Fallúdzsa második ostroma egy olyan ütközet volt az amerikai tengerészgyalogosok és az iraki felkelők között, amelynek emléke még tisztán élhet a Tisztelt Olvasók fejében, tekintve, hogy a hat héten keresztül zajló konfliktus 2004 novemberében robbant ki. A játékipar meg is látta a lehetőséget benne, hogy egy FPS (belső nézetes lövöldözős játék) keretében feldolgozzák a történteket, ám a próbálkozás 2009-ben hamvába holt, a téma aktualitása miatt a Konami visszakozott, és nem merték kiadni a háborús szimulátort.
Egy évtizeddel később, Peter Tamte, aki az eredeti játék mögött is állt, megint nekiveselkedett a dolognak, és saját kiadóját megalapítva, a Highwire Gamesszel közreműködve hozta végül tető alá a Six Days in Fallujaht, amelynek korai hozzáférésű változata június 22-én vált elérhetővé Steamen PC-re.
A Six Days in Fallujah azt ígéri, hogy a csatát nem csak az amerikaiak perspektívájából láttatja, hanem az egyjátékos kampány során az irakiak nézőpontját is bemutatja. Ehhez képest a 2021-es bejelentése óta a háborús játékot bélyegezték már arabokat gyilkoló szimulátornak. Egy indie videójátékfejlesztő, Rami Ismail pedig arra is felhívta a figyelmet, hogy a muszlimok elleni sztereotípiákra csak ráerősítenek az olyan húzások, mint hogy az első gameplay videóban az iraki oldalon megszólalók száját rögtön az „Allahu akbar” szavak hagyják el, amint felbukkannak a képsorokon.
A rajongók hatalmas megdöbbenéssel fogadták, amikor kiderült, hogy az egyik legnépszerűbb játék, a FIFA focis játéka ebben az évben már megújult néven EA Sports FC-ként jelenik meg.
Az EA Sports és a FIFA még 2022 májusában vetett véget hivatalosan 30 éve töretlen partnerségének, miután a két félnek sehogy sem sikerült dűlőre jutnia a licencszerződés megújításával. Ezzel a videójáték-történelem egyik legjelentősebb és legsikeresebb együttműködése ért véget.
A szakítás értelmében az EA Sports többé nem használhatja a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség nevét, így a tavaly megjelent játék volt az utolsó, amely ezen a néven futott.
A Gyűrűk Urával nem lehet mellényúlni? A frászt nem. Előbb az Amazon Prime bizonyította be tavaly ősszel a mozis látványt nyújtó, de lelketlen A Hatalom Gyűrűi első évadával, hogy nem minden törparany, ami fénylik. Most pedig a Deadalic Entertainment nyúlt bele csúnyán a méhkasba, akik úgy vélték, hogy lehet manapság igény egy lopakodós videójátékra, amelyben a magában beszélő, irtó ronda Gollam a főszereplő.
Soha nem tudjuk meg, hogy amennyiben jobb kezekbe kerül, épkézláb élményt nyújthatott volna-e a The Lord of the Rings: Gollum, mert a készítők olyan fércmunkát tettek le elénk az asztalra, amelyet nem köszönt meg nekik senki. A május 25-én PC-re, PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re kiadott fantasy olyannyira hemzsegett a bugoktól, hogy volt olyan lap, amely úgy fogalmazott: akkora romhalmaz az új Gyűrűk Ura-játék, hogy tesztelni sem lehet. Azok, akik végigjátszották, hasonlóképpen nem leltek benne túl sok örömöt, a The Lord of the Rings: Gollumból hiányzott mindenféle variáció, nem voltak benne főellenségek se, és bár Gandalf is felbukkant benne, a kopasz, csont és bőr antihős által narrált történetnek se füle, se farka nem volt.
