Bejelentette a Microsoft, hogy folytatódik a népszerű Age of Empires-sorozat, méghozzá az Age of Empires IV-gyel. A 2005 harmadik rész után kap ismét rendes folytatást a kultikus stratégiai játék.
Autószimulátoros bajnokságot indít a Formula–1, és az esportolók az augusztus 24-én megjelenő F1 2017 videojátékkal vehetnek részt a versenyeken. A győztes automatikusan bejut a 2018-as elődöntőre, és a karaktere is megjelenik a jövőre kiadásra kerülő F1 2018 játékban.
Végre megvehető a brutális erejű Xbox One X konzol, amit a Microsoft még nyáron az E3-on mutatott be a nagyközönségnek. Első körben a GameStop és az Amazon boltjaiban lehet leadni az előrendelést.
Mizugucsi Tecuja pszichedelikus cyberpunk lövöldözős játéka, a Rez Infinite nemcsak a világ egyik legjobb játéka, hanem a legjobb érv a PlayStation VR megvásárlása mellett. Legalábbis eddig az volt. A múlt évben megjelent konzoljátéknak most elkészült a számítógépes átirata, így egy vadonatúj közönség is megismerheti a virtuális térben játszódó shootert.
Mióta kiderült, hogy várhatóan Párizsé lesz a 2024-es olimpia rendezési joga, a város olimpiai pályázatért felelős bizottsága már az esemény részletein gondolkozik. Tony Estanguet, a bizottság társelnöke pedig azt nyilatkozta, hogy fontolóra vették az esport bevételét az olimpiai sportágak közé – írja a Washington Post.
A Blizzard tavaly ősszel jelentette be, hogy minden eddigi esportversenynél nagyobb szabású, igazi világligát hoz létre az Overwatch köré. Ami alapvetően tök jó ötletnek tűnt, hiszen az Overwatch állati látványos és élvezetes játék, durván népszerű, és tényleg ideje lenne már, hogy jöjjön egy épkézláb új esportjáték a League of Legends, a DOTA 2 és a Counter-Strike GO mellé, mert hát egyik se mai gyerek már.
Aztán ahogy jöttek a részletek a tervezett szuperligáról, úgy kezdett az egész egyre valószínűtlenebbnek tűnni. 20 millió dolláros beugró egy csapat indítási jogáért. A hagyományos sportokhoz hasonló, városokhoz kötött csapatok, saját esportstadionokkal, hazai, és idegenbeli meccsekkel, online és tévéközvetítésekkel. Mint az NFL vagy fociban a Bajnokok Ligája, csak éppen globális szinten, az egész világra kiterjesztve.
Néhány napja pedig be is jelentették az első hét csapatot, akik mindezt vállalják is. A trend egyértelmű, itt nem az első generációs, lelkes gémerekből összeállt, alulról szerveződött csapatok vannak a célpontban, hanem az aktuális amerikai trend: a hagyományos látványsportok profi csapatai terjeszkednek a nézőiket lassan elszipkázó esport felé. Az eddigi indulók:
Mindez egyrészt elég jól hangzik, látni, hogy óriási pénzek és befolyásos figurák mozdultak meg a háttérben, és már látszanak a leendő nagy rivalizálások: keleti part a nyugati part ellen, San Francisco Los Angeles ellen, Boston New York ellen, Amerika Ázsia ellen, és így tovább. Másrészt azért egy igazi világligához ez még kevés, egyelőre nagyon Amerika-központú az egész.
Olvasói jelzések alapján figyeltünk fel arra, hogy a BKK mobilos jegyalkalmazásában egy egyszerű reflexjátékot rejtettek el.
A játék indítása roppant egyszerű. Megnyitjuk a mobilunkon a BKK elektronikus jegyét, bejelentkezünk a jelszavunkkal , és máris kezdődhet a móka.
A Microsoft tervei szerint bevezetik, hogy ajándékozni is lehessen az Xbox One online boltjában. Vagyis a felhasználók ezentúl játékokat tudnak venni a barátaiknak.
A Blizzard Entertainment pénteken bejelentette, hogy augusztus 14-től lesz megvásárolható a StarCraft: Remastered. A stratégiai játék első részének újratevezett kiadása pc-re és Macre is megvásárolható lesz.
