Index Vakbarát Hírportál

A Blizzard ellopta a lelkünket

2016. május 24., 22:44 Módosítva: 2016.12.02 10:02
150
A Blizzard fogta az összes fps-t, ami valaha készült, és egybeolvasztotta egy csodálatosan kaotikus masszává. Ez a kedden megjelent Overwatch, 2016 legjobban várt lövöldözős játéka. De jó-e egy olyan játék, amiben mindent előre kitaláltak helyettünk?

Amikor a béta alatt először letettem az Overwatchot néhány hét játék után tavaly decemberben, azon kezdtem gondolkodni, mi emelte az elmúlt évtized legjobb lövöldözős játékait különlegessé, mikor nagyon hasonló játékok meg eltűntek a süllyesztőben. Emlékszik még valaki a Soldier of Fortune többjátékos módjára? Day of Defeat? Alien vs Predatorok? Medal of Honor? Egy-két év alatt minimálisra apadt a játékostáboruk, és elmúltak csendben, miközben a Quake-széria, az Unreal-játékok, a Call of Duty-k és Counter-Strike szépen csillogtak akár egy évtizeden át.

Mindegyikben csak célozni kell az egérrel (vagy kontrollerrel), és jobban lelőni az ellenfelet mint ő minket, az egyik mégis elbukott, a másik meg nem. A bukásnak, persze, ezerféle oka lehetett, de a legjobb játékoknak mindig volt egy közös pontjuk. Mind ugyanazt a pluszt adták hozzá az alapélményhez:

a lehetőséget, hogy kilépjünk a játék kereteiből, és olyan dolgokat csináljunk, amikre a fejlesztők nem is gondoltak.
Tovább

Csak játszunk, mint a moziban

2016. május 22., 14:24 Módosítva: 2016.06.17 10:21
126


A videojátékok több mint harminc éve próbálják filmes élménnyel is szórakoztatni a játékost, a mára teljesen elkoptatott „interaktív filmˮ kifejezés legalább 1983 (a lézerdiszkes Dragon's Lair premierje) óta létezik, az IMDB pedig már jó ideje követi a hollywoodi sztárok videojátékos munkáit is (a tavalyelőtti Call of Duty például Kevin Spacey-t rántotta be). Pedig a videojáték és a film között feloldhatatlan ellentét feszül: az egyiket passzív módon fogyasztja a néző, a másikat nem. Amíg egy film pár órában, jó esetben okosan felépített dramaturgia mentén, a rendező, az operatőr meg a többi filmkészítő szándékai szerint, jelenetről jelenetre mesél történetet, addig a videojáték átadja az irányítást a fogyasztónak. Sok játékban a játékos forgatja a kamerát, ő választja meg akár a következő jelenetet, alakítja a karakterek sorsát. A videojátékokhoz annyira hozzátartozik a szabadságérzet, hogy ha a filmszerűség érdekében túl kötötten alakul egy játék menete, az a játékosok elég jelentős részének nem tetszik, és anyázni kezdenek (és ez is nagyjából a Dragon's Lairrel egyidős).

Tovább

A Doomban még mindig nem a történet a lényeg

2016. május 20., 20:00 Módosítva: 2017.02.21 11:55
282
Az új Doom ugyanazt nyújtja, mint az 1993-as előd: brutális fegyvereket, a Pokol összes gusztustalan teremtményét, klassz pályadizájnt és vérpezsdítő zenét. De forradalmat, azt már nem csinál. Egyrészt azóta eltelt több mint két évtized, másrészt túlságosan épít a nosztalgiára. Vajon felismerik az értékeit azok is, akik nem világmegváltást, csak egy jó játékot várnak?

Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be there, but it's not that important.

