gamerscore-t). A Gears of War 3-at a Microsoft hazai főhadiszállásán nyomtam végig, a Judgement alcímű folytatást meg egy madridi rendezvényen próbálgattam. És sosem unatkoztam.

Szóval szépen összehozott minket a sors, de nem bántam. Kifoghattam volna egy rossz feleséget, egy lassú lefolyású nemi betegséget, vagy egy romházra fölvett jelzálogkölcsönt is. Akkor már jobban jártam a Gears of Warral. Persze, hogy érdekelt a negyedik rész.

Tovább

Kit érdekel a foci, ha van LOL is?

2016. október 29., 21:30 Módosítva: 2016.12.18 20:00
440
Az esport elért a Vadnyugatra – írtuk tavaly ilyenkor a versenyszerű videojátékok világának árnyoldalait bemutató cikkünkben. Akkor arra jutottunk, hogy az esport egy csomó szempontból tényleg olyan, mint az igazi versenysport: nem egészséges, nem sportszerű, de jó nézni, és jó drukkolni. Amellett, hogy bőven vannak mocskos titkai, árnyoldalai, buktatói is, és iszonyatosan kemény munkáért adja csak a sikert. Azóta két nagy trend látszik az esport világában előretörni, és mindkettő arra utal, hogy lassan lecsillapodik a káosz, és ugyanolyan profi sztár- és pénzcsináló gépezet lesz az esportból is, mint a hagyományos sportból. Csak éppen annak a kárára.

Amerikában éppen két hónapja fut az NFL idei szezonja, és most kapcsolt a média, meg az amerikaifoci-szövetség teljes pániküzemmódra: a meccsek tévés nézettsége ugyanis elég súlyosan megzuhant tavaly óta. A hagyományos hétfő, csütörtök, és vasárnap esti meccsközvetítések tévécsatornától függetlenül 18-24 százalékot buktak a közönségükből, ez pedig nagyon sok. A jelenséget sok mindennel próbálják magyarázni, az elnökválasztási kampány hatásától kezdve addig, hogy idén egyszerűen gyengén játszanak a csapatok, és a tavalyi, minden rekordot megdöntő nézettségek után természetes a visszaesés. Ebben mind lehet is valami, de akad itt még egy elég komoly indok.

A tévés nézettség ügyében első számú szaktekintélynek számító Nielsen szerint az a helyzet, hogy a fiatalok az utóbbi időben egyszerűen megunták a tévét. 2010 óta a 18-24 év közti korosztályban 32 százalékot, a 25 és 34 év köztieknél 23 százalékot csökkent a tévézéssel töltött átlagos idő (miközben 50 felett gyakorlatilag ugyanott maradt). A kérdés az, hogy mit néznek helyette, erre pedig a választ a Newzoo felmérése adja meg, ami a legjellemzőbb sportközvetítés-néző csoportot, az amerikai férfiakat vizsgálta, és a négy nagy amerikai kedvenc csapatsport, az amerikaifoci, a baseball, a kosárlabda, és a hoki mellett rákérdezett az esportra is. Mutatok egy nagyon tanulságos grafikont, ami korosztályokra és sportágakra bontja az érdeklődést a közvetítések iránt:

Tovább

Kiderült, mi lesz a Nintendo Switch dokkolójában

2016. október 28., 12:39 Módosítva: 2016.10.28 14:48
3

Kiszivárgott pár új részlet a Nintendo október 20-án bemutatott új konzoljáról, pontosabban főleg az elméletileg jövő tavasszal startoló gép kijelzőjéről.

A Nintendo Switch ugyanis valójában egy kijelzővel egybeépített konzol, és mint azt a héten a Nintendo tisztázta, az állvány, amibe belerakják, nem extra hardverelemeket tartalmazó egység, hanem egy sima, a töltést és a tévével való összeköttetést biztosító dokkoló.

A kijelzőről most az derült ki, hogy a 15,75 centiméteres képernyő 720p, vagyis 1280*720-as felbontású lesz. Ez egyrészt sokkal nagyobb, mint eddig bármilyen kijelző, amit a japán cég a konzoljaiba épített, de nem ez az egyetlen terület, ahol előrelépés van. Ez lesz ugyanis az első, mai értelemben vett érintőképernyőjük is, tíz különböző pontot tud egyszerre kezelni, vagyis a többujjas gesztusok kezelésére is képes, vagy, ami talán fontosabb egy játékkonzolnál, akár zongorázni vagy gitározni is lehet rajta.

Az Eurogamer szerint a képernyőről és az érintésérzékenységről azért nem volt kiemelten szó a bejelentéskor, mert a cég nem akarta összezavarni az embereket. Annak ellenére, hogy a gép tulajdonképpen egy hordozható kézikonzol összes tulajdonságával rendelkezik, a Nintendo teljes értékű, a nappaliba szánt konzolként kezeli a készüléket.

Felmerül a kérdés, hogy hogy működik majd az érintésérzékenyre tervezett irányítás egy-egy játékban akkor, ha a Switch a dokkolóban pihen, a képernyő ki van kapcsolva, a kép a tévén jelenik meg, a játékos pedig az összecsattintható kontrollerrel irányít? Egyelőre úgy tűnik, hogy egy infravörös szenzorral mutathatunk a tévére, amit a kontroller jobbkezes felébe szerelnek majd.

A konzolról január 13-án tudunk majd meg többet, a Nintendo 27-i közleménye szerint egy Tokióban tartott, de a neten élő közvetítésben követhető előadáson „ismertetni fogja a cég az új konzol pontos megjelenési dátumát, valamint bemutatja jelenleg fejlesztés alatt álló játékkínálatát is”.

Rovatok