A PlayStation 4 nemrég lépte át a 60 millió eladott konzolt, amivel magasan vezet a piaci versenyben. Hogy látja, milyen stratégiával sikerült legyőzniük a Microsoftot?
A mostani helyzet nem végleges, szóval még nem beszélnék győzelemről. A siker igazságosabb kifejezés. Végső soron úgy látom, ez a szórakoztatóipari siker alapvetően a játékoknak köszönhető. Van egy csomó kiváló, gyakran exkluzív játékunk PlayStation 4-re; ez lehetett a sikerünk titka. Szerintem sokat számít, hogy a döntéshozatalnál a játékosok nézőpontjából indulunk ki, amennyire csak lehet. Persze ez az üzleti döntéshozóktól is függ, szóval összességében azt mondanám, hogy ez a siker egyidejűleg több dolognak köszönhető.
Több bevételt termelnek a mobilokra írt játékok, mint a PC-re vagy konzolra készült társaik – írja az IT Café.
A Newzoo játékipari előrejelzése szerint idén az okostelefonokra és tabletekre írt játékok több bevételt fognak termelni, mint a konzolra vagy pc-re készültek. A virtuális- és kiterjesztett valóság egyaránt a mobilplatformnak kedvez majd, annak ellenére, hogy grafikában nem tudják felvenni a versenyt a klasszikus platformokkal.
Befűti a retróvonatot a SEGA, a játékfejlesztő cég egy sor klasszikus játékát adja ki mobilra – írja a Wired.
A gyűjtemény SEGA Forever névre hallgat, és az első újra kiadott játékok között megtalálható a Sonic több változata, a Phantasy Star II, a Comix Zone, a Kid Chameleon és az Altered Beast is. Minden játék ingyenes, bár hirdetésekkel megtámogatott, ezektől játékonként pár dollárért lehet megszabadulni.
Hatalmas lelkesedéssel ültem le a USS Aegis kapitányi székébe. Végre egy Star Trek játék, ahol én irányíthatom a Csillagflotta egyik hajóját az ismeretlen tartományba! A Star Trek Bridge Crew ugyanis VR-játék, így ezzel teljesülhet minden trekkie álma, hogy ő legyen az Enterprise parancsnoka.
Amikor a Sony sajtókonferenciáján bemutatták a Bend Studio készülő játékát, a Days Gone-t, pénzt mertem volna rá tenni, hogy a játék változatossága csak parasztvakítás. A Sony sosem esik kétségbe, ha fel kell áldozni a játékmenetet a filmszerűség oltárán; egy jól koreografált jelenet nekik többet ér, mint egy sokrétű, dinamikus harcrendszer. Még jó, hogy nem tettem rá pénzt, mert csúnyán elbuktam volna - de ez csak a zárt ajtós bemutatón derült ki.
Szimulátort fejleszteni könnyű. Jó, nem könnyű, a valóság tökéletes visszaadásához rengeteg apró részletet kell akkurátusan modellezni. De a szimulátorfejlesztés mégsem annyira a kreativitásról, mint a kompromisszumkészségről szól. Mert hát mi a szimulátor? Egy virtuális valóság – vagyis nem kell kitalált szabályokkal szöszmötölni, csak digitalizálni azt, ami egyébként is van.
Még sosem voltam a Los Angeles-i E3-on, de a kölni Gamescomot már megjártam, és a Las Vegas-i CES-sel kihúztam a bakancslistámról a nagy amerikai technológiai rendezvényt is. Miután átlagoltam a kettőt, egész jól el tudtam képzelni, hogy milyen lehet az E3 – főleg hogy íróasztal és monitor mellől tudósítottam róla eleget az elmúlt években.
Mint kiderült, a helyszíni tudósítás sokkal fárasztóbb, de nagyon, nagyon szórakoztató. Az elmúlt napok történéseiről nehéz lenne egyetlen cikkben átfogó képet adni – ezek csak kósza benyomások.
– Csak tizenöt perc. Ebből tíz jut a fő küldetésre és öt az arénaharcra – figyelmeztet kedvesen a Microsoft demófelelőse az E3-on az Xbox Showcase-en, miután belesüppedek a kényelmes fotelba. Megnyom egy gombkombinációt a kontrolleren; a hófehér Xbox fejlesztőgépen megvillan egy led, majd betöltődik az áhított sivatagi pályaszakasz. De milyen minőségben! Azt tudni lehetett, hogy az Assassin's Creed: Origins Xbox One X-en mutatja ki a foga fehérjét (4K felbontás, 60 képkocka másodpercenként), de mozgásban látni mégis más.