– John Carmack, az eredeti Doom vezető programozója

A Doom elé mindenki magas elvárásokkal ülhet le, már ha nem tart a fájdalmas pofára eséstől. Az eredeti Doom legalább olyan emblematikus része volt a kilencvenes éveknek, mint a Jóbarátok, a Nirvana, vagy Monica Lewinsky. Pedig csak annyi történt, hogy egy néhány fős fejlesztőcég merész technikai újításokkal, öntörvényű játéktervezési módszerekkel, szokatlan terjesztési csatornákat használva létrehozott egy videojátékot, ami vírusként terjedő mémmé, majd általános őrületté vált.

Az 1993-as Doom nemcsak videojáték volt, hanem maga a popkultúra. A 2016-os Doomra ez már nem igaz. A kilencvenes évek véget értek. A digitális terjesztés és a multiplayer ma már mindennap használt megoldások. A technológiát már nem okosan kihasználni, hanem leigázni kell. És az eredeti Doomot fejlesztő csapatból szinte már senki nem dolgozik az id Software-nél. A játék alatt futó grafikus motort, a Tech 6-et ugyan John Carmack, a játékprogramozás Paganinije hegesztette, de a be- és kiszámíthatatlan játéktervező, John Romero ötletelését – ami olyan sokat adott hozzá az eredeti Doomhoz  még ez sem pótolhatja. De ez természetes: Frank Black is piszok tehetséges dalszerző, de a Pixies soha nem lesz az igazi Kim Deal nélkül.

Azt sejtettem, hogy az évek során gyűjtött tapasztalattal az id Software akkor se adna ki egy tök béna játékot, ha a Bethesda bétateszterei végeznék a minőségellenőrzést, de messianisztikus elvárásaim nem voltak. És nem is estem pofára, sőt, megállapítottam, hogy az új Doom – hogy egy kissé elkoptatott minőségjelzővel éljek –kibaszott jó.

Tovább

Környezetszennyezés még nem volt ennyire szórakoztató

2016. május 20., 06:39 Módosítva: 2017.01.16 14:34
96
A játék késői szakaszában, amikor mindent ellenőrzésed alá vontál, jó mérnök lesz belőled.

Ez volt az a mondat a Factorio trailerében, ahol biztos voltam benne, hogy ezt a játékot ki kell próbálnom. Én ugyanis nagyon régóta szeretnék már végre jó mérnök lenni.

Tovább

Facebookra költöznek az esportközvetítések

2016. május 13., 13:55 Módosítva: 2016.05.13 15:51
1

Az Activision Blizzard videojátékos óriáscég bejelentette, hogy megállapodtak a Facebookkal, így a játékaikkal játszott esportmeccseket a közösségi oldal egyre népszerűbb élővideós platformján, a Facebook Live-on is streamelni fogják.

Tovább

Magyar kéz nyitja ki a pokol kapuját

2016. május 13., 00:26 Módosítva: 2020.05.14 00:08
827
A Doomnál nagyobb legenda nincs a számítógépes játékok világában. A klasszikus első két epizód már több mint húszéves, a legutóbbi rész pedig 12 éve jelent meg, így érthető, hogy az egekig felfokozott a várakozás a napokban boltokba kerülő új verzió iránt, ami minden eddiginél brutálisabb és látványosabb lesz. Hogy mennyire, arról a játék egyik vezető grafikusával, a magyar Seliga Mártonnal beszélgettünk.
Tovább

Sorban halnak a viking haverjaim

2016. május 12., 06:59 Módosítva: 2016.10.11 14:44
12

Meg vagyok róla győződve, hogy a modern játékipar (különösen az RPG-k) egyik legnagyobb problémája, hogy nem igazán tudják új, izgalmas világba helyezni a történeteket. Az elmúlt 10 évben alig akadt olyan ismertebb próbálkozás, ami ne a zombik-vámpírok-posztapokalipszis-scifi-klasszikus fantasy vonalon próbálkozott volna. Ezért is volt annyira kellemes csalódást 2014-ben a Banner Saga, ami voltaképpen az Oregon Trail és az X-Com kombinációja egy északi mitológiára épülő világban. A nagy sikerű játéknak nemrég megjelent a folytatása, ami semmi mást nem csinál, csak kicsit finomít az első rész nyerő formuláján. És ezzel nincs semmi baj, mert a Banner Saga 2 ugyanannyira lélekromboló, feszültséggel és érzelmekkel teli, mint két évvel ezelőtt.