Az Electronic Arts tavaly októberben húzott egy merészet, és úgy határoztak, népszerű életszimulátoruk, a Sims negyedik részét ingyenesen letölthetővé teszik. A DLC-k persze továbbra is fizetősek maradtak, de az alapjátékot bárki nulla forintért megszerezhette, és örökre meg is tarthatta. Ezzel a húzásával a kétes döntései miatt is emlegetett kiadó 16 millió új felhasználót szerzett a Sims 4-nek, 70 milliósra duzzasztva a játékosbázist. Még így is meglepő, hogy egy friss szivárgás szerint a jelenleg is gőzerővel fejlesztett folytatás, a Sims 5 már a megjelenés napjától ingyenes lehet.
Erről egy, a Sims 5-höz – kódnevén Project Rene – kapcsolódó álláshirdetés tanúskodik: az EA olyan, monetizációs szakembert keres benne, aki azért felel majd, hogy meghatározza, mely tartalmak legyenek ingyenesek a játékban, és melyekért kelljen kinyitnunk a pénztárcánkat. Ami az érdekes az egészben, hogy a Project Renét a mostanra törölt, de a gaming sajtót már körbejárt posztban free-to-enter játékként emlegetik.
Idő előtt kiszivároghatott a Sony kézi konzoljának ára, melyet június eleji eseményükön lepleztek le. Mint arról korábban mi is beszámoltunk, az egyelőre Project Q névre hallgató készüléknek egyetlen hátránya van, ami tulajdonképpen meg is öli azt az izgalmat, melyet kézi konzolok váltanak ki a felhasználókból, ez pedig az, hogy
A KONZOL NEM KÉPES ÖNÁLLÓAN JÁTÉKOK FUTTATÁSÁRA.
Mindez annyit tesz, hogy az új készülék a Sony RemotePlay technológiáját használva csak streamelni tudja majd egy már meglévő PlayStation 5 képét a 8 hüvelykes kijelzőre, így a stabil és kifejezetten nagy sávszélességű internet elengedhetetlen lesz a problémamentes használatához.
A hivatalos bejelentéskor a gyártó árat még nem közölt, a Microsoft és az Egyesült Államok versenyhivatala (FTC) között zajló per egyik dokumentációja azonban tartalmaz egy olyan mondatot, ami szerint a Sony várhatóan 300 dollár alatti összegért kínálja majd a PlayStation 5 „kézi verzióját” – szúrta ki az Axios újságírójának Twitter-bejegyzését a 24.hu.
A Bethesda nevét nemhiába ismeri a fél világ, a DOOM és a Wolfenstein mellett több, nagyon felkapott videójátékos franchise-ért ők felelnek. Ezek közé tartozik a Fallout-széria és a The Elder Scrolls is. Előbbi hardcore sci-fi, utóbbi oldschool fantasy, mindkettőre igaz ugyanakkor, hogy a rajongók ki vannak éhezve a folytatásukra: egészen pontosan a Fallout 5-re és a The Elder Scrolls VI-ra. Bár 2018-ban kiadták az online alapokra felhúzott Fallout 76-ot, a Fallout 4 jó régen, 2015-ben került polcokra, és a The Elder Scrolls esetében még rosszabb a helyzet, az ötödik rész, a legendás Skyrim kiadása óta 12 év telt el.
Az Activision Blizzard felvásárlása miatt zajló perben, amelyet a Microsofttal szemben indított az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság, az Xbox-vezér Phil Spencernek is jelenése volt a tárgyalóteremben, akit arról kérdeztek, hogy a The Elder Scrolls VI mikor és milyen platformokra érkezhet. A szakember lesújtóan nyilatkozott, a hír pedig megrázta a nemzetközi gamersajtó javát.
Az Ubisoft bejelentése, miszerint vadonatúj Prince of Persia-játékot készítenek, elvileg minden gamernek örömhírnek kellett volna lennie, ám a The Lost Crownt bemutató első képsorok leginkább fejvakarásra késztették az embereket. Egyszerűen képtelenség volt eldönteni, hogy az első, 1989-ben kiadott, oldalnézetes Prince of Persia stílusát megidéző újdonság mobiljáték lesz-e, vagy egy új generációs alkotás. A fapadosnak kinéző grafika mellett irdatlan mennyiségű negatív kommentet gyűjtött be az Ubisoft újdonsága, a hozzászólók a hiphopzene mellett azt sérelmezték, hogy a főszereplő kinézetét a felnyírt hajával túl modernre szabták az alkotók.
