Igen, igen, vannak olyan pop előadók, akik ízlésesen tudnak öregedni, és vannak, akik nem. A Disney hercegnőknek ez kifejezetten nehéz, mert mikor a szokásos tévés karrierből átnyargalnak a zenei arénákba, sokszor elvesztik a realitásérzéküket. Csinálnak egy rakat baromságot, botrányt, néha a menedzserek tanácsára, néha pedig csak azért, mert nem tudnak mit kezdeni magukkal, feldolgozni a nyomást, ami rajtuk van. Húsüzembe kerülnek, ahol ők csupán termékek, semmi több.
Ezeknek a pokloknak minden bugyrát bejárta már Miley Cyrus, aki ráadásul mint Billy Ray Cyrus lánya is meg lett bélyegezve, egy rocksztár fater alól pedig kinőni, főleg zenészként, nem könnyű feladat. Miley is meg kellett küzdjön ezzel a helyzettel, de mára talán elmondhatjuk, ha zenei minőségben szubjektív is, hogy túllépett-e apján, népszerűségben minden bizonnyal sikerült.
Nála kifejezetten érdekes az „öregedés” ténye (még nincs harminc sem, így elég nehéz ezt grimaszolás nélkül leírni), hiszen tinédzserkora óta kipakolták a kamerák elé. Inkább az a szokatlan, hogy ő igyekezett a közönségét a sima poprajongók szintjéről kibővíteni.
Az alkalom, amely miatt ez a harmincéves muzsika új hangszereléssel és előadással aktualizálva lett, nem más, mint az HBO új magyar sorozata, A besúgó.
Szentgyörgyi Bálint író-rendező gondolt egy merészet, és a történelemórák vakfoltjáról, a rendszerváltás előtti időkről írt egy történetet. A besúgó április 1-jén debütált 61 országban, és már most kijelenthető, hogy közönségkedvenc alkotás született, aminek az egyik oka biztosan a nosztalgiafaktor, amit a képi világon kívül a zeneválasztás is támogat.
Majdan címmel új dallal jelentkezik a Prédikátor. Születését az orosz–ukrán háború ihlette, a hozzá készült klip felvételeit Jászberényi Sándor haditudósító forgatta Ukrajnában. A fekete-fehér, sötét tónusú képek egy olyan embertelen világra vetítenek árnyékot, amelynek borzalmából egyre többen kényszerülnek arra, hogy otthonukat kulcsra zárva elhagyják hazájukat.
Ennek valóságára, a velünk élő lüktetésére világít rá a Prédikátor legújabb dala, amelyet Pajor Tamás előadásában hallhatunk. A dal elkészültéről az énekes az Indexnek nyilatkozva azt mondta, hogy
legelőször a szándék volt meg, hogy írjak a háborúról, hiszen bár már nem tartozom a tinédzserek közé, de az én generációm életében sem volt példa ilyenre. Mikor elkezdtem, már akkor is rettenetes képek jöttek, azóta pedig háborús bűnöket, népirtást látunk. Ez iszonyat.
Pajor Tamás azt mondja, a Majdan című dalhoz az adta a konkrét szikrát, hogy a hírekben újra elé került a Majdan név, Kijev főtere, de a szó egyben érdekes hangtani összecsengést mutat a magyar jövő idő kissé archaikus változatával:
Így indult a vers, és épp volt nálam egy új zenei alap, egy fiatal tehetséges zenész, Csuka Kiko munkája, aki a kiváló énekesnő, Friderika fia. Ezt fejlesztette tovább egy másik kollégám, Reiner Szabolcs, a hangmérnöki részbe pedig ezúttal is beszállt egy nagyszerű alkotó és jó barátom, ifj. Balogh Ferenc (Hidden Kingdom).
A boldogság mindig jelen idejű, ahogy a rock and roll is. Utóbbi általában három és fél percig tart, ennyi az átlagos slágerek hossza. Bryan Adams annyira boldog, hogy szinte fáj neki, legalábbis erről szól a So Happy It Hurts című új albuma, amelyen számos boldogságot tematizáló, három és fél perces slágert hallhatunk.
Az egész album negyvenperces, és persze ki bírna ki ennyi boldogságot fájdalom nélkül?
Nos, természetesen a 63 éves Bryan Adams, aki a tökéletes átmenettel felnyírt hajától, vagy éppen a három és fél perces slágerei miatt tűnik fiatalnak, legalábbis húsz évet simán letagadhatna.
