Az AutismFatherként is ismert apuka egy olyan szervert szeretett volna készíteni a Minecrafton, ahol az autisták is jól érzik magukat. A trolloktól mentes övezetet Autcraftnak nevezte el.
A Microsoft ma hivatalosan is elindítja az Xbox Game Pass nevű előfizetést. Ez úgy működik majd, mint a Netflix, vagyis havi tíz dollárért egy rakás játékból választhatnak az előfizetők.
Amikor a Thimbleweed Park a legelején elmagyarázta, hogyan kell point-and-click kalandjátékot játszani, nagyon öregnek éreztem magam. Pedig az oktatóképernyő jogos: a műfajt megteremtő Maniac Mansion éppen 30 éve, 1987-ben jelent meg, a kalandjátékok fénykora pedig a kilencvenes évek végéig tartott. Azóta felnőtt egy gémernemzedék, akinek a Maniac Mansion neve talán nem is mond semmit. Hát most ideje megtanulniuk, a Thimbleweed Park ugyanis annak a Ron Gilbertnek és Garry Winnicknek a kalandjátéka, akik anno a Maniac Mansiont készítették, és bámulatos, ahogy tisztelegnek vele a saját művük előtt. Önreflexió, önirónia és önkielégítés egyszerre, amit csináltak.
A korábban belengetett öt év börtön helyett enyhébb ítélettel megúszta a 22 éves Ruszlan Szokolovszkij azt, hogy tavaly augusztusban Pokémon Góval játszott a jekatyerinburgi katedrálisban.
Mindig vicces az, amikor egy bizonyos kultúrterméket csak egy másik inspirált, például itt a Little Nightmares című, 2,5 dimenziós platform/puzzle-játék, ami egy az egyben olyan, mint a tavalyi gigasikeres Inside, csak pepitában. Itt is egy fura ipari környezetben irányítunk egy névtelen, szótlan kisgyereket, akire ezer veszély leselkedik. Itt sem kapunk több sztorit annál, mint amit magunknak összerakunk többértelmű jelek alapján. Itt is végzünk az egésszel pár óra alatt, de míg az Inside annyira furcsa és meghökkentő volt, a Little Nightmares leginkább olyan, mintha valaki nekifutott volna a sablonoknak, és kihozta volna ugyanazt még egyszer.
Instant nemzeti konzultációval szeretnénk tisztázni, hogy jó játék-e a Full Throttle Remastered.
Köszönjük, hogy interaktivitásával hozzájárult a közmegegyezéshez, most megpróbálom elmagyarázni, miért válaszolt helyesen.
Beiktatták a World Video Game Hall of Fame-be a Donkey Kongot és a Pokémon Red&Greent. Ezzel a Nintendo játékai olyan nagyágyúk közé kerültek, mint a Doom, a World of Warcraft, a Super Mario Bros vagy a Tetris.
Nagyjából egy hónappal ezelőtt a Khemist49 nevű Reddit felhasználó rendelt eBayen néhány régi Blizzard-relikviát. Talált közte egy arany színű lemezt, amelyen a StarCraft Gold Master Source Code felirat volt olvasható.
Van egy 2014-es Wii U játék, amelyet a Nintendo most megint kiadott, ezúttal Switchre. Ami utána történt, arra kevesen számítottak, a megjelenés napján, április 28-ám 459 ezren vásárolták meg a Mario Kart 8 Deluxe játékot.
Elsőre úgy tűnhet, hogy a Star Wars sorozat következő részéből szivárgott ki néhány képkocka, de erről szó sincs, az alábbi képek csak egy ismert videojátékból lettek lementve. A Battlefront számítógépes verziójának a grafikáját módosította az egyik rajongó, Martin Bergman, és ő készítette a látványos képeket (itt még több látható).
November 3-án érkezik a Call of Duty-sorozat legújabb része, a WWII – derül ki a játék héten megjelent hivatalos traileréből.
Ahogy a címéből is látszik, a második világháborúban fog játszódni, a játékos az amerikai hadsereggel érkezik az európai frontra. A fejlesztő Sledgehammer Games azt ígéri, a katonák közötti kapcsolat kerül majd előtérbe, és a korábbiaknál komorabb hangulatú lesz a játék.
A trailer mellett egy weboldalt is közzétett a fejlesztő, amelyen egy virtuális Enigma kódfejtőgép, vagyis valami rejtvény fogadja a rajongókat – írja a Polygon. A Redditen persze rögtön külön fórum indult a feladvány megfejtésére. A rajongók fel is fedeztek egy rejtett kódot a náci zombis játékmódhoz kiadott képen.