Tovább

Bármikor pukkanhat a milliárdos CS:GO-szerencsejátéklufi

2016. május 12., 00:03 Módosítva: 2016.05.12 14:01
781
Amikor 2012-ben, 7 év várakozás után megjelent a méltán ismert és közkedvelt Counter-Strike taktikai lövöldözős játék legújabb inkarnációja, a Global Offensive, az akkor már lassan 13 éves eredeti és az ugyancsak nem túl friss Source verzió közössége karöltve röhögte körbe a játékot. A korhoz képest idejétmúlt, ronda grafika (gyakorlatilag ugyanaz a grafikus motor hajtja GO-t, mint Source-t), az elődökhöz képest gyatra mozgás- és fegyvermechanika tulajdonképpen kudarcra ítélte a klasszikus csé-élményt konzolokra elhozni hivatott játékot. Ebben a tetszhalott állapotban lapult a CS:GO PC verziója majdnem egy évig, amikor is 2013. augusztusában az akkorra a fejlesztést a Hidden Pathtol átvevő Valve az Arms Deal fantázianevű frissítés keretében előrukkolt az első adag fegyvergrafikával, skinnel. És akkor valami megváltozott.

A skinek még önmagukban nem okoztak volna galibát, hiszen kizárólag kozmetikai változtatásokat érhetünk így el, a fegyverek nem sebeznek többet vagy lőnek gyorsabban a skinektől. A probléma ott kezdődött, hogy más fejlesztők hasonló mikrotranzakciós rendszereihez képest a játékosok egymás közt is kereskedhetnek skinekkel.

A mai állapotokat ismerve nem teljesen irónia nélküli az akkori patchet felvezető közlemény: “Az Arms Deal frissítésnek hála mostantól átélhetjük a fegyvernepperkedéssel járó izgalmakat anélkül, hogy sötét raktárakban hátba szúrnának minket”.

Tovább

Olyan ezzel játszani, mint haldokolni

2016. május 10., 19:55 Módosítva: 2016.06.17 10:22
103

A Dark Souls III-nak úgy álltam neki, hogy Dark Souls-szűz is voltam, meg nem is voltam az. A sorozathoz korábban egyáltalán nem volt szerencsém, a Bloodborne-nal viszont elég sokat játszottam, és arról minden hozzáértő azt mondta, hogy olyan, mint a Dark Souls.

Hát, tényleg olyan. Pontosan azok a tünetek ütköztek ki rajtam, mint amikor tavaly megfogadtam, hogy ha beledöglök is, végigjátszom a Bloodborne-t. (Nem adtam fel azt a fogadalmat, bár Micolash és sameszei elég régóta várják, hogy egyszer leporoljam a pengéimet, és visszavágót játsszunk – eddig az állás nagyjából 25:0 oda.)

Tovább

A legjobb játék, amivel nem játszik majd senki

2016. május 7., 11:55 Módosítva: 2016.05.08 15:39
131

Nem értem magamat. Egy csomó mindent utálhatnék a Battlebornban, de összességében mégis az van bennem, hogy úristen, a káosz, a kiegyensúlyozatlanság, a követhetetlenség és az egyéb hibák ellenére ez eddig a legjobb lövöldözés idén.

Persze ha tudjuk, kik állnak a játék mögött, akkor máris megoldódik a rejtély. Ugyanaz a csapat, aki a Borderlands-sorozatot is összerakta, és akkor már nagyjából sejtjük is, mire kell számítani. Hullámokban érkező ellenségek, meg a furcsa ritmus: egy csapat kicsi, egy közepes, egy csapat kicsi, bossfight, pálya vége, szintlépés, amíg a világ tart.