Folytatódik a Backstreet Boys DNA elnevezésű világ körüli turnéja, a csapat brit és európai koncerteket jelentett be őszre, köztük egy magyarországit is: november 2-án a Papp László Budapest Sportarénában lépnek fel.
Machine Gun Kelly, aki karrierje alatt több műfajjal is próbálkozott (kisebb-nagyobb sikerrel), most újra egy, a kétezres éveket idéző pop-punk albummal indította az évet.
Az énekes megint a Blink-182 zenekarból ismert Travis Barkerrel állt össze, csakúgy, mint az előző, Tickets to My Downfallra keresztelt lemezénél. A korábban Born with Thorns címet viselő stúdióanyag, amely mainstream sellout, hozza az elvártakat. Klisés pop-punk, néha meglepően érdekes szöveg és rengeteg kollaboráció.
Az albumról a megjelenés előtt négy dal került ki, amelyek – bár a toplistákon jól szerepeltek – az emo és pop-punk szubkultúra tagjait annyira nem győzték meg. A TikTokon az emo girl című dal részlete sokakat megihletett, ám nem mindig jó értelemben. A dalt rengetegen az egyik legkínosabb single-nek nevezték a műfaj történetében. A maga nemében nem nagyon üt el MGK stílusától az emo girl, azonban a pofátlanul egyszerű, és néhol igencsak megkérdőjelezhető szöveg kiverte a biztosítékot a hallgatóknál. A dalt WILLOW, Will Smith lánya sem menti meg, bár talán ő a legélvezhetőbb a produkcióban. MGK-re amúgy is jellemző, hogy nála sokkal tehetségesebb énekesekkel egészíti ki a dalait, ilyen Oli Sykes is, a Bring Me The Horizon nevű metálzenekar frontembere, aki a maybeben hallható.
Nem csak Magyarországon, az Egyesült Államokban is választottak: magyar idő szerint hétfő hajnalban tartották a zeneipar legnívósabb eseményét, a 64. Grammy-gálát.
Az eseményt az omikron-variáns terjedése miatt a megszokottnál később tartották, mondhatni hát, hogy pattanásig feszült a hangulat a Las Vegas-i MGM Grand Garden Arénában. A műsorvezető Trevor Noah volt, számos díjat – az Oscar-gálához hasonlóan – az élő adás előtt adták át a győzteseknek.
A jelen ukrajnai helyzet mindenre kiterjed, a zenei és művészeti világra is. Nem az alkotások témáját vagy gondolatiságát tekintve, hanem az alkotók megpróbáltatásait és hétköznapjainak megváltozott hangvételét – mind az ukrán, mind az orosz oldalon.
Valamilyen módon szinte kivétel nélkül minden előadó csatlakozott ehhez a háborúhoz. Egyesek fizikálisan, mások támogatásként, megint mások pedig szóban vagy írásban – állást foglalva pont úgy, mint az ukrán Jinjer zenekar, amely a YouTube-csatornáján közzétett videóban bejelentkezve mesélte el, hogy egyelőre mind jól vannak, és mélységesen elítélik azt, ami körülöttük történik. Azt is elmondják, hogy haragjuk és ellenszenvük nem az orosz rajongóikra vonatkozik, akik továbbra is fontosak számukra, hanem az emberek feje fölött összecsapó hatalmakra.
Ha Tóth Gabi és Koncz Zsuzsa nem is találkozott a Duna-parton, mégis biztató, hogy csaknem két tucat magyar zenész vette rá magát, hogy közös énekléssel tiltakozzanak az ukrajnai háború ellen.
Mint erről az Index is beszámolt, néhány héttel ezelőtt a legnagyobb magyar koncertszervezők felhívást küldtek a magyar könnyűzenészeknek, hogy tegyék félre a politikai és műfaji különbségekből fakadó csoporttudatukat, esetleges ellentéteiket, és álljanak ki közösen a békéért. A nagyszabásúnak szánt ötlet részben meg is valósult, hiszen együtt énekelte a Duna-parton John Lennon Imagine című dalát, illetve a Give Peace a Chance című békehimnuszát az ország jelenlegi vezetése iránti szimpátiáját következetesen vállaló Szikora Róbert és a kormánypártisággal nem vádolható Gerendás Péter.