Ezt a kódot kell megadni az Enigmának, és lehet kezdeni a nyomozást. A másik kiindulónyom, hogy az Enigma billentyűzete alatti kódsor kiadja Dunkirk koordinátáit. Hogy aztán ezekből kijöhet-e még valami további easter egg, azt egyelőre nem tudni.
Jól indul a május a retró videojátékok rajongóinak, rögtön az első két hétvégén is lesznek nekik szóló programok.
Május 6–7-én már kilencedszer rendezik meg a ReGamEx nevű eseményt , vagyis az éves budapesti retró videojáték és kvarcjáték kiállítást. A helyszín szokás szerint a rákospalotai Csokonai Művelődési Ház, vagyis a legendás Csoki. A kiállításon nem csak nézelődni lehet, a játéktörténeti érdekességek egy részét ki is lehet majd próbálni.
A ReGamEX egyik célja bemutatni az utóbbi negyven év bődületes technikai fejlődését a videojátékok evolúcióján keresztül, főleg a fiatalabb generációknak. A történelem nem változik, de mindig előkerül valami olyan régi-új dolog, ami korábban még nem szerepelt a tárlaton. Így lesz ez most is, a kipróbálható gépek között is találunk majd újdonságokat, és a kiállított masinák között is lesznek eddig még nem látott igazi kuriózumok – ígérik közleményükben a szervezők.
Emellett viszont sok más program is lesz: arcade és flippergépek, filmvetítés, videojátékos témájú árusok, kézműves foglalkozás, társasjátékos zóna, modern VR-eszközök kipróbálása, Nintendo Zóna és videojáték kvíz.
Egy héttel később, május 13–14-én a szegedi geekek is örülhetnek, akkor lesz a 8. Szegedi retrószámítógép, video- és quartzjáték kiállítás a Szent-Györgyi Albert Agorában. Itt is több száz kiállított és többtucatnyi kipróbálható régi számítógéppel, video-és kvarcjátékokkal várják a látogatókat.
A programozás és a játéktervezés nem a jóakaratú, lehetetlen civileknek való, még akkor sem, ha a végterméket szeretik. Hiába finom, jobb nem látni, hogyan készül – tudják, mint a kolbásznál. Ez a kitétel többnyire teljesül is. A fejlesztőket gúzsba kötik a titoktartási szerződések, nyilatkozni csak promóciós célból szoktak, igazán kemény keresztkérdéseket úgyse lehet föltenni nekik – inkább sajtóközlemények útján kommunikálnak.
Az igazán jó sztorik így sokszor feledésbe merülnek. A videojátékos tényfeltárás inkább régészet, mint oknyomozó riport, de ha évtizedekkel később felbuknak a régi történetek, elámulhatunk rajta, hogy milyen hányattatott volt a fejlesztése egyes kilencvenes évekbeli slágerjátékoknak.
Egy marék lelkes fejlesztő úgy döntött, hogy felélesztik az eredeti Tomb Raider-játékokat – írja az Engadget.
Az OpenTomb nevű projekten dolgozó csapat négy éve önszorgalomból dolgozik azon, hogy újraírja a Tomb Raider-sorozat első öt részét, a tervek szerint minden egyszerűen böngészőben lehet majd futtatni. Egy pálya, a City of Vilcabamba nevű már elérhető, a linkre kattintva már indul is a játék, ugyanúgy néz ki és ugyanúgy irányítható, mint az eredeti.
Az OpenTomb csapata szerette volna megszerezni a játék forráskódját az eredeti fejlesztőtől, de nem jártak sikerrel, ezért úgy döntöttek, hogy sebaj, nulláról írják újra az egészet, nyílt forráskóddal, és saját játékmotorral, kihasználva a mai gépek képességeit.
Rövid ideig ingyen letölthető a The Witcher: Enhanced Edition nevű videojáték, vagyis a nagy sikerű lengyel szerepjáték-sorozat 2007-es első részének fullextrás változata.
Az akció annak köszönhető, hogy az Ars Technica nevű amerikai techoldal és a GOG nevű, régebbi játékokat áruló oldal partnerségre lépett, aminek biztosan lesz mindenféle remek következménye, de ebből egyelőre annyi látszik, hogy a bejelentéstől számított 48 órán át – amiből még mindig hátravan bő 28 óra.
Tehát ha szeretne legálisan letölteni egy ingyenes példányt, látogasson el ide, és a cikkben a jobb oldali keretes részben adja meg az emailcímét. Kapni fog egy kódot, amellyel a GOG-on egy regisztráció után egy gombnyomással hozzáadhatja a játékot a saját gyűjteményéhez, ahonnan bármikor letöltheti Windowsra és Macre. Működik Magyarországról is.