A Prince of Persia: The Lost Crown története abban is egyedi lesz, már amellett, hogy a legutóbbi játékok után kinézetben visszatér a gyökereihez, hogy ezúttal nem mi magunk bújunk a herceg bőrébe, hiszen egy Sargon nevű harcost irányítunk, aki azért érkezik Mount Qaf elátkozott városába, hogy Ghassan herceget megmentse. Sargon amellett, hogy dupla pengéire hagyatkozik majd, természetesen képes lesz az időmanipulációra is, ez a különleges képesség a játéksorozat védjegyévé vált.
Azok után, hogy az Xbox Showcase-en bejelentették, nem kellett sokat várni rá, hogy az Ubisoft bővebb betekintést engedjen nekünk új, nyílt világú Star Wars-játékába, a Star Wars: Outlawsba. A 10 perces prezentáció nem kevés meglepetést tartogatott, kiderült, hogy amellett, hogy Kay Vess nevű hősnőnk menő dzsekijébe bújva lopakodva, és face-to-face, sugárpisztollyal a kezünkben küldjük másvilágra a birodalmiakat, több bolygót is felfedezhetünk… sőt, néha űrcsatákba kell majd bonyolódnunk a 2024-ben PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re érkező videójátékban.
Az űrhajónk mellett akár a rajongók számára jól ismert lebegő motorokra is pattanhatunk az Outlawsban, és apró űrlénytársunk, Nix úgyszintén a segítségünkre lesz a rohamosztagosok ellen, aki képes lesz rá, hogy harc közben elejtett fegyvereket odahozzon nekünk. Ennyiből már egyértelmű lehet, hogy az Ubisoft játéka nem a jedikre összpontosít, fénykardunk se lesz, inkább egy Han Solo-szimulátorra kell számítanunk, melynek története A Birodalom visszavág és A jedi visszatér között játszódik. Ergo az ígéretek szerint, bár mi magunk egy vadonatúj karakterrel játsszuk a kalandot, ismerős arcok visszatérésére számíthatunk majd.
Hivatalosan is megjelent az Asus ROG Ally, a tajvani vállalat első hordozható konzolja, amit több mint egy héten keresztül használtunk napi szinten. Az Asus célja egyértelműen az volt, hogy egy olyan készülékkel álljon elő, amely büszkén lehet a tavaly bemutatott konkurens Steam Deck kihívója. A helyzet pedig az, hogy az Ally szépen állja a sarat – egyik legnagyobb előnye azonban a legnagyobb hátránya is.
2023-ban tovább dübörög, sőt, talán idén kezd csak igazán vágtatásba a hordozható játékkonzolok piaca, kicsivel több mint egy évvel a Steam Deck leleplezése után ugyanis az Asus is a boltok polcaira pakolta legújabb kihívóját, a ROG Allyt. A tajvani vállalat nem új szereplő a videójátékok világában, Republic of Gamers (ROG) nevezetű divíziójuk ugyanis már évek óta meghatározó tagja a szférának a laptopok, a monitorok és egyéb hardveres komponensek területén is.
Ebből kiindulva rendkívül izgalmas volt látni azt, hogy a Valve után az Asus is saját konzolt készít – és bár a Sony is próbálkozott, az ő megoldásuk végül egy teljesen más irányba ment el. A ROG Ally minden játékot natívan futtat, és bár a lehetőség bármikor adott a felhőből való streamelésre, szükség nem igazán lesz rá, teljesítmény tekintetében ugyanis az Asus konzolja egy igazi erőmű lett; de erről majd később.