A Battleborn tehát egy belső nézetes lövöldözős játék. A sztori szerint egy csapat hős az egyetlen megmaradt csillag körüli galaxisban küzd a gonosz ellen, hogy ha jobb már nem is lesz, legalább sokkal rosszabbra se forduljon a világ sorsa. Játékra lefordítva ez annyit jelent, hogy a sok közül kiválasztott egy karakterrel megjelenünk egy térképen, ahol a jól védhető területek váltják egymást az ezeket összekötő kanyonokkal, folyosókkal, egyéb csőszerű dolgokkal. A cél kettős:

  1. lőjünk mindenre, ami mozog és piros,
  2. védjünk meg mindent, ami a miénk és zöld.

Ezt tehetjük egyedül és a társainkkal is. Jó esetben a haverokat hívhatjuk meg, közepesen rosszabb esetben az internetről sorsol mellénk játékosokat a program. Ez utóbbi esetben általában mindig lesz pár arc, aki a fenti két pont közül a másodikat nem tartja észben, de hát ez már csak az ilyen játékok sajátja.

Tovább

Folytatódik a Fallout 4

2016. május 4., 17:24 Módosítva: 2016.05.05 10:52
8

Miután tavaly megszámlálhatatlan Év játéka díjat nyert, borítékolható volt, hogy hamarosan folytatódni fog a Fallout 4 története. Most itt is a Far Harbor című kiegészítő bejelentése, és trailere:

Valósággá válhat a Star Wars holosakkja

2016. május 4., 13:47 Módosítva: 2016.05.04 17:29
12

Phil Tippett leghíresebb munkája most valósággá válhat, de előtte Kickstarteren próbálja összeszedni a pénzt hozzá. Tippett a napokban jelentette be, hogy videojátékot szeretne fejleszteni, és nem is akármilyet. A játék a Star Wars holosakkja alapján készülne, amelynek eredetijét is ő maga dizájnolta még 1977-ben.

Tovább

Hullák potyognak az égből

2016. május 3., 21:32 Módosítva: 2016.05.04 15:09
72

Hivatalosan is bejelentették, hogy készül a Warhammer 40,000: Dawn of War 3, és még egy trailert is kaptunk hozzá. A Warhammer-univerzumban játszódó stratégiai játék második része hét évvel ezelőtt jelent meg, a most bejelentett harmadik pedig 2017-ben érkezik PC-re az IGN szerint. Az előzetes ugyan még nem a játékból lett összevágva, de nehéz nem a hatása alá kerülni az égből potyogó hullák látványának.

Tovább

Egy év múlva jön a Nintendo új konzolja

2016. május 2., 09:41 Módosítva: 2016.05.02 17:04
4

Hosszas titkolózás után a Nintendo bejelentette azt, amit mindenki tudott, hogy javában dolgoznak az NX nevű új konzoljukon. Az új konzol hivatalos megjelenési dátuma 2017 márciusa.

Ugyanekkor dobják piacra a The Legend of Zelda nevű játékot is. A bejelentéshez nem hívtak össze sajtótájékoztatót, a befektetőknek szóló negyedéves jelentésbe csempészték bele a hírt. Eszerint az NX egy teljesen új koncepción alapul majd, persze ennek részleteiről nem tudni még semmi hivatalosat.

Pletykák azért már vannak, mint ahogy ez ilyenkor lenni szokott, de ezek nem bizonyultak igaznak. Mint ahogy az a tipp sem, hogy még idén megjelenik az új konzol és a játék.