Robert Kirkman, a Walking Dead alkotójának cége, a Skybound Entertainment összefog a Skydance Interactive játékfejlesztő céggel, hogy új szintre emeljék a népszerű élőhalottas sorozat fogyasztói élményét: az E3 játékkiállításon bejelentették, hogy egy sor olyan virtuális valóságra épülő játékot kívánnak megjelentetni, amik a zombis tévésorozat vérben tocsogó univerzumában játszódnak.
Egy játék a magas elvárásokról, híres folkénekesekről, leselkedő árnyakról, űristenekről, hallucinogénekről, függetlenségről, hüllőboltokról és a szabad képzelőerőről.
Nem, az említett hallucinogént nem én vettem be; ezt a szöveget olvastam az Artful Escape of Francis Vendetti című videojáték hivatalos honlapján. Igen, ez a játék címe. És a fejlesztőt Beethoven & Dinosaurnak hívják. A vezető dizájnerük meg egy Johnny Galvatron művésznevű arc, aki korábban novellista és rockzenész volt, de a filmművészetben és a számítógépes animációban is otthon van. Inspirációs források? David Bowie, mint Ziggy Stardust; Stanley Kubrick; a firkálások a régi matekkönyvből; meg a Galvatron együttessel szerzett tapasztalatok.
A verekedős játékoknak meg van az a fontos tulajdonságuk, hogy nem szükséges napokat belefektetni, hogy élvezni lehessen. Pláne az olyanoknál, mint a Mortal Kombat vagy a Tekken, amik simán tökéletes partijátékok olyan társaságban is, ahol az emberek érzésre nyomkodják össze-vissza a gombokat, aztán kiabálnak, ha valami látványos mozdulatsor lett a vége. Majd pár óra után mennek tovább, és soha eszükbe sem jut újra elővenni a játékot. Az Injustice 2 kicsit ilyen, pedig tényleg mindent megpróbált annak érdekében, hogy a verekedős játékok ne csak a pillanatnak szóljanak.
A Sony Interactive Entertainment (SIE) bejelentette, hogy a Playstation 4 (PS4) játékkonzol és a hozzá tartozó játékok eladásai újabb mérföldköveket értek el, áll a cég szerdai közleményében.
Az összesített eladási adatok alapján 2017. június 11-ig:
(Az adatok a bolti eladásokat és a PS Store letöltéseit egyaránt tartalmazzák.)
A Nintendo is megtartotta a maga előadását a Los Angeles-i E3 gémershow-ra időzítve, a neten. Óriási szenzáció nem volt, ahogy nem is számított rá senki. Mi is inkább azért vártuk, hogy végre tartalommal töltse meg a Ninteno Switch konzolt.
A Los Angeles-i játékexpón, az E3-on tizenharmadik alkalommal hirdettek eredményt az Into The Pixel című művészeti versenyben. A versenyt az E3-at lebonyolító ESA mellett egy nonprofit digitális művészeti akadémia, az Academy of Interactive Arts & Sciences (AIAS) szervezi, és célja többek között a videojáték mint művészet elfogadtatása.
Az érzés, amikor tíz perccel egy egy konferencia kezdete előtt még nincs sajtóbelépőd, de fejben mantrázod, hogy újságíró vagyok, bazmeg, meg tudom csinálni, és pörgeted a lehetőségeket, hogy vajon mi lenne a legcélravezetőbb a bejutáshoz:
na, ezt az érzést nem kívánom senkinek. A Sony E3-as bemutatója este hatkor kezdődött, öt óra ötvenkilenckor már látótávolságban volt a beléptetőkapu, de ilyenkor illik legalább fél órával korábban érkezni, mert egészkor zárják az ajtókat. Elvégre mégis csak a világ legnagyobb videojáték-kiállításán vagyunk Los Angelesben, ráadásul ez még csak a nulladik nap, ilyenkor még úgy-ahogy tartja magát mindenki a menetrendhez.
Beindult a legnagyobb videojátékos expo, a Los Angeles-i E3: az EA, a Microsoft és a Bethesda után a Ubisoft is bemutatta a show-ra szánt újdonságait (és nemsokára a Sony felhozatalával is jelentkezünk).
