Amikor a World of Warcraft megjelent, Magyarország éppen frissen lépett be az EU-ba, a legmenőbb mobiltelefon a kihajthatós Motorola Razr volt, legnagyobb mozis sláger a Shrek 2, a tévében pont véget ért a Jóbarátok és elkezdődött a Lost. A YouTube alapítói még a Paypalnél húzták az igát, és gondolkodtak azon, hogy egyszer majd videómegosztót kéne csinálni, a Facebook egy kollégiumi szobában üzemelt, a Snapchat pedig annyira nem létezett, hogy az alapító Evan Spiegel nyolcadikos volt egy Santa Monica-i általános iskolában. Nem ragozom tovább: irtózatosan régen volt, pláne a játékiparban, ahol manapság a legnagyobb slágerek is nagyjából egy hónap alatt jutnak el a hisztérikus rajongástól a kukáig (khm, No Man's Sky). És akkor itt ez a matuzsálemi korú játék, amihez kiadják az új kiegészítőt, az első nap adnak el belőle 3,3 milliót, és azóta is úgy roskadoznak a játékosoktól a két-három hónapja még kihalt szerverek, mintha újra 2004 lenne.
Mármint nem úgy, ahogy a súlyosan valláskárosultak szokták érteni – a Legion háttérsztorija indul azzal, hogy Gul'dan, a boszorkánymester (aki a legutóbbi, időutazós kaland, és a Warcraft-film után most harmadszor is eljátssza a főgonoszt) sosem látott démoni inváziót idéz Azeroth világára. Aztán úgy folytatódik, és ér majd véget, hogy mi meg jól visszapofozzuk őket a pokolba; hát ezt nem spilázták túl különösebben így első blikkre. Úgy fél óra játék után aztán kiderül, hogy ilyen alapon a Gyűrűk urát is összefoglalhatnánk úgy, hogy “pár mélynövésű fickó egy csomót gyalogol, miközben a haverjaik kardoznak”. Az inváziós sztori ezer szálra bomlik, lesz dráma dögivel, és úgy hullanak a tíz éve ismert és megszeretett szereplők, mintha egy sűrűbb Trónok harca-évadot néznénk. Ez megalapozza a hangulatot is: itt nem rutinos istengyilkos héroszok vagyunk, hanem egy vert sereg maradéka, ami próbálja összekapni magát, hogy egy végső nekiveselkedéssel visszaverje a végeláthatatlanul özönlő démoni hordát. Az egri vár védői, amikor elfogyott a forró leves, Zrínyi a kirohanás előtt, Jon Snow a fattyak csatájában a hullahegy alatt fuldokolva, és Leonidász utolsó katonái a thermopülai szorosban.
Amikor a Gyakuten Saiban 2001-ben megjelent (Game Boy Advance kézikonzolra), még senki sem hitte, hogy a játék valaha eljuthat nyugatra. A vizuális novellákban fuldokló japán játékosokat nem érdekelték a nyugati játékok, de a japán játékokért rajongó nyugati játékosok többsége azt sem tudta, hogy a Gyakuten Saiban létezik. Aztán négy év késéssel, immár Nintendo DS-en megjelent Európában és Amerikában is, Phoenix Wright: Ace Attorney címen. A nyugati sajtó levetett kalappal, szívre szorított kézzel üdvözölte a kalandjáték-reneszánszt.
Emlékszem még az Another Worldre. Amikor a platformjátékok a PC-n még a Commander Keent vagy a Dangerous Dave-et jelentették, megjelent egy francia játék, ami hirtelen úgy nézett ki, mint egy film, nem adott semmi segítséget, hogyan kell játszani, nem rágta a szánkba a történetet, és főleg: minden egyes képernyőjén legalább egyféleképpen meg lehetett halni. Az Another World még ma is olyan, mint egy elfelejtett francia elektropop-album, lehet másolni (Flashback), továbbfejleszteni (Heart Of Darkness), vagy kicsit megbuherálni (Oddworld), de soha nem lesz egyik sem olyan, mint az volt. Ha ma adnák ki Éric Chahi játékát, ugyanannyira imádná mindenki.