A Forbes szerint piaci értelemben van annak értelme, hogy a Nintendo az NX megjelenésével megkerüli a karácsonyi hajrát. Így nem kell azon izgulni, hogy lesz-e elég játék az új gépre és időt is kap a cég ahhoz, hogy rendese megcsinálja a konzolt. Ehhez égetően szüksége van a cégnek, hiszen a Wii U eladásai nem annyira fényesek.

Olyan, mint a legjobb DOS-os kalandjátékok

2016. április 29., 07:02 Módosítva: 2017.05.04 15:06
24

A Wadjet Eye Games kalandjátékokban utazik, a specialitásuk a hagyományos point & click. A stílus gyökerei a 8 bites mikroszámítógépekig nyúlnak vissza, a fő inspirációt pedig láthatóan a DOS-korszak klasszikusai adták. VGA felbontás (a mai monitorokon még az űrből is szabad szemmel látni a pixeleket), egér alapú irányítás, gyűjthető és felhasználható tárgyak, szereplők és párbeszédablakok, fokozatosan kibontakozó sztori – aki egyet látott, mindet látta.

A csapat alig néhány fős, a játékok stáblistái egy névjegykártya hátuljára ráférnek. Először Joshua Nuernberger Gemini Rue-jánál figyeltem fel rájuk, ami elég sokat merített a Westwood 1997-es Blade Runneréből, az egyik legjobb videojátékos filmátiratból. Hogy a kreativitás ezen a téren mennyire fontos lehet, azt jól mutatja hogy Nuernberger egy bizarr Turing-teszttel is képes volt sokkhatást elérni (Chatroom); itt nem a technológia számít, hanem az ötletek.

Tovább

7 millió minecraftos jelszavait lopták el

2016. április 28., 15:49 Módosítva: 2016.05.08 13:15
3

Ha valamilyen rendszert meghekkelnek, az általában feltűnő: lecserélik a belépési adatokat, ellopnak pénzt, vagy csak idővel kirakják a megszerzett adatokat a netre. Viszont nem mindig ez a helyzet: a Lifeboat Minecraft: Pocket Edition server hét millió felhasználója  nem vette észre, hogy meghekkelték őket. Egy biztonsági szakértő, Troy Hunt találta meg az adatokat: egy jelszavakkal kereskedőtől kapta meg.

A Motherboardnál jelentkező júzerek szerint az üzemeltetők egyszerűen nem szóltak nekik, hogy potenciálisan ellophatták a jelszavaikat, sőt úgy tűnik, kifejezetten az volt a terv, hogy így cselekszenek. 

„Amikor a hekkelés megtörtént Január elején, úgy gondoltuk, hogy a legjobb a játékosainknak, ha szép csendben mindenkit jelszócserére kötelezünk, így a hekkerek nem tudhatták, hogy korlátozott idejük van cselekdni. Pár hét alatt lebonyolítottuk” – írják az üzemeltetők. A Lifeboat szerint személyes adatok nem kerültek ki, mivel ilyeneket nem tároltak.

A cég megoldásával az a baj, hogy ha a felhasználók máshol is használták ugyanazt a jelszót, akkor nem tudnak róla, hogy most már a hekkerek megszerezték. Ráadásul pár hét alatt cselekedni már nem jelent semmilyen előnyt az online világban. A jelszavak titkosítva voltak, de MD5 algoritmussal, ezek közül az egyszerűbbek aránylag könnyen visszafejthetőek.

Lopott Uncharted 4-eket árulnak a megjelenés előtt két héttel

2016. április 27., 17:11 Módosítva: 2016.05.27 16:44
29

Az Uncharted 4 az első olyan játék, amit kifejezetten a nextgen (bár inkább már kurrens generációsnak lehet nevezni) konzolokra fejlesztett a Naughty Dog stúdió. A gyönyörű grafikájú, egyszerre izgalmasnak és meghatónak ígérkező PS4-játékot mi már eléggé várjuk. Nem csoda, hogy volt, aki nem bírta tovább.

Tovább

Romero és Carmack közös játékot fejleszt

2016. április 26., 18:16 Módosítva: 2016.06.21 17:22
42

Kickstarteres kampányban kalapoz pénzt John Romero és Adrian Carmack, az id Software két társalapítója, akik a Doommal és a Quake-kel megváltoztatták a videojáték-történelem folyását az 1990-es évek derekán.

A Blackroom nevű játék szintén FPS lesz. A jövőben játszódó történet főhőse egy Santiago Sonora nevű mérnök, aki pont annál a cégnél dolgozik, amelyik a Blackroom nevű, holografikus katonai kiképző programot is működteti.

Tovább

40 éves a játék, amivel Steve Jobs átverte a barátját

2016. április 24., 14:14 Módosítva: 2017.12.12 09:27
234

Az a falbontó játék, amiben a kis téglákat kell leszedni a labdával, és a labdát addig kell visszaütögetni, amíg a téglák el nem fogynak – mindenki ismeri ezt a játékot, a legkülönfélébb változatokban és neveken. Már 40 éve van velünk, a legelső ilyen program ugyanis 1976 áprilisában özönlötte el az amerikai játéktermeket. Breakoutnak hívták, és nem kisebb ember tervezte, mint az Apple egyik alapítója, Steve Wozniak.

Tovább

Kisfilm készült az apja szellemével versenyző srácról

2016. április 24., 10:35 Módosítva: 2016.04.24 16:01
16

2014-ben egy Youtube-felhasználó megosztott egy sztorit arról, hogy a halott apja szellemautójával versenyzett a Rallisport Challenge-ben.

A Youtube-on arról folyt a vita, hogy lehet-e a videojáték spirituális élmény. A 00WARTHERAPY00 nevű felhasználó elmesélte, hogy négyéves volt, amikor egy Xboxot kapott ajándékba az apjától. Sokat játszottak együtt, de az apja két évvel később meghalt. Ezután vagy tíz évig rá sem tudott nézni az Xboxra, de amikor ismét leporolta a konzolt, és elindította a játékot, észrevett valamit.

Tovább

Itt a Minecraft fejlesztőinek új játéka

2016. április 24., 10:05 Módosítva: 2016.04.25 09:36
14

A Minecraftről elhíresült svéd fejlesztőcsapat, a Mojang piacra dobta az új játékát – méghozzá bejelentés nélkül. A Crown and Council egy pörgős stratégiai játék, ahol a cél a területszerzés és a rivális monarchiák leigázása.

Tovább

Sega-klasszikusok árasztják el a Steamet

2016. április 22., 09:02 Módosítva: 2016.11.09 14:48
8

A Sega azt tervezi, hogy a 16 bites játékkatalógusát modderek kezére adja a Steam Workshopon keresztül. A Valve online játékboltja kiváló terjesztési platformja a felhasználói tartalmaknak; a Sega ide dobná be a Mega Drive játékkatalógusát.

A Mega Drive (vagy ahogy az Egyesült Államokban ismerik: Genesis) a Sega 16 bites konzolja volt. A japán kiadó a Sega Mega Drive Classic Hub létrehozásával is csábítja a felhasználókat: ez egy háromdimenziós virtuális tér, ami egy kilencvenes évekbeli hálószobát ábrázol, ebben a környezetben játszhatunk a Mega Drive játékokkal.

Tovább

Semmi grafika, csak hang: ilyen egy vak hős élete

2016. április 22., 07:01 Módosítva: 2016.04.22 11:57
39
Annyira ritkán jön manapság valami igazán egyedi ötlet a videojátékok terén, hogy az ember minden kis reménysugárba belekapaszkodik. Például egy játék, ahol az általunk irányított főszereplő egy vak lovag, és a grafika nem áll másból, mint a fekete képernyőn kavargó szürkés füstből, az elég érdekesen hangzik.

A Blind Legend a lehető legegyszerűbben futott neki annak, hogy valami újat hozzon a nagy dömping közepén – a készítők nem vacakoltak azzal, hogy grafikus ábrázolással nehezítsék meg a saját dolgukat. A francia Dowino csapata, és a France Culture nevű rádióadó, meg még egy pár francia nonprofit szervezet közös játékában azt játsszuk, hogy vakok vagyunk, és csak a hallásunkra támaszkodva csapunk fel lovagnak, aki mindenféle akadályt legyőzve, a kislányával az oldalán megmenti a feleségét.

A játék először mobiltelefonra készült el, mi a pécés változatot teszteltük (egyszerűen azért, mert a mobilosról nem hallottunk korábban). A játékot valóban a vakok és gyengénlátók is játszhatják,

igazából minden olyan elem hiányzik belőle, amit a látóknak szánt játékokban megszokhattunk.
Tovább

Új Playstationnel robbanthat a Sony

2016. április 20., 07:07 Módosítva: 2016.04.20 14:16
247

A Giantbomb azt írja, hogy a Sony valóban új Playstation 4 modellt fog piacra dobni. A hírek szerint a Neo kódnéven futó projekt 4K felbontással, gyorsabb processzorral, felturbózott memória sávszélességgel és javított grafikával tuningolja fel a Sony konzolját.

A cikk szerint októbertől a fejlesztőknek kötelező lesz kétféle módban piacra dobni a játékaikat: a Base mód a hagyományos konzolokat célozza, a Neo mód viszont kiaknázza az új hardver lehetőségeit is. Vagyis a játékosok szebb grafikát és jobb képfrissítést kapnak. Az új konzol már támogatja a 4k felbontást is, de a Giantbomb szerint a játékoknak nem ez lesz a natív felbontása.

Tovább

Már mobilon is játszható a Counter-Strike

2016. április 19., 10:24 Módosítva: 2016.04.19 15:13
26

Ha már unja a Candy Crush Sagát meg a többi párkeresős nyomorult logikai játékot, jó hír lehet, hogy elkészült a Counter-Strike mobilos verziója.

Tovább

Ideje megint George Washington arcába robbantani a szivart

2016. április 19., 07:08 Módosítva: 2016.06.17 10:23
141

Oké, ott a fa, amit majd ki kell vágatni George Washingtonnal, de előbb pirosra kell festeni, hogy cseresznyefának higgye, a festék meg a padláson lesz a macska mellett, akitől az egeret kell elvenni, miután a két ágyon matracot cseréltem, hogy a távolabbi legyen a nyikorgós matrac, mert majd azzal lehet elcsalogatni a macskát az egértől.

Valahogy így játszottam végig a Day of the Tentacle Remasteredet: mindenre emlékeztem, az első fejtörőtől az utolsó poénig, pedig utoljára hat éve vettem elő az eredeti játékot. És akkor is emlékeztem mindenre, pedig azelőtt vagy tíz évig nem nyúltam hozzá. Ilyen mély nyomokat csak valami nagyon jó dolog hagyhat, a Day of the Tentacle pedig a világ egyik legjobb játéka. Vagy legalábbis az volt 1993-ban, amikor megjelent, most pedig egy felújított változat mutatja meg, hogy a címbéli csáp napja még nem áldozott le.

Vissza a jövőbe meg a múltba meg a jelenbe

Akinek esetleg kimaradt az eredeti, annak jöjjön egy gyorstalpaló: a Day of the Tentacle a Lucasarts kalandjáték-sorozatát indító Maniac Mansion folytatása volt, a vicces-rajzfilmgrafikás kalandjátékok csúcsa, ami annak a Tim Schafernek és Dave Grossmannak a vezetésével készült, akik korábban az első két Monkey Islanddel csiszolták teljesen elborultra a humorukat.

Tovább

A kis herceg megint rákapott a varázsgombára

2016. április 18., 16:38 Módosítva: 2019.03.07 20:12
278

Az Amanita Design nem nagyon titkolja, hogy van bizonyos érdeklődése a hallucinogén szerek iránt. Főleg szürreális környezetbe helyezett kalandjátékokat készít, amikben rendszeresen előfordulnak álmok, utazás és gombák. Sok-sok gomba. Sőt, a cég neve, az Amanita is a galócák nemzetségének latin neve – és a galócák ugye többnyire mérges gombák, elég furcsa dolgokat lehet tőlük tapasztalni (már azoktól, amik nem ölik meg az embert).

És van még egy közös az Amanita-kalandjátékokban: elképesztően szépek és furcsák egyszerre, különleges élmény játszani velük. A nemrég megjelent Samorost 3 pedig az eddigi legjobb mind közül.

Tovább

Gémerek oldották meg, ami a kvantumszámítógépnek nem ment

2016. április 14., 16:37 Módosítva: 2016.04.15 10:12
188

Bár a számítástechnika jövőjében a legtöbb tudós kitüntetett szerepet szán az egzotikusan hangzó kvantummechanikának, még rengeteg problémát kellene megoldani ahhoz, hogy egyszer szélesebb körben hasznosítható kvantumszámítógépeink legyenek – bár biztató próbálkozások már vannak. Úgy tűnik azonban, hogy még ezen a téren is van mit tanulnia a gépeknek az embertől.

Bizonyos problématípusok megoldásában ugyanis az emberi agy még mindig verhetetlen, ilyenek az optimalizációs feladatok is, vagyis amikor egy probléma legoptimálisabb megoldását kell minél rövidebb úton megtalálni. Ezért a tudósok szoktak olyan divatos dolgokkal próbálkozni, mint a crowdsourcing és a gamifikáció, magyarul a megoldandó feladatokat videojáték formájába öntik, és kiadják a népnek: tessék, játsszatok, és közben termeljétek szépen a jobbnál jobb megoldásokat! Egy korábbi sikeres példa erre a FoldIt nevű játék, amelyben a játékosok fehérjestruktúrák hajtogatásával jöttek rá a legoptimálisabb felépítésükre. Ezúttal abban segítettek a gémerek, hogy a tudósok megtalálják a kvantumszámításokhoz szükséges legoptimálisabb beállításokat.

Maga a probléma az volt, hogy meg kellett találni azt a leggyorsabb sebességet, amellyel a kvantumszámítógép beállításai még úgy változtathatók, hogy nem omlik össze a rendkívül kényes és instabil rendszer. Számításokat úgy tudnak végezni a rendszerrel, hogy az összerendezett atomokat optikai módszerrel, úgynevezett optikai csipesszel manipulálják. Viszont akár túl lassan, akár túl gyorsan végzik ezt a manipulációt, az egymással összehangolt atomok könnyen elveszthetik a kvantumállapotukat, és ugrott az egész számítógépesdi.

Tovább

Ratchet és Clank betámadta az új konzolgenerációt

2016. április 14., 07:04 Módosítva: 2016.06.17 10:24
10

A játék, amely egy filmből készült, amely egy játékból készült - ezt a triplacsavart többször előveszik az új Ratchet és Clank-játékbnminek filmváltozata a napokban kerül moziba. Maga a játék is úgy kezdődik, hogy játékot készítenek a filmből, amely Qwark kapitány életéről szól. Qwark kapitány, a Galaktikus Kopók önimádó vezetője épp börtönben ül a Veldin nevű bolygón és készül elmesélni, hogyan került oda. De ne szaladjunk ennyire előre.

Tovább

A magyar retrojátékosok hónapja következik

2016. április 13., 15:34 Módosítva: 2016.04.13 17:37
2

A hétvégével induló egy hónap a hazai retrojáték-szerelmesek ideje lesz, egymás után három nekik szóló eseményt is rendeznek.

Tovább

Rovatok