A NES Mini után hamarosan megérkezik a miniatűr SNES, a japán Nintendo világszerte népszerű otthoni konzoljának utángyártott verziója. A retró konzol várhatóan karácsony előtt kerül a boltokba.
Bár a Snapchat nem használja a kiterjesztett valóság kifejezést, a csevegőapp aktuális frissítésében pontosan ez jelent meg. A World Lenses nevű háromdimenziós matricák a kamera előtti térben lebegnek, pontosan követve a lapos felületek felszínét.
A YouTube-on megvan nagyobb felbontásban is.
A Blizzard ingyen kiadta a StarCraft eredeti változatát, persze úgy frissítve a fájlokat, hogy a mai Windows és MacOS rendszereken is futtatható legyen a játék. A teljes játék és a Brood War nevű kiegészítője a játék hivatalos oldaláról tölthető le.
Naprendszerünkön kívüli bolygók felkutatásához nyújthatnak segítséget a csillagászoknak az Eve Online masszív többjátékos online űrhajós szerepjáték játékosai, írja a MIT Technology Review. Az Európai Űrügynökség (ESA) Corot nevű műholdja 2006 óta gyűjti a megfigyelt csillagok fényében bekövetkezett változások adatait, 167 ezer felvételből álló kollekciójából eddig körülbelül 30 exobolygót tudtak minden kétséget kizáróan azonosítani a kutatók. Ennél azonban több is rejtőzhet az adathalomban, ezért több szem többet lát alapon megnyitják az adatbázist és beintegrálják az Eve Online rendszerébe.
Van ez a melankolikus jelenség, ami a posztkoitális üresség közeli rokona, és megtapasztalható többek közt nagyon jó tévésorozatoknál: amikor az utolsó évad utolsó része is lemegy, az ember elszomorodik, hogy az emlékezetesen szuper dolog nem tart tovább. Én így jártam például a Breaking Baddel, a Jóbarátok legeslegutolsó epizódja után pedig napokig újrapörgettem dvd-n a legjobb részeket, hiába volt olyan tré az utolsó pár évad. Azóta volt pár ilyen videojátékos élményem is, legutóbb a Witcher III-mal. Lassan haladtam vele, hónapokig tartott végigtolni, apránként azért a végére értem, de akkor még lehetett reménykedni két elég combos kiegészítőben. Aztán azokból is kifacsartam minden küldetést, és akkor, kétszázötven játékóra felett el kellett fogadni, hogy nincs tovább; Ríviai Geralt megállapodott Vengerbergi Yenneferrel (legalábbis az én végigjátszásomban), visszavonult vidéki borgazdaságára, és onnantól már csak számolgatta az aranyait, meg a tapasztalati pontjait. A stáblista után napokig szomorú voltam, mert biztos voltam benne, sokat kell várni arra, amíg jön egy másik játék, ami ennyire jó lesz.
Mert ez egy baromi jó, nyitott világú játék, még ha sok ötletét más sikeres sandbox játékokból vette is. Olyan, mint ha a Witcher III és a 2013/15-ös Tomb Raider szerelemgyereke lenne, egy disztópikus sci-fi külsőségeivel.
Öt évvel ezelőtt nagyon úgy tűnt, hogy az EA és a Bioware a maga részéről lezártnak tekinti a Mass Effectet, és úgy fejezték be a trilógiát, hogy a csalódott rajongók se akarjanak már folytatást. Azonban a játékipar egyik legértékesebb sci-fi termékéről beszélünk, aminek olyan komoly rajongói bázisa van, hogy az elbaltázott finálé ellenére is elkezdtek dolgozni a folytatáson. Ez lett végül a Mass Effect: Andromeda, egy hatalmas akciójáték, ami ugyanabban a betegségben szenved, mint a legtöbb nagy költségvetésű szerepjáték az elmúlt évekből.
Mindenki máshogy akar nyomot hagyni a világban. Valaki interkontinentális szuperfingógépek feltalálásában látja meg a szépséget. Mások távoli csillagok kozmikus kölcsönhatásainak feltárásaiból próbálják megfejteni az univerzum, a lét, a világmindenség meg a minden titkait. Megint mások lángoló tevéket használnak haditechnikai eszközként.
És van ez a csávó, aki 500 órát töltött azzal, hogy a Final Fantasy VII kezdő helyszínén, a Shinra Mako reaktorában 99-es szintre húzza fel a két kezdő karaktert, Cloudot és Barretet, méghozzá azelőtt, hogy összefutnának az első főellenséggel.