És valószínűleg olyan lenne, mint az Inside, a Limbo készítőinek gyakorlatilag semmiből feltűnt, de rögtön az év egyik legjobbjának kikiáltott játéka. Abban nem vagyok biztos, hogy az utóbbi teljesen igaz, de abban igen, hogy annyira furcsa érzés játszani vele, annyira gyakran kelt miafasz-érzést, és annyira nagy hatással tud lenni egy képpel, vagy egy hanggal, hogy a top 10-be belefér.
A Bound első jelenetében egy terhes nőt kell irányítani egy naplementés tengerparton, ami nem egészen az a nyitány, amit az előzetes alapján vártam. Lassan sétál, pár lépést lehet vele megtenni, aztán leül a homokba, és kinyitja a jegyzetfüzetét, ami tele van gyerekrajzokkal. A rajzokból aztán megelevenedik az a világ, amire vártam a gameplay videókból, de a Bound egy percig sem hagyja el azt a pillanatot: hogy felnőtt nőként emlékezünk vissza arra, ami gyerekként történt velünk.
A Nintendo elérte, hogy eltávolítsanak az internetről 526, független fejlesztők által készített játékot. A Digital Millenium Copyright Act (DMCA) eltávolítási kérelmek elsősorban a Nintendo-rajongók által készített, de nem hivatalos Nintendo-játékokat célozták. A játékok közül 341 Mario karakterére épült, 133 Pokémon-remake volt, és a Zeldából is 42 féle nemhivatalos kiadás készült.
Sikeres előd, négy évig fejlesztett folytatás, új konzolgeneráció – látszólag minden együtt van ahhoz, hogy a Deus Ex: Mankind Divided mellé ki lehessen rakni a nagy római kettest, ami a számozott folytatásoknak jár. A Mankind Divided ugyan már a negyedik Deus Ex játék, de nem csak ezért nehéz teljes értékű folytatásként tekinteni rá. Hanem azért sem, mert olyan, mintha az előző rész remake-je lenne, új grafikus technológiával és új sztorival.
Jól bevált recepteken ritkán szoktak változtatni, és a 2011-es Deus Ex: Human Revolution nagyon jól dolgozott az alapanyagokkal. Fokozatosan kibontakozó sztori, karakterfejlesztés, többféleképpen megoldható feladványok, számtalan mellékküldetés, lopakodás, tűzharc és fegyvertuning – dióhéjban ennyi. Láthattunk már átgondoltabb fejlesztési rendszert, szebb grafikát, izgalmasabb harcrendszert, karakteresebb szereplőket, de az egész most kivételesen több volt, mint a részek összessége.
Az Acer mindig is előszeretettel gyártott olyan laptopokat, amelyeket kifejezetten játékra terveztek, ez a Predator sorozat. A berlini IFA kiállításon be is mutatták ennek a szériának a legújabb darabját, a Predator 21X-et.
A Japán nyugati részén található Tokusima városának rendőrsége bejelentette, hogy kedden éjszaka egy súlyos közlekedési baleset történt náluk: egy teherautó elütött két, az úttesten átkelő nőt (60, illetve 72 éveseket), az egyiküknek eltört a nyaka és a helyszínen meghalt, a másiknak a csípője tört el, súlyos sérülésekkel szállították kórháza – írja az ITCafé. A 39 éves sofőr maga mondta el a rendőröknek, hogy nem vette észre a gyalogosokat, mivel vezetés közben a telefonján a Pokémon Go játékot játszotta.
A Sony többet fog kérni a legnépszerűbb szolgáltatásáért, a PlayStation Plusért, az ára az évi ötven dollárról hatvan dollárra ugrik. A háromhavi ár 20 dollár lesz az eddigi 18 helyett.