A Ubisoft óriáskiadó létére családi vállalkozás: 1986-ban alapította a Guillemot-család öt tagja. Az öt testvérből a középső, Yves Guillemot a mai napig a cég vezetője, és évek óta azért küzd, hogy a családi irányítás megmaradjon, ugyanis a Vivendi 2015 óta vásárolgatja be magát a cégbe (már a részvények 22,15 százaléka nála van). Már a tavalyi E3 is az ellenséges felvásárlás árnyékában zajlott le, és nyilván azért ilyen vonzó a Ubisoft a Vivendinek, mert tele van aranytojást tojó tyúkokkal. A kiadó az elmúlt három évtizedében olyan brandeket szerzett meg vagy indított el, mint a Far Cry, az Assassin's Creed, a Rayman, a Prince of Persia vagy a Tom Clancy nevével hirdetett játékok. Nem okozott nagy meglepetést, hogy a magyar idő szerint hétfő este tízkor kezdődő sajtókonferenciájukon is a zászlóshajóké volt a főszerep. Persze már csomó minden előre kiszivárgott, de a végére maradt egy bombameglepetés.
Közel ezer napja jelent meg a PlayStation 4, és ugyan volt hozzá több verekedős játék is, az egyik legfontosabb, leghíresebb franchise, a Tekken eddig hiányzott a Sony konzoljáról, na meg persze az Xbox One-ról is. Ráadásul fél évtizede nem is jött ki új része a Tekken-sorozatnak, szóval nem túlzás azt mondani, hogy bőven itt volt az ideje folytatni a játékot.
Kellemes borzongás fog el, miközben a Galen Centerben üldögélve várom a Microsoft-konferencia kezdetét. Nem fűtenek túl magas elvárások, viszont valaki tökig tekerte a légkondit, úgyhogy kellemes, 17 fokos huzatban ülünk. A mellettem ülő spanyol újságíró néha fázósan megdörgöli a karját, hogy kisimítsa a libabőrt. Majd feltüzelnek, gondolom. Nem alaptalan az elvárás: a Microsoft most fogja bemutatni Minden Idők Legerősebb Játékkonzolját. És hiába, hogy a jó játékdizájn halhatatlan, a technológia meg hetente avul el, azért jó érzés rácsodálkozni a nagy grafikai ugrásokra.
A legnagyobb videojátékos expón, a Los Angeles-i E3-on pár éve már a Bethesda is nagy csinnadrattával, színes-szagos sajtókonferencián jelenti be újdonságait, akárcsak a Ubisoft. Szép teljesítmény egy olyan cégtől, amit 1986-ban azért alapítottak, hogy egy bénácska sportjáték megjelenhessen. Azóta a vállalkozás vállalattá nőtt, és több szerencsés felvásárlással (valamint kismillió perrel) a háta mögött a Bethesda mára a játékipar egyik legfontosabb kiadójává vált.
Az Electronic Arts konferenciája hivatalosan nem az idei E3 része: az egyik legnagyobb videojáték-kiadó az expo előtti napon, Hollywoodban tartotta a sajtótájékoztatóját, nem az E3 helyszínéül szolgáló Convetion Centerben. A show a Madden 19: Long Shottal kezdődött, az amerikai focis sportjáték újabb részével.
Az EA-re jellemző, viszonylag új, kissé bizarr trend, hogy amelyik játékba be lehet csempészni néhány sor történetet, abba belecsempészik, tökmindegy, hogy sportjátékról vagy autóversenyről van szó. A narratívával felturbózott sportjáték nem vadonatúj recept, de láthatóan kitart; ki tudja, egyszer talán stadionépítős minijátékot is kapunk az új Fifához. (Ezen a ponton szeretném a cselekményes pornó mintájára meghonosítani a cselekményes sportjátékot, mint műfajleírást.)
Mit várunk az idei E3-tól? Új Xboxot a régi játékokhoz, új játékokat a régi Playstationökhöz, és bármilyen játékot az új Nintendo konzolra. Ezenkívül interaktív horrort; virtuális vadnyugatot; japán sci-fit Hannibal Lecterrel; egy normális Assassin's Creedet; egy zseniális Mario-játékot; meg brutális világháborút a Call of Dutyban és a Star Wars univerzumban.