A Microsoft hosszas titkolózás után végre leleplezte, hogy milyen hardver lesz az új konzoljukban, az Xbox Scorpióban. A Scorpio minden idők legerősebb konzolja lesz. Várhatóan ősszel, még a karácsonyi szezon előtt kerül a boltokba. A végleges árat még nem ismerjük; ezt valószínűleg a júniusi E3-on tartott sajtókonferencián fogják bejelenteni.
Játékboltot nyitott a Twitch, és a mérkőzéseiket közvetítő profi játékosok 5 százalékos részesedést kapnak a csatornájukon keresztül végbement eladások után. Eleinte csak ötven játék kapható a boltban (például a For Honor, Ghost Recon: Wildlands), de ebből fejlődhet majd ki a Steam egyik legnagyobb riválisa, hiszen a Twitch tulajdonosa a kereskedelmi óriás Amazon, és ők aztán értenek az online bizniszhez.
A készülékfestéssel foglalkozó ColorWare egyedi borítást készít elektronikai eszközökhöz: mindennel foglalkoznak a Roomba robotporszívótól az iPhone-ig. A kínálatukba most fölvették a Nintendo új játékkonzolját, a Switchet is.
A Blizzard úgy döntött, a törvény erejével lép föl azokkal szemben, akik tisztességtelen előnyökhöz akartak jutni a cég játékaiban. A World of Warcraft, a Starcraft és az Overwatch fejlesztői beperelték a német Bosslandet, akik csalásra alkalmas szoftvereket árultak Blizzard-játékokhoz.
A brit játékfejlesztő cégek 40 százaléka nem tartja kizártnak, hogy a brexit miatt részben vagy egészben kénytelenek lesznek külföldre költöztetni a céget. Az indoklás szerint a brexit után nem találnának elég tehetséges fejlesztőt, és a finanszírozás is komoly problémát jelenthet, ha a britek kilépnek az Európai Unióból.
Az online játékok univerzumában nagyjából a 2010-es évek legeleje, és a MOBA-k világhódítása óta nem történt semmi igazán izgalmas. Hasít a LOL és a DOTA, az ilyen-olyan lövöldözős akciójátékok, mellettük elvegetálnak csendben a hagyományos szerepjátékok és a sportszimulációk. Nagyjából ugyanez a helyzet az esportban is. És ezt az állóvizet kavarják fel egyre jobban a digitális kártyajátékok, iparági becslések szerint idén közel másfél milliárd dolláros forgalommal, egy szupersikeres piacvezetővel, és egy merész trónkövetelővel.
A kártyajáték az idők kezdete óta azt jelentette, hogy magyar kártya, francia kártya, a gyerekeknek meg autóskártya; ami azért nem egy különösebben agresszív üzleti modell, nekem speciel van egy olyan paklim, ami nagyapám zsebében megjárta a Don-kanyart, és pont olyan csalhatatlanul ismerem fel benne a piros hetest hátlapról, mint anno ő az orosz fogságban. A nagy kártyaforradalom 1993-ban szabadult rá a világra, amikor egy amerikai matematikus kitalálta, hogy legyen egy játékban több száz féle lap, amiből egy pakli megvételével csak pár tucatot kapunk meg, és mi magunk döntjük el, milyen lapokkal akarunk játszani. Ez volt a Magic the Gathering, amiben a lapokat lehet gyűjtögetni, cserélgetni, és folyamatosan rengeteg paklit kell vásárolni, hogy a gyűjteményünk (és azzal a meccseken az esélyünk) kurrens maradjon. A Magic elképesztő siker lett, generációk nőttek fel rajta, és a nyomában burjánzó klónokon. Máig virágzik, az aktív játékosainak számát 15-20 millióra teszik, és folyamatosan jelennek meg hozzá új kiegészítők, amik tulajdonképpen úgy működnek, mintha pénzt nyomtatna az ember.
Jogi lépéseket fontolgat Diego Maradona a Konami ellen, miután tudomására jutott, hogy a japán játékfejlesztő cég felhasználta nevét és arcmását a Pro Evolution Soccer 2017 egyik játékos karakteréhez – Maradona szerint beleegyezése, engedélye nélkül. Erről csütörtökön, saját Facebook oldalán tett közzé rövidke közleményt három nyelven, spanyolul, olaszul és angolul.
Hivatalosan is bejelentették, amiről eddig csak pletykaszinten lehetett tudni: hamarosan jön a folytatás a Bungie/Activision hibrid, lövöldözős, szerepjátékos, MMO hibridjéhez, a Destiny-hez. A 2015-ben a videojátékos BAFTÁ-n az év játékának kikiáltott mitikus-fantasztikus-apokaliptikus FPS-RPG-MMO második részéről azonban nem sokat tudni még, azon kívül hogy a hivatalos Twitteren az alábbi poszt jelent meg: