Mindenki máshogy akar nyomot hagyni a világban. Valaki interkontinentális szuperfingógépek feltalálásában látja meg a szépséget. Mások távoli csillagok kozmikus kölcsönhatásainak feltárásaiból próbálják megfejteni az univerzum, a lét, a világmindenség meg a minden titkait. Megint mások lángoló tevéket használnak haditechnikai eszközként.
És van ez a csávó, aki 500 órát töltött azzal, hogy a Final Fantasy VII kezdő helyszínén, a Shinra Mako reaktorában 99-es szintre húzza fel a két kezdő karaktert, Cloudot és Barretet, méghozzá azelőtt, hogy összefutnának az első főellenséggel.
A Microsoft hosszas titkolózás után végre leleplezte, hogy milyen hardver lesz az új konzoljukban, az Xbox Scorpióban. A Scorpio minden idők legerősebb konzolja lesz. Várhatóan ősszel, még a karácsonyi szezon előtt kerül a boltokba. A végleges árat még nem ismerjük; ezt valószínűleg a júniusi E3-on tartott sajtókonferencián fogják bejelenteni.
Játékboltot nyitott a Twitch, és a mérkőzéseiket közvetítő profi játékosok 5 százalékos részesedést kapnak a csatornájukon keresztül végbement eladások után. Eleinte csak ötven játék kapható a boltban (például a For Honor, Ghost Recon: Wildlands), de ebből fejlődhet majd ki a Steam egyik legnagyobb riválisa, hiszen a Twitch tulajdonosa a kereskedelmi óriás Amazon, és ők aztán értenek az online bizniszhez.
A készülékfestéssel foglalkozó ColorWare egyedi borítást készít elektronikai eszközökhöz: mindennel foglalkoznak a Roomba robotporszívótól az iPhone-ig. A kínálatukba most fölvették a Nintendo új játékkonzolját, a Switchet is.
A Blizzard úgy döntött, a törvény erejével lép föl azokkal szemben, akik tisztességtelen előnyökhöz akartak jutni a cég játékaiban. A World of Warcraft, a Starcraft és az Overwatch fejlesztői beperelték a német Bosslandet, akik csalásra alkalmas szoftvereket árultak Blizzard-játékokhoz.
A brit játékfejlesztő cégek 40 százaléka nem tartja kizártnak, hogy a brexit miatt részben vagy egészben kénytelenek lesznek külföldre költöztetni a céget. Az indoklás szerint a brexit után nem találnának elég tehetséges fejlesztőt, és a finanszírozás is komoly problémát jelenthet, ha a britek kilépnek az Európai Unióból.
Az online játékok univerzumában nagyjából a 2010-es évek legeleje, és a MOBA-k világhódítása óta nem történt semmi igazán izgalmas. Hasít a LOL és a DOTA, az ilyen-olyan lövöldözős akciójátékok, mellettük elvegetálnak csendben a hagyományos szerepjátékok és a sportszimulációk. Nagyjából ugyanez a helyzet az esportban is. És ezt az állóvizet kavarják fel egyre jobban a digitális kártyajátékok, iparági becslések szerint idén közel másfél milliárd dolláros forgalommal, egy szupersikeres piacvezetővel, és egy merész trónkövetelővel.
A kártyajáték az idők kezdete óta azt jelentette, hogy magyar kártya, francia kártya, a gyerekeknek meg autóskártya; ami azért nem egy különösebben agresszív üzleti modell, nekem speciel van egy olyan paklim, ami nagyapám zsebében megjárta a Don-kanyart, és pont olyan csalhatatlanul ismerem fel benne a piros hetest hátlapról, mint anno ő az orosz fogságban. A nagy kártyaforradalom 1993-ban szabadult rá a világra, amikor egy amerikai matematikus kitalálta, hogy legyen egy játékban több száz féle lap, amiből egy pakli megvételével csak pár tucatot kapunk meg, és mi magunk döntjük el, milyen lapokkal akarunk játszani. Ez volt a Magic the Gathering, amiben a lapokat lehet gyűjtögetni, cserélgetni, és folyamatosan rengeteg paklit kell vásárolni, hogy a gyűjteményünk (és azzal a meccseken az esélyünk) kurrens maradjon. A Magic elképesztő siker lett, generációk nőttek fel rajta, és a nyomában burjánzó klónokon. Máig virágzik, az aktív játékosainak számát 15-20 millióra teszik, és folyamatosan jelennek meg hozzá új kiegészítők, amik tulajdonképpen úgy működnek, mintha pénzt nyomtatna az ember.