A Sony bejelentette, hogy Playstation Now nevű szolgáltatásával PS3-játékokat lehet felhőbe streamelni, onnan pedig PS4-re, nemsokára pedig windowsos pécékre is. A Nowban most több mint 400 játék érhető el, így olyanokat lehet majd pécén játszani, mint az Uncharted, a God of War és a Ratchet & Clank egyes részei vagy a The Last of Us.
A Pokémon Go hatalmasat ment korábban: ennyire gyorsan ilyen sok aktív játékosa még sosem volt mobilos játéknak. Augusztusra viszont erősen túl van a csúcson: csökkentek a letöltések, az aktív felhasználók és a játékkal töltött idő is. Az Axiom Capital Management kutatása szerint a múlt hónapban 15 millió játékosuk tűnt el.
A legtöbben július 18-án voltak, akkor egyetlen nap 45 millióan játszottak vele, augusztus végén a napi játékosok száma nagyjából 30 millió. A játékkal töltött idő is csökken, bár ez még augusztus végén tetőzött, amikor a fejlesztő Nantic újra bevezette a sokat hiányolt Pokémon-követőt, ami korábban egyszer csak elromlott a játékban.
A csökkenés persze természetes, minden játéknak van csúcspontja, ráadásul még így is sokan játszanak a játékkal. Viszont a Gónál voltak problémák is, amik eltaszították a játékosokat: sokszor nem működtek a szerverek, problémák voltak a játékon beüli vásárlással is, és elég hamar rengeteg csaló is megjelent (őket mostanra kitiltották).
808 ezer felhasználó adatai szivárogtak ki az Epic Games által fejlesztett Unreal Engine és az Unreal Tournament fórumairól. A támadók emailcímekhez, születési dátumokhoz, privát üzenetekhez fértek hozzá. Az Epic Games szerint jelszavakhoz viszont nem, ezért nem kell megváltoztatni azokat. Mi azért ennek az ellenkezőjét ajánljuk.
Nem sokkal azután, hogy a boltokba kerül a Microsoft Xbox One S nevű konzolja, állítólag a Sony is kiadja saját játékkonzoljának vékonyabb verzióját. Kiszivárgott néhány fotó, amelyeken az állítólagos Playstation 4 slimet láthatjuk. Túl nagy változások nem látszanak rajta, de a fényezés például matt. A képek egy online aukciós oldalra kerültek fel.
Az eladó adott néhány fotót a Verge-nek, ezen egyértelműen vékonyabb a PS4 és lekerekítettek a sarkai. A csomagolás alapján a merevlemeze 500 gigabájtos, és európai modellről van szó.
A Sony a pletyka szerint szeptember hetedikén jelenti be az új konzolt, aminek kódneve Neo. Azt egyelőre nem tudni, hogy az már 4K-s PS4 lesz, vagy csak a vékonyabb verziója a már létező modellnek.
A Facebook nem adja fel: pár éve volt már olyan időszak, amikor a reklámok, ismerősök és oldalak bejegyzései helyett mindenféle minijátékok árasztották el az üzenőfalat, akkor is, ha valaki egyáltalán nem játszott a közösségi oldalon elérhető, akkor még jellemzően Flash-alapú játékokkal.
Most újra próbálkoznak, a TechCrunch szerint
Ennek a platformnak ugyanis havi 125 millió aktív játékosa van. Vagy legalábbis visszaszerezni azt a bevételt, amit korábban a facebookos játékok hoztak, mielőtt az egész iparág eltolódott a mobilos játékok irányába.
Aki soha többet nem akar játszani a Pokémon Góval, csak csalnia kell. Az új frissítés ugyanis új szabályokat is hozott magával: aki csal, azt kitiltják. Így kitilthatják azt a játékost, aki meghamisítja a helyzetét vagy nem hivatalos szoftverekkel próbál előnyhöz jutni.
A játékkészítők célja, hogy mindenkinek egyenlő esélyeket adjanak, ezért döntöttek úgy, hogy nem engedélyezik az olyan kiegészítőket, amelyekkel könnyebb zsebszörnyeket találni. Az elmúlt hetekben ugyanis egymás után jelentek meg kiegészítő alkalmazások. Például térképeket fejlesztettek, amelyeken az összes állatka megjelenik a játékos közelében.
A No Man’s Sky már az első előzetesével is hatalmas vihart kavart, hiszen a Hello Games nevű független játékstúdió olyan játékélményt ígért, amit még más játék sohasem: egy gyakorlatilag végtelen méretű univerzumot, ahol minden bolygó, minden lény procedurálisan generált és egyedi. És ezeket a bolygókat mind meglátogathatjuk majd, töltőképernyők nélkül repülhetünk majd az egyikről a másikra. A játékfejlesztés Münchhausen bárója, Peter Molyneux is csak fortyoghatott magában, hogy ez miért nem neki jutott eszébe előbb. A lelkesedéslavina pedig ezek után csak gördült tovább, a Wired UK egy ponton a játékfejlesztés történelmének egyik, ha nem a leghájpoltabb indie játékának nevezte a No Man’s Skyt.
Közben pedig sokakban ott motoszkált a kétség, hogy lehet-e ezeket az ígéreteket tényleg teljesíteni. Sokan emlegették a Maxis által 2008-ban fejlesztett Spore-t, ami szintén procedurális generálással akarta megváltani a világot, aztán a megjelenése után kiderült, hogy az ígéreteikből elég sokat visszavettek, ezért voltak, akik csalódtak benne. Én mondjuk ennek ellenére is önfeledten játszottam vele több száz órát, szóval kudarcnak biztosan nem nevezném.
Az egészen biztos, hogy a fejlesztők a megjelenés előtt állítottak olyan dolgokat, amik nem voltak igazak. Például volt arról szó, hogy bár nagyon-nagyon kicsi az esélye, hogy két játékos összetalálkozzon, de attól még ez lehetséges. Hát, egyelőre nagyon úgy néz ki, hogy nem: már az első napon rátalált egy játékos egy másik játékos által már felfedezett világra, és amikor megbeszélték, hogy hol találkoznak, nem látták egymást egyáltalán. Ez bizony így nem egy MMO, hanem egy single player játék pár online funkcióval. Amivel nem lenne semmi baj, de miért kell hazudni róla? Vagy ha ez csak egy bug, vagy a szerverek terheltsége miatt van, akkor miért nem mondják ezt meg egyértelműen, miért kell ködösíteni?
Mivel ekkora a hírverés e körül a játék körül, ezért a Godmode stábjából többen is dolgozunk azon egyszerre, hogy minél gyorsabban meg tudjuk írni, milyen lett a játék valójában. Richárd már a PS4-es változat megjelenése utáni napon megírta az első pár órában szerzett benyomásait. Ezután én kaparintottam a kezeim közé, és két napon át üldöztem benne a mindenféle idegen lényeket, majd pénteken a pc-s változat megjelenésekor letöltöttem gyorsan azt is.
Az első nap végére teljesen az agyamra ment a játék, a falra másztam tőle. A második nap végére teljesen megvett, meg is bocsátottam egyből majdnem minden hibáját. Most pedig itt ülök a pc-m előtt, frissítgetem a mindenféle drivereket, kézzel szerkesztgetem a játék beállításainak XML-fájljait, meg fejlesztői könyvtárakat töltök le, hogy végre képes legyen a játék egy diavetítésnél gyorsabbnak lenni, mert egy óra után teljesen élvezhetetlenül szaggatni kezd. Pedig nagyon-nagyon játszani akarok vele, mert borzasztóan szeretem. Megpróbálom leírni azt is, hogy mi a jó a játékban, és azt is, hogy mi nem.