Az underground zenészből fesztiválmágnessé nőtt Quimby-legenda, Kiss Tibi és az utóbbi évek nemzeti dalválasztó viadalainak többszörös döntőse, a popzenész Heinz Gábor Biga is lelkesen dalolta együtt az LGT-ikon Karácsony Jánossal: Give Peace a Chance.
Nem feltétlenül ott van az otthonod, ahol ismered a tárgyaidat, hanem ott, ahol a tárgyak, a bútorok ismernek téged. Vannak poplemezek, amelyekre ha ránézünk, kedvünk támad a szobaszemlére. Ilyen volt a Pink Floyd 1969-es Ummagummája, ahol üzenetes tárgyakat látunk, de ilyen az Oasis 1994-ben publikált Definitly Maybe coverének popszuvenírekkel teli szobája is. És a kettő között ott az 1984-es Fugazi, Marillion második lemeze. Mark Wilkinson borítója maga a jelképek erdeje. A legendás album most újra megjelent, megmutatva, hogy a progrockot nemcsak sportcsarnokban vagy ókori romok között jó hallgatni, hanem a rendezett nappaliban is.
Míg az Ummagumma nagy rejtélye, a Gigi című, 1958-as amerikai zenés film albumborítója állítólag nem jelent semmit, a Hipgnosis tervezte cover gesztusa sokak szerint csak elterelés, addig nehéz félreérteni a Fugazin a középkori bolond levetett jelmezét a meztelenül fekvő férfi mellett, aki az egyik kezében mákvirágot tart, a másikban borospoharat. A szobában az album dalszövegeinek motívumai tűnnek fel, például a kaméleon, az Incubus karma, de találunk utalásokat az első lemezre is. Persze ennél csak a zene és Fish, az énekes látomásos szövegei titokzatosabbak.
Richie Hawtin, Deborah De Luca, Fisher és Monolink is fellép az idei Balaton Sound fesztiválon, Zamárdiban június 29-től július 2-ig – közölték a szervezők az MTI-vel.
A csütörtökön bejelentett előadók között az underground elektronika képviselői szerepelnek: a digitális zeneszerkesztés innovátora, Richie Hawtin, a nápolyi techno képviseletében Deborah De Luca, az ausztrál DJ/producer Fisher és a neves német DJ, Sven Väth.
Idén visszatér a közönségkedvenc spanyol elrow is: veszedelmes kalózokkal, mélytengeri állatokkal jelentkezik a Triángulo de las Rowmudas című műsor. A show fellépői között lesz Pan-Pot, Loco Dice, Meduza, valamint Jamie Jones és Joseph Capriati is.
Helyi idő szerint április 3-án (nálunk hétfő hajnalban) rendezik a 64. Grammy-gálát. A díj a zeneipar egyik, ha nem a legrangosabb elismerése, az eseményen a legnagyobb előadóművészek lépnek fel.
A rendezők egymás után jelentik be a fellépőket: legutóbb Silk Sonic, John Legend, Carrie Underwood, J Balvin és Maria Becerra neve került fel a listára.
A műsort Bruno Mars és Anderson Paak duója, a Silk Sonic nyitja meg.
A Sucking Stalin Tour megjelenését szombaton koncert kíséri a fővárosi Dürerben.
1989-ben egy kinti ismeretség révén tavasszal és ősszel egy-egy hónapot koncerteztünk Németországban. Egyik fellépésünket rögzítették, és ott kazettán kiadták, ez jelenik most meg a Trottel Records gondozásában CD-n és vinylen
– nyilatkozta Kiskovács (Kovács Zoltán), az AMD (Anti Military Demonstrations) alapító tagja, dobosa az MTI-nek.
A Spotify közleménye szerint tavaly hétmilliárd dollárt fizetett a zeneipari jogtulajdonosoknak, amely az iparág teljes bevételének negyede. A hír a vállalat Loud & Clear nevű weboldalán jelent meg, amelyet tavaly indítottak azzal a céllal, hogy átláthatóbbá tegyék a kifizetéseket.
406 millióra nőtt azoknak a száma, akik havi rendszerességgel használják a Spotify alkalmazását, ez pedig 18 százalékkal több, mint az előző negyedévben. A prémium-előfizetők száma is 16 százalékkal nőtt, így már 180 millió ember fizet a platformnak – derül ki a Spotify tavalyi negyedéves pénzügyi eredményeiből.
Rejtő szerint az élet nehéz, de azért meghalni sem olyan könnyű, és ez igaz Ozzy Osbourne-ra is, aki mindent elkövetett azért, hogy ne ágyban és párnák között haljon meg, hanem mondjuk a backstage-ben egy leharapott denevérrel a szájában.
Ozzy azonban nemcsak a kisállatok sérelmére elkövetett bűnökben jeleskedett, de megmutatta azt is, hogy a világot nemcsak képletekkel, számsorokkal lehet leírni, hanem dörgedelmes riffekkel is. Ezekből nincs hiány Ozzy No More Tears című, harminc évvel ezelőtt megjelent albumán, amely a Blizzard Of Ozz, a Diary of a Madman mellett szólópályafutása legjobb munkája.
A harmincéves jubileumra megjelent egy úgynevezett picture disc formátum is, amely hagyományos vinyllemez, csak a korongra ráfotózták Ozzy hívogató arcképét. Olyan az egész, mint egy szülinapi torta, csak nem Thomast, a gőzmozdonyt láthatjuk, hanem Ozzy bácsit, aki a paparazzifotókon már úgy néz ki, mint a gyomorrontásos Billie Eilish.
A visszatérések és az újra egyesülések korát éljük. Mostanában olyan előadók tértek vissza kvázi a semmiből, mint az Abba, Adele vagy a Muse, idénre meg érkezik a house zene egyik legnagyobb formációja, a Swedish House Maffia. A kétezertízes évek kezdetén világcsúcsra törő csapat váratlan feloszlása rengeteg rajongónak volt érvágás, de a 2018-as hirtelen előbukkanásuk újra felkorbácsolta a stílust.
Most új albummal érkeznek áprilisban, miközben sorra dobják ki a jobbnál jobb kislemezeket olyan előadókkal kooperálva, mint a The Weeknd vagy Sting.
A csapat még 2008-ban került reflektorfénybe, amikor három világhírű DJ úgy döntött, összeáll és létrehoz egy supergroupot. Az ilyen megmozdulás még nem garancia a sikerre, hiszen az egyéni teljesítmény nem mindig működik csapatban, de bátran kijelenthetjük, náluk bejött az élet. Ha a csapat nem is ismerős mindenkinek, abban biztos vagyok, hogy a 2012-es albumuk slágere, a Don't You Worry Child mindenkinek benne van a fülében – és ehhez a kétezertízes évek közepén nem is kellett spotlámpás, stroboszkópos, füstgépes, veretős buliba járni.
Az előadóművész szokás szerint sokáig hallgatott a készülő albumról, szinte semmilyen információ nem szivárgott ki sem a lemezről, sem a munkálatokról (eltekintve persze a rejtélyes, célozgató posztoktól, amelyeket a közösségi oldalain osztott meg).
’
Eddig már több mint 20 európai ország összefogásával Nemzetközi Jótékonysági Koncert-Maratont szerveznek Ukrajna megmentéséért, melyhez Magyarországról a Sziget csapata is csatlakozott. A #StopWar-t március 27-én rendezik, több mint 50 nemzetközi híresség, zenész, előadó részvételével és támogatásával. A Sziget a monstre koncert adását streameli majd a saját felületén.
Az akció szervezőinek célja egyrészt a pénzgyűjtés a háború áldozatául esett ukrán állampolgárok humanitárius szükségleteinek kielégítésére, másrészt a közvélemény figyelmének felkeltése és fenntartása, hogy cselekvésre bátorítsa az embereket és meggyőzze a vezetőket, hogy még jobban segítsék Ukrajnát, hogy ez a szörnyű háború véget érjen – olvasható a közleményben.
Avril Lavigne Love Sux című új lemezének borítóján léggömböket szorongat, de a képet megvágták, így nem tudjuk, hogy a lufikon vannak-e lábszárcsontos rózsaszín szívecskék vagy sem.
Az viszont biztos, hogy a már 37 éves, egykori rágógumi-punk énekesnő kiadta a jelszót:
arccal a 2000-es évek eleji pop-punk felé!
És ami meglepő: ez jól áll neki, pedig ebben az életkorban a nők már a Kréta rendszerben azt nézik meg, hogy hányast kapott a témazárón a gyerekük, és nem arról énekelnek, hogy a föcitanár olyan furcsán nézett az osztálykiránduláson, és hogy minden olyan complicated, woah-oh-ohs!
Huszonöt évvel az után végre lemezen is megjelent az Oasis Knebworth parki fellépése, amiről már negyedszázada is így beszéltek: íme, az Egyesült Királyság válasza Woodstockra. 1996. augusztus 10-én és 11-én, kétszer 125 000, azaz negyedmillió rajongó ünnepelte azt, amit a kilencvenes évek brit kultúrájának csúcspontjaként emlegettek az elragadtatásban mindig is jelesre vizsgázó brit lapok.
Tegyük hozzá, hogy bár az Oasis volt a kétnapos esemény fő attrakciója, de fellépett még többek között
Újra megjelent Martin L. Gore 1989-es szólólemeze, a Counterfeit e.p., ami egyidőben aranyáron cserélt gazdát a Depeche Mode rajongói között. Az albumértékű, hatszámos, ún. középlemez jelentősége nemcsak abban áll, hogy ez volt a Depeche Mode fő dalszerzőjének az első szorgalmija, hanem abban is, hogy DM-hisztéria csúcsán, az 1987-es Music For The Masses megjelenését követő időkben segített a rajongóknak elviselni a várokozást, mígnem aztán 1990-ben megjelent a Personal Jesusszel és az Enjoy The Silence-szel a zenekar egyik csúcsteljesítménye, a Violator, amellyel le is zárták első, klasszikus korszakukat.
Persze a várakozást könnyebbé tette a 101 című koncertalbum is, de azon alapvetően azokat a dalokat hallhattuk, amiket Budapesten is, 1988 márciusában. A zenekar olyan tinédzserhisztériát produkált, ami a magyar poptörténetben egyetlen külföldi zenekar budapesti fellépésén sem volt, ráadásul kétszer, március 9-én és 10-én is.
Bizonyára sokan emlékeznek, Dave Gahanék nem tudtak kijönni a szállodából, és aztán a rajongók a repülőtérre is kimentek elbúcsúzni a hőseiktől.
Új koncertdátumokat jelentett be az Euróvízió-győztes Måneskin. Az olasz zenekar LOUD KIDS turnéjának korábban meghirdetett, ám később elhalasztott budapesti buliját 2023. május 16-án tartják.
Életünk fordulópontok sorozata, egybeérnek a tragédiák és az örömök, valahogy úgy, ahogy a Tears for Fears 18 év után megjelent új lemezének borítóján, a The Tipping Pointon látható: körkörös formában kapcsolódnak össze a székek és az azon ülő emberek.
Az 1981-ben alapított Tears for Fears sokáig nem volt különösebben ismert Magyarországon, és bár igaz, hogy a Csak fiataloknak című rádióműsorban hallhattuk a Mad Worldöt, és sokaknak megvolt jugoszláv nyomásban a Songs From The Big Chair, rajta olyan eget rengető slágerekkel, mint a Shout, az Everybody Wants To Rule The World és a Head Over Heels, de mégsem találtak úgy be, mint a Depeche Mode vagy a Duran Duran.
Itthon még a FR David Words (Don't come easy) című szintidiszkó slágere is nagyobbat szólt annál a Shoutnál, amely mégiscsak kibérelte egy időre a brit lista első helyét.
Egy zenészt kevés akkora megtiszteltés ér az életben, mint mikor az igazi legendák soraiba válogatják be. Amikor örök lábnyomot hagyhat, és a Rock and Roll Hall of Fame-be, a hírességek jól ismert csarnokába felvésik a nevét. Amikor életútja, öröksége és művészeti lábnyoma kőbe vésett érétékké válik,
az olyan, amire titkon a legtöbb rockzenész mindig is vágyott, vágyik és vágyni is fog.
A beiktatás folyamata többlépcsős procedúra. Az elején jó pár olyan előadót összegyűjtenek, akik megértek a nominálásra (több mint 25 éve jelent meg az első kiadott anyaguk és kimagasló hatást gyakoroltak a zenei világra), majd több száz zenei szakember szavazata alapján szűkítik a listát, mígnem már csak öt előadó marad, ők pedig bekerülnek a halhatatlanok közé.
Idén olyan nevek kerültek a jelölti listára, mint például
A mintegy húsz jelölt között volt a country koronázatlan királynője, a selymes hangú, kedves dallamú Dolly Parton is, aki önként mondott le jelöltségéről. Így fogalmazott Instagram posztjában:
nem érzem úgy, hogy kiérdemeltem ezt a jogot.
Akár arról is írhatnánk, hogy 50 éve, 1972-ben jelent meg a Scorpions bemutatkozó lemeze, a Lonesome Crow, de mennyivel jobb arról beszámolni, hogy a napokban publikálta a zenekar a Rock Believer című új lemezét. 2010-ben a Sting in the Tail albummal és az azt követő turnéval már elbúcsúztak a közönségtől, de a rock and rollban csak a James Bond-féle bölcsességeket érdemes felmondani, az olyanokat, mint a Soha ne mondd, hogy soha, vagy azt, hogy Nincs idő meghalni.
Amikor 35 és fél éve, 1986 augusztusában az MTK-pálya bejárata előtt ezrek álldogáltak a kánikulában, és az erős fényben a műbőrdzsekikre aggatott színes jelvényeket megfakította a nap, a Scorpions roadjai vizet locsoltak a pár órával azelőtt még a szolnoki állomáson izzadó rocker ifjúságra... Nos, ezen a bizonyos nyári napon, a City Grill hamburger ízével a szánkban nem gondoltuk, hogy a Scorpions még 2022-ben is tétezni fog.
Igaz, akkor még az ezredfordulót sem tudtuk elképzeli, akkor sem, ha olyan szépen egymás mellett álltak otthon a Galaktika sci-fi-folyóirat példányai, ahogy a Mozgó Világ-évfolyamok gerincén végigfutó mintázatok.
A South Park amerikai televíziós sorozat Magyarországon is elképesztő karriert futott be, tulajdonképpen két generáció is felnőtt már a közkedvelt szérián. A szókimondó sorozat idén egy fergetegesnek ígérkező koncerttel ünnepli meg 25. születésnapját a coloradói Red Rocksban. A koncert augusztus 10-én lesz, és az alkotók, Trey Parker és Matt Stone, valamint a Primus és Ween formáció közreműködésével valósul meg.
Mivel a nagyszájú, örök negyedikesekről szóló történetekben már a kezdetektől fontos szerepet játszik a zene, a rajongók legnagyobb örömére felcsendülnek a legismertebb dalok is.
Augusztus 18–21. között tizedszerre nyitja meg kapuit Zamárdiban a Strand Fesztivál, a MOL Nagyon Balaton egyik fő eseménye. A szervezők most újabb világsztárokat és mintegy ötven hazai fellépőt jelentettek be. A két év kihagyást követően ismét Zamárdiban megrendezett fesztiválra bérletet vásárlók most az ukrán menekültek sorsán is segítenek.
Tíz éve indult útnak a Red Bull Pilvaker, akkor még egy különleges koncepcióval felvértezett tehetségkutató jelleggel; slam- és rapverseny 1848-as témában. Aztán a szavak párbaját performance-ba csomagolták, és beköltöztették az Erkel Színház színpadára, ahol először 1848 embert ültettek le, majd következő alkalommal kétszer töltötték meg a nézőteret.
Utána költöztek a Papp László Budapest Sportarénába, majd két év Covid-kényszerpihenőt követően idén a Pilvaker 10. születésnapján két telt házas jubileumi bulival köszönt el a csapat.
Különös aktualitást nyer az ukrajnai háború idején Tóth Gabi új klipje, melyben a kiváló hangú egykori rocker elszánt arccal énekli el a Gábor Áron rézágyúja című forradalmi örökzöldet. A női szabású, térdig érő huszárpaszomántos átmeneti kabátban daloló énekesnő körül lovasok, ágyúk, kovácsok és tüzérek jelzik, hogy március 15-e alkalmából egy erős forradalmi klipet készített a Magyar Turisztikai Ügynökség támogatásával. A képeken olyan meggyőző létszámban lovagolnak a kacagányos huszárok, baktatnak a barna bakák Tóth Gabi körül, hogy ha annak idején Koltay Gábor költségvetéséből is futotta volna ennyi statisztára, nagyszabású lehetett volna a Honfoglalás című filmes eposz képi világa.
A komáromi Monostori erőd mint helyszín, a hagyományőrző huszárok és a Magyar Huszár és Katonai Hagyományőrző Szövetség, a magyar nép dicső pillanatait idéző közreműködői azt is felidézik, hogy a Tóth Gabi interpretációjában előadott negyvennyolcas dal keletkezésének idején
a magyar népet mint a szabadságért, az országot leigázó zsarnoki idegen hatalmak ellen harcoló kicsi, de hősies nemzetet ünnepelték Európában,
kivált a szabadságharc sorsát eldöntő orosz beavatkozás után.