Jogi lépéseket fontolgat Diego Maradona a Konami ellen, miután tudomására jutott, hogy a japán játékfejlesztő cég felhasználta nevét és arcmását a Pro Evolution Soccer 2017 egyik játékos karakteréhez – Maradona szerint beleegyezése, engedélye nélkül. Erről csütörtökön, saját Facebook oldalán tett közzé rövidke közleményt három nyelven, spanyolul, olaszul és angolul.
Hivatalosan is bejelentették, amiről eddig csak pletykaszinten lehetett tudni: hamarosan jön a folytatás a Bungie/Activision hibrid, lövöldözős, szerepjátékos, MMO hibridjéhez, a Destiny-hez. A 2015-ben a videojátékos BAFTÁ-n az év játékának kikiáltott mitikus-fantasztikus-apokaliptikus FPS-RPG-MMO második részéről azonban nem sokat tudni még, azon kívül hogy a hivatalos Twitteren az alábbi poszt jelent meg:
Gondok lehetnek idén a Nintendo Switch készletekkel, előfordulhat, hogy a karácsonyi szezonban nem mindenkinek jut a fa alá a hőn áhított konzolból, írja a Tech Times, Tony Bartel GameStop főnökre hivatkozva. A világszerte több mint hétezer boltot üzemeltető szórakoztató elektronikai hálózat vezetője szerint akkora a kereslet a Nintendó új készüléke után, hogy a gyártó nem tudja kielégíteni a termék iránti tömeges igényt.
Tegye fel a kezét az, aki ne szeretett volna egész életében egy olyan játékot, amelyben egyrészt eleve minden legóból van, másrészt ami nincs ott, az szabadon megépíthető legóból. A Lego Worlds nagyjából ilyen játék, ennek ellenére nincs sok értelme.
Szóval a Lego Worlds egy játék valahol a Minecraft és a No Man's Sky között. Minecraft, mert minden kockából van és bármit meg lehet építeni, és No Man's Sky, mert egy lerobbant űrhajóval zuhanunk le az első percben, és utána másból sem áll a játék, mint hogy véletlenszerűen generált bolygókra szállunk le. A baj az, hogy a Lego Worlds ezen túl egyesít mindent, ami a két említett játékban általában nem tetszik az embereknek.
A Történelmi Animációs Egyesület újabb izgalmas projekttel állt elő. Az egyesület híres videója, a mohácsi csata bemutatása óta eltelt időben több korszakát és eseményét feldolgozta magyar történelemnek, például a muhi csatát és a nándorfehérvári diadalt.
A Nier: Automata folytatás, de olyan folytatás, ahol az előzmény nem ismerete kifejezetten előnyt jelent. A Cavia 2010-es játéka a Square Enix Drakengard-sorozatához készült mellékszálnak, de végül önálló címként jelent meg. Dióhéj: terepfelderítés, lootolás, sztorizgatás, minijátékok, mellékküldetések, kardozós-lövöldözős akciójelenetek. Nagyjából ugyanazt tudja, mint az újabb Legend of Zelda-játékok, csak a Zelda a világ legjobb játéka, a Nier meg a legjobb ezer közé se férne be. A kiemelkedő pillanatokat zárójelbe tette a sablonos-rossz elemek túlsúlya és a gyatra technikai színvonal – mondhatnánk, de van erre egy négyszavas összegzés, az úgy szar, ahogy van.
Honnan jöhetett az ötlet, hogy pont a Nier érdemelne meg egy folytatást? Nem vettek belőle sokat, az újságírók sem voltak elragadtatva tőle, a fanatikus rajongók meg kevesen vannak egy székházgyújtogatáshoz. A jogtulajdonos Square Enix viszont hozott egy okos döntést, mielőtt hozzáfogtak a folytatáshoz: megfelelő kivitelezőt kerestek, úgyhogy feltárcsázták a PlatinumGamest. Náluk jobban kevesen értenek a külső nézetes akciójátékokhoz: a Bayonetta és a Vanquish új sztenderdeket fektettek le. Ezenfelül eltolnak a célvonalig olyan projekteket, amikbe a profiknak is beletört a bicskája, és értő kézzel nyúlnak bejáratott franchise-okhoz.