DOTA annyit tesz, Defense of the Ancients, és eredetileg egy rajongók által készített pálya volt a Warcraft 3 stratégiai játékhoz, ami pár új szabállyal egészen újszerű játékstílust vezetett be. Nem kell építkezni, nyersanyagot gyűjteni, sereget toborozni, csak egy hősünk van néhány speciális képességgel, aki viszont fejlődni is tud, és ha meghal véletlenül, semmi gond, mert feltámad a bázison. Mindez 5-5 játékos elleni felállásban, ahol a cél az ellenséges csapat bázisának lerombolása azelőtt, hogy ők tennék ugyanezt velünk. Ezt a sémát hívják MOBA (multiplayer online battle arena) stílusnak, és ilyen többek között a jelenlegi pécés játékvilág két legnépszerűbb darabja, a DOTA 2, és a League of Legends. A kettő közül a DOTA 2 a kevésbé népszerű, ezen a kiadója brutális pénzdíjazású versenyekkel igyekszik változtatni: az esport világának 50 legtöbb nyereményt összehozott játékosa közül 48 DOTA-s.
A két játék egyébként a laikus számára nagyon hasonlít egymásra, a profik szerint a DOTA 2 az összetettebb, és mélyebb játéktudást, több gyakorlást igénylő, viszont a LOL meccsei fordulatosabbak. Közös pont még, hogy alapban mindkét játék ingyenes; a LOL fejlesztőjéhez főként a százvalahány játszható hős megvételéből folyik be pénz, a DOTA-nál ezek is mind ingyen vannak, csak a különféle grafikai bónuszok kerülnek pénzbe.
Mindezt kicsit félve írom le, lévén a LOL és a DOTA hívei között a viszony hagyományosan, nos, egy icipicit paprikás. Képzeljék el, hogy a következő focivébé döntőjét Magyarország és Románia játssza, és a trianoni békeszerződés titkos záradékából kiderül, hogy ebben az esetben Erdélyt is köteles feltenni tétnek a két ország. A meccsen ingyen sör jár a nézőknek, de ebbe ismeretlenek erős hashajtót kevernek. Szünetben a két ultratábor kemény magja találkozik a stadion egyetlen vécéje előtt - na ami itt történne, annak a verbális verziója megy a két játék rajongói között minden létező online fórumon. Meg néha az egyes játékok közösségén belül is.
A The International a DOTA 2 hivatalos világbajnoksága, ahol részben a rajongók dobják össze a pénzdíjat a játékban árult optikai tuningok megvásárlásával. Tavaly 18,5 millió dollár jött össze, idén már 20 fölé kúszott az összdíjazás. A győztes csapat 9 milliót kap, vagyis fejenként 1,8 milliót tesznek majd zsebre a játékosok, ez kereken 499 millió forintot jelent. Csak összehasonlításképpen: Rióban egy aranyérem mellé 35 millió forint jutalom jár a magyar olimpikonoknak.
Amikor 2012-ben megjelent a Journey, sok játékos felhördült – egy részük csodálatukban, más részük felháborodva. Mert a néhány óra alatt végigjátszható program meditatív hangulatával és a felfedezés örömével próbálta megfogni a játékost, egészen minimálisra szabva a játékmechanikát. Inkább volt spirituális élmény, mint videojáték, de a szakma imádta: a következő BAFTA-n öt kategóriában is nyert, és azóta is hivatkozási alap, ha sikeres indie címekről van szó.
A No Man's Sky-jal olyan volt a kapcsolatom, mint az univerzummal. Tudtam a létezéséről, tudtam, hogy hatalmas, tudtam, hogy sokakat foglalkoztatnak a titkai, de csak a periférián mozgott, nem volt az életem központi része. De amikor belecsöppentem,
pont olyan elveszettnek éreztem magam, mintha útjelző és GPS nélkül kitettek volna egy több fényévnyire lévő exobolygóra.
Rám szakadt minden, de nem értettem semmit.
Rendőrkapitányként már csak fél évet kell lehúznunk a nyugdíjig, de ez lesz életünk legdurvább fél éve. Mármint ha megéljük egyáltalán a végét, a This is the Police ugyanis a legjobb módja saját magunk szívatásának.
Látszólag a világ legegyszerűbb játéka ez: rendőrfőnökként az a dolgunk, hogy a várostérképen felvillanó esetekhez kiküldjük az aktuális műszakban dolgozó rendőrök valamelyikét. Az alapmechanizmus egyszerű: minél komolyabb az ügy, annál több rendőrt küldhetünk ki, viszont akit egyszer kiküldtünk, az ki van küldve, és amíg nem ér vissza, akármi is történik, már nem tudjuk átirányítani egy másik ügyre.
Meghívókat küldött ki a Sony az amerikai sajtónak egy szeptember 7-én megrendezésre kerülő Playstation Meetingre, ahol a téma - nahát! - a Playstation lesz. Persze nem a most kapható konzolról, hanem a Neo néven ismert új változatról fognak beszélni.
A Pokémon Go lényege, hogy az ember sétál és gyűjti be a kis lényeket, viszont az alkalmazás eddigi verzióiban nem igazán kaptunk segítséget ahhoz, hogy tudjuk, nagyjából merre kell indulni, ha be akarjuk fogni a környéken jelzett lényeket.
Ez a hiány elképesztően népszerűvé tette azokat a szürkezónás netes térképeket, amelyekre a játék szervereiről leszedett adatok alapján felrakták a készítők, hogy mi merre található. A játék fejlesztője nem örült a térképek népszerűségének, de belátták, hogy a tulajdonképpen illegális megoldások valós igények miatt készültek, így új módszert tesztelnek.
Az egyelőre csak San Franciscóban elérhető, új változatban a játék jelzi az összes, Pokéstophoz (vagyis olyan, a valóságban létező, érdekes helyhez, mely a játékban is megjelenik) köthető pokémont, és csak a véletlenszerűen megjelenőkről nem árulja el, pontosan merre is vannak. A legegyszerűbb, ha megnézzük, hogy néz ez ki mozgás közben:
.@PokemonGoApp / @PokeVisionGo / @YangCLiu HERE IS A VIDEO FOR THOSE ASKING. :) pic.twitter.com/wivcskufdV
— Jackson Palmer (@ummjackson) 2016. augusztus 9.
Amikor a Pokémon Gót bejelentették, az előzetes videóban még kiterjesztett valóságban mutatott irány és távolság szerepelt, vagyis a telefonunk képernyőjén a kamerán keresztül látott valóságra rávetített nyilakat és más jelzéseket kellett volna követnünk. Az új megoldás megmutatja, hova kell eljutnunk, milyen érdekes helyszínt kell keresnünk a sikerhez.
A hazánkban elérhető legfrissebb változatban a rendszer még nincs teljesen bekapcsolva, de mindenképpen újdonság, hogy a közelben lévő lények listáján szereplő állatok mögött megjelent egy fűcsomó - ha tippelnem kéne, azt mondanám, hogy a játék így jelzi majd, ha nem pokéstophoz köthető pokémonról van szó.
Nem lehet majd fegyverutánzattal rohangálni az idei kölni Gamescomon, amelyen pedig hagyományosan rengetegen beöltöznek valamilyen számítógépes játék hősének, írja a BBC.
Aki jegyet vett, azokat mind figyelmeztették, hogy minden "fegyverutánzatot, vagy fegyverhez hasonló tárgyat" elkoboznak majd.
A szervező Kölnmesse szerint a döntést az elmúlt hetek szörnyű eseményei miatt kellett meghozni, és fontos, hogy elkerüljék a gyerekek és családok ijesztgetését.
A Pokémon Go vezetheti be az ámuldozó tömegeket a virtuális valóságba tekintő szemüvegek és egyéb kütyük világába, legalábbis ezt szeretné elérni John Hanke, a világ éppen aktuálisan kedvenc mobiljátékát fejlesztő Niantic cég vezetője. Sőt, Hanke szerint
akkor pedig azon is lehet majd játszani a Pokémon Gót és az azt követő virtuális valóság játékokat.
A játékosok tűkön ülve várják az év egyik legígéretesebb videojátéka, a No Man's Sky megjelenését. Hogy az év egyik legjobban várt játékáról van szó, azt az is bizonyítja, hogy egy fanatikus 1250 dollárt, csaknem 350 000 forintot fizetett a játék egyik első kópiájáért.
A rajongó természetesen nem legális úton jutott a saját példányához – a játék csak jövő péntektől lesz megvásárolható. A vásárló a Redditen elmesélte, hogy egy online aukciós oldalon szerezte a másolatot, és már több videót is megosztott a játékból.
A No Man's Sky vezető designere, Sean Murray arra kérte a rajongókat, hogy ne olvassanak el semmit a játékról, és ne nézzék meg a videókat sem, mert a spoilerek teljesen tönkretehetik a játékélményt.
Éveket töltöttünk azzal, hogy meglepetésekkel töltsük meg a No Man's Sky világát. Te éveket töltöttél várakozással. Ne rontsd el az élményt.
– írta Murray a Twitteren.
A Puskás-díj idei nyertese, a brazil Wendell Lira otthagyja a profi futballt, hogy profi futballosnak álljon, vagyis esportra cseréli a sportot.
A csatár 27 éves, vagyis még elég fiatal a visszavonuláshoz, mégis megteszi. „Az az álmom, hogy világbajok legyek FIFA-ban” - kommentálta a hírt egy brazil sportlapnak.
A dolog nem teljesen előzmény nélküli, Lira korábban is magasan jegyzett esportoló volt, három hétig vezette is a brazil FIFA-ranglistát, de az IRL futball edzései mellett nem volt ideje az digitális karrierre. A januári díjátadón is bekerült már egyszer a hírekbe azzal, hogy a legszebb gólért járó Puskás-díj mellett 6-1-re lenyomta Abdulaziz Alshehrit FIFA-ban, márpedig Alshehri akkoriban a világ első számú efocistája volt.
A Puskás-díj megnyerése lehetett amúgy az utolsó csepp: Lira a díj miatt nemhogy pénzt nem kapott, de a felhajtás miatt az edzések sem mentek olyan jól, májusban például arról szóltak a hírek, hogy a csatárnak ugyan van klubja, de nem játszatják. Ezzel ellentétben az esportban nagy PR-értéke lehet, hogy egy komolyan díjazott, igazi játékos cseréli kontrollerre a stoplis cipőt.
A Pokémon Go, bár egyet hátra lépve nem sokat tud, mégis egész izgalmas játék az új koncepció miatt. Én viszont olyan típus vagyok, hogy nem köt le túl sokáig egy-egy játék, az elmúlt években legtovább ez talán a mindenféle pszichológiai csapdákkal telepakolt Candy Crush Sagának sikerült. Kombinálva ezt azzal, hogy valamennyire tudok programozni, és mindig az érdekel, hogy működnek a dolgok, hamar eljutottam a Go körül kialakuló nem hivatalos fejlesztői közösségig.
Innen pedig már csak egy lépés választott el, hogy teljesen máshogy kezdjem el használni a játékot, mint ahogy azt a készítők kitalálták, vagy ha úgy tetszik:
Hiába a Pokémon Go sikere, a Nintendónak épp nincs oka különösebb örömre: a japán cég masszív veszteséget hozott össze a legutóbbi negyedévben, emiatt el is halasztanak egy Pokémon Góhoz tervezett kiegészítőt.
Még mindig nem csillapodik a globális lelkesedés a Pokémon Go nevű kiterjesztettvalóság-játék körül. Ezúttal egy kifejezetten a játékhoz tervezett telefontok bukkant fel a neten.
A Microsoft bejelentette, hogy egy darabig olcsóbban lehet hozzájutni az Xbox One játékkonzolhoz. A cég az új Xbox One S érkezése előtt kiszórja az eredeti konzolból még megmaradt készleteket, így az 500 gigabájtos változat 249 dollárért (72 ezer forintért) lesz kapható.