Első ránézésre a Ubisoft végre összerakott mindent, ami egy igazán jó akciójátékhoz kell. A valóságtól nem túlságosan elrugaszkodó helyszín és alapsztori, jó grafika, és olyan játékmenet, melyet mindenki a saját stílusa szerint pörgethet. Mármint elméletben, mert a gyakorlat, mint a Ubisoft-játékok esetében oly sokszor, most is mást mutat.
Pedig annyira jól kezdődött minden. Az első videókban látottak alapján persze sosem szabad ítélni, de tény, hogy érdekesnek tűnt a koncepció. Egy négyfős kommandós csapatot irányítva kell
hogy mi döntjük el, sebészek módjára finomkodva járunk el, vagy inkább a célpontra robbantjuk az ajtót és vad csűrdöngölőst járunk a hullákon.
Eleve, olyan jól sikerült az alaphelyzet megfestése, hogy egy egész országot sikerült felbőszíteni: Bolívia kikérte magának, hogy a készítők drogparadicsomként festik le a nem is olyan távoli jövőjüket, ahol egy tetovált arcú, kopasz őrült vezette kartell az úr. De még ezen túl is van érdekesség, mert a feladat, mármint a kartell felszámolása valójában egy óriási térképet jelent, sivatagtól kezdve hegyekig, lankáktól városokig mindenféle környezettel, mindezt felszorozva azzal, hogy váltakozik az éj és a nappal, no meg a komplett időjárásrendszerrel, szóval kell vagy három-négy óra, mire az ember kezdi átlátni, hogy a Ubisoft megint többet vállalt, mint amennyit végül sikerült kereken megvalósítania.
Nemcsak az egyik legjobb értékeléseket begyűjtő játék lehet a Nintendo Switch (egyetlen) nyitójátéka, a Legend of Zelda: Breath of the Wild, de a legdurvább, tyúkokkal megvívott csaták címet is oda lehet neki ítélni.
Sok más Zelda-játékhoz hasonlóan a Breath of the Wildban is szerepel az a titkos apróság, hogy ha bántunk egy tyúkot, egy halom tyúk vág vissza a nevében, hogy móresre tanítsa a szegény, védtelen baromfit megtámadó játékost. Leleményes játékosok azonban csodafegyverré változtatták az easter egget.
A trükk az, hogy a falkatámadás akkor is beindul, ha nem mi bántjuk a szárnyast. Elég a fejünk fölé emelt tyúkkal megközelíteni egy erősebb ellenfelet, és megvárni, hogy kapjuk egy pofont. Az eredmény az alábbi gifen látható:
A beszámolók szerint a trükk elég rendszeresen használható, a játék helyszíne, Hyrule elég komoly tyúknépességgel rendelkezik ahhoz, hogy a küzdelmek többségét velük oldjuk meg.
Komoly botrány kerekedik épp egy közösségi finanszírozásból támogatott retro-kézikonzol körül, egész pontosan pont az a botrány alapja, hogy bár a népek bőven összedobták a projekthez az Indiegogón kért indulóösszeget (egész pontosan a cél 3,7-szerese, 513 ezer font, vagyis úgy 183 millió forint gyűlt össze), a gyártó cég folyamatos csúszásban van, és egy ideje a támogatók megkeresésére sem válaszolt.
Voltak kétségek a Nintendo új, Switch nevű konzoljának startja előtt, de az első, hivatalos eredmények szerint a japán cég megint menetből bevette a világot: hiába a magas ár, hiába a kezdő játékok hiánya, az eladások áttörő sikert mutatnak.
Észak-Amerikában (vagyis az USA-ban, Kanadában és Mexikóban egyaránt) és Európában például jobban futott az első két nap a konzol, mint a nagy előd, a Wii a 2006-os bevezetésekor. Sőt, a New York Timesnak nyilatkozó Reggie Fils-Aime, a Nintendo amerikai leányvállalatának elnöke elmondta, hogy a Switch minden korábbi Nintendo-konzolnál jobb eladásokat hozott az első két nap.
Ha ehhez hozzávesszük, hogy a tulajdonképpen egyetlen most kapható Switch-játék, az új Zelda: Breath of the Wild közben a legjobban nyitó Nintendo-cím lett valaha, akkor sejthetjük, hogy hiába van mindenféle gond a géppel, a Switch komoly lendületet vett, amire nagy szüksége volt ahhoz, hogy ne ismétlődjön meg a Wii U oltári bukása.
A teljes sikert persze a következő néhány hét-hónap során piacra dobott játékok minősége határozza majd meg, illetve az, hogy milyen jól kezeli a Nintendo az olyan hardveres problémákat, mint a megkarcolódó kijelző, a gyenge rádiójel miatt folyamatosan szétkapcsoló távirányító, vagy épp a pixelhibás kijelző. Az előrendelésekre alapozott előrejelzések szerint ebben az évben legalább 5 millió Switchet adnak majd el, ezt a jóslatot bőven befolyásolhatják majd a márciusi eladások, de ha az első pár napot nézzük, egyelőre minden a Nintendo várakozásainak megfelelően történik.
Mi számít tudásnak? Amit a vaksi szemünkkel láttunk, a süket fülünkkel hallottunk vagy a tompa agyunkkal gondoltunk? Mikor ismerünk meg valamit igaznak? Mennyire megbízható az, ha valamire emlékezünk? És egyébként mi az élet értelme, ha már itt tartunk?
Még ha most úgy is érzi, hogy fentiekre jóval magabiztosabb válaszai vannak, mint az élvonalbeli filozófusainknak, a Torment: Tides of Numenera (TTON ) még simán lehet a játéka. Feltéve, hogy olvasni szeret igazán, a Planescape: Torment és a Baldur's Gate örököseként beharangozott TTON ugyanis inkább egy óriási interaktív fantasy regény, mint RPG-játék.
Pénteki debütálása óta csak a baj van a Nintendo új, Switch névre keresztelt konzoljával. Több probléma is felmerült, a legnagyobb azonban valószínűleg az, hogy rengeteg készülék pixelhibás - írja a BBC. A Switch remekül startolt és fantasztikus eladási számokat produkált, számos helyen már nem is kapható, de a Nintendo még nem dőlhet hátra.
A pixelhiba az LCD kijelzők sajátossága. Ez teljesen normális, nem számít problémának.
- olvasható a Nintendo honlapján, a vásárlók és a szakértők azonban nem pont így vélekednek a dologról. Egy szakértő szerint hihetetlen, hogy a cég kiengedte így a gépeket, ha a helyzet tényleg olyan rossz, amilyennek tűnik a képek alapján. Azt is elmondta, régebben még elfogadható lett volna az ilyen mértékű meghibásodás, manapság azonban a technológia fejlődésével egyre kevésbé jelenik meg.
Bolívia kormánya hivatalos panaszt tett a La Paz-i francia nagykövetségnél, tiltakozásul az ellen, ahogy a francia Ubisoft játékfejlesztő cég a legújabb játékában az országukat ábrázolja – írja az IGN a Reuters nyomán.
Szerdán tartották San Franciscóban a Game Developers Conference játékfejlesztői konferenciát, és ha már így összegyűlt a szakma, ki is osztották a játékfejlesztői (Game Developers Choice Awards, GDCA) és a független játékoknak szóló (Independent Games Festival Awards, IGFA) díjakat – írja a Gamespot.
Egy Final Fantasy a rajongóknak és az új játékosoknak
– hirdeti nagy büszkén minden egyes betöltés előtt a Final Fantasy XV nyitóképernyője. A készítők azt ígérték, hogy a rettentő látványos harcokról, hatalmas bejárható világáról és a csavaros történetéről elhíresült japán szerepjáték-sorozat újra régi fényében tündököl majd, a maratoni fejlesztési idő végére pedig egy mindenki elvárásainak megfelelő játékkal állnak elő. Ez sok szempontból sikerült is, de sajnos messze nem tökéletes a kép.
A Warner videojátékos részlete, a WB Games bejelentette, hogy a nyáron folytatás érkezik Middle-earth: Shadow of Mordor című Gyűrű ura-játékhoz – írja a Gamespot. Az új játék címe Middle-earth: Shadow Of War, és a Monolith Productions fejleszti, akárcsak az előző részt.
Nem is tagadom le, mert úgyis hamar kiderül: a készítők mindent megtettek, hogy ne lepjen meg a For Honor, szóval az én hibám, hogy csak bőven a teszt elvállalása után derült ki, hogy ez a cucc nagyon nem az én játékom.
De ne szűkítsük le a dolgot rám, hanem mondjuk ki, hogy a For Honor, ami elsőre egy iszonyatosan hangulatos kardozós játéknak tűnik, valójában nem más, mint egy verekedős játék, egy
Talán még a Nintendót is meglepte, hogy mekkora siker lett a NES Classic. Az 1986-ban megjelent 8 bites konzol kicsinyített, modern tévékkel is kompatibilis verziója jóval kisebb az alapmodellnél, és alapból 30 játék van rajta. A vásárlók gyakorlatilag elkapkodták a teljes készletet, a Nintendo alig győz lépést tartani a kereslettel. És ez még nem az út vége.
Aki digitális formában szeretne játékokat vásárolni a Nintendo márciusban megjelenő játékkonzoljára, a Switchre, jobb, ha beruház egy nagyobb memóriakártyába is. Az első, letölthető játékok között ugyanis vannak akkorák, amik el sem férnek a gép belső memóriájában.
A Doomot már annyi mindenre átírták, hogy igen kevés portja okozhatna meglepetést. Már készült belőle barkácsverzió bankautomatára, oszcilloszkópra, mp3-lejátszóra, klasszikus zongorára és nyomtatóra is. Ez csak néhány az érdekesebb átiratok közül, a teljes felhozatalnak külön oldala van. De egyik sem volt olyan veszélyes, mint a mostani, Porsche 911-re készült port.
Persze, addig még nincs baj, hogy feltelepítjük a játékot a fedélzeti számítógépre. Csak debug módba kell váltanunk, és flash drive-ról feltelepíthetjük. A jármű kijelzőjén a grafika kompromisszummentes, és a gyári hifi valószínűleg elég jó a hangokhoz.
Pár éve még csak annyit tudtunk a mesterlövészekről, amit a nevük is sugall: baromi pontosan tudnak lőni. Ennyit mutattak róluk az akciófilmek, meg hát nem nagyon volt mai értelemben vett mesterlövész-képzés a honvédségnél. Mára valamennyit bővült az, amit tudunk arról, milyen is mesterlövésznek lenni egy modern hadseregben: a célpont eléréséhez kilométereket gyalogló, aztán akár napokig egy helyben, jórészt mozdulatlanul fekvő katonák ők. Akiket ráadásul csak részben jellemez az, milyen pontosan lőnek, és sokkal fontosabb egy halom más képességük, például hogy bírják a nyomasztó monotonitást vagy ivás nélkül a forróságot.
Idén két komolyabb mesterlövészes játék is megjelenik, melyekben a készítők igyekeztek a valóságot valamelyest beépíteni a programba. Na, attól azért nem kell félni, hogy az utasszállító-szimulátorok szintjét érik majd el a mesterlövészes akciók, mert nem lenne túl kifizetődő három-négy órás kúszás-mászással induló küldetésekre üzleti modellt építeni, de tény, hogy lopakodnunk kell majd, méghozzá sokat.
Első menetben a Sniper Elite 4 jelent meg (a másik majd a Sniper: Ghost Warrior lesz), ami a sorozattól megszokott módon a második világháborúba visz el minket, annak is az olaszországi szövetséges partraszállás előtti-közeli időszakába. Olaszország kiváló helyszín lenne amúgy is, megszokott látvány a templomtorony meg a hegy, ami ugye elkerülhetetlen kelléke egy mesterlövészről szóló játéknak, de ráadásul festői kis falucskákban, kikötőkben és szigeteken lövöldözhetünk majd, méghozzá óriási pályákon.
Még hat napig a Humble Bundle legújabb nagyszabású akciója, ami egyben kiállás az Egyesült Államok új elnökének kül- és belpolitikája ellen. A korlátozott ideig megvásárolható Humble Freedom Bundle nevű folyamatosan bővülő csomagban több mint 600 dollár értékű, Steamen elérhető játékot (és néhány hangos- és e-könyvet) kap a felhasználó mindössze harminc dollárért.
Az emigráció pozitív hatásai mellett állást foglaló Humble Bundle a bevétel teljes egészét három civil szervezetnek utalja: az Amerikai Polgárjogi Unió (American Civil Liberties Union, ACLU), a Nemzetközi Menekültügyi Tanács (International Rescue Committee, IRC) és az Orvosok Határ Nélkül (Doctors Without Borders/Médecins Sans Frontières, MSF) osztozik majd a befolyt összegen.
Direct néven úgy rendszer veszi át az eddig meglehetősen népszerű Greenlight helyét a Steamen, írja a BBC. A Greenlight lényege eddig az volt, hogy bármilyen stúdió, cég vagy fejlesztő játéka megjelenhetett rajta, és ha elég pozitív visszajelzést kapott a felhasználóktól, akkor felkerült a Steam katalógusába. Az elmúlt időszakban azonban megdöbbentő mennyiségben jutott át a rendszeren rengeteg nagyon alacsony minőségű, kétes hátterű, totálisan színvonaltalan játék, amiknek köszönhetően be kell most vezetni az új rendszert.