A június 13-tól világszinten elérhető készülék egyelőre csak fehér színben kapható, amelynek formatervéről azonnal lesüt, hogy egy ROG-termékről van szó. A minőségi műanyagból készült ház kialakítása rendkívül ergonomikus, hosszabb, akár több órás játék után sem vált kényelmetlenné a fogása, a kisebb kézzel rendelkezőknek azonban okozhat némi galibát az érintőképernyő használata, melyet a legegyszerűbben akkor lehet igénybe venni, ha a készüléket letesszük, és stabil felületre helyezzük.
Nagy divatja vagy manapság annak, hogy az embereket azzal riogatják, a mesterséges intelligencia a helyünkbe lép, és akár bizonyos szakmákban el is veheti a szakemberek munkáját. Erre, egészen pontosan a The Guardian témába vágó cikkére reagált David Gaider, a Dragon Age fantasy-szerepjáték egykori vezető írója, aki szerint nem eszik olyan forrón a kását, a BioWare csapata ugyanis már évekkel ezelőtt azzal kísérletezett, hogy procedurálisan generált küldetéseket rakjanak az alkotásaikba, de mindannyiszor belebuktak.
A random küldetések és véletlenszerűen generált tartalmak persze nem hiányozhatnak a videójátékokból, elég olyan címekre gondolni, mint a Minecraft, a No Man's Sky vagy éppen a Shadow of Mordor, amelyek sikerrel használták a módszert. Gaider szerint azonban, amikor komplexebb feladatról van szó, például karakterek személyiségének megalkotásáról, abba beletörik a mesterséges intelligencia bicskája.
„Á, igen! A procedurálisan generált tartalmak... erről a BioWare-nél is elgondolkodtunk anno, hogy milyen jó lenne, ha végtelen számú dialógust tudnánk procedurálisan létrehozni. Sőt, akár küldetéseket is! De minden alkalommal rá kellett jönnünk, hogy hiába érezzük úgy, hogy karnyújtásnyira van a lehetőség, a végeredmény lapos lett, és lélektelen” – írta a szakember Twitteren.
Több mint 11 évet kellett várnunk arra, hogy a 2012-ben megjelent Diablo III után újra elmerülhessünk a Blizzard pokoli fantasyjének világában, már ha nem számítjuk a félresikerült, tavaly megjelent Diablo Immortalt, amelyet bár PC-n is elérhetővé tettek, minden aspektusát tekintve üvöltött róla, hogy csak egy erősen közepes mobiljáték. A következő számozott rész, a Diablo IV drágább, deluxe és ultimate változatainak előrendelői napok óta nyüstölhetik már az akció-szerepjátékot, a többiek azonban csak június 6-án tehették rá a mancsukat az év egyik legjobban várt videójátékára. A friss megjelenés kapcsán összeszedtünk öt dolgot, amit tudni érdemes a Diablo IV-ről.
Ez az öt választható kaszt került bele
Azok, akik a brutális közelharcokat kedvelik, a kegyetlen Barbárt irányítva fedezhetik majd fel Sanctuary összes zegzugát, de a mágikus vonalat kedvelőknek jó hír, hogy újfent választható lesz sokak kedvence, a halottakat feltámasztó Nekromanta, az állatok bőrébe szívesen bújó Druida, a lopakodó harcmodort előnyben részesítő Bandita és az elemi erőket igába hajtó Varázslónő. A történet öt évtizeddel a Diablo III: Reaper of Souls után veszi fel a fonalat, amikor az angyalok és démonok harca már az emberiséget fenyegeti, és ha mindez nem lenne elég, még felbukkan a semmiből az ördögi Lilith, aki azon tevékenykedik, hogy a sötétnek ígérkező időket még reménytelenebbé tegye.
Nagy divat lett manapság a horrorjátékok remake-elése, az elmúlt pár hónapban kapott ráncfelvarrott kiadást a Dead Space mellett a Resident Evil 4 is, és még közel sincs vége, hiszen október 25-én hasonlóképp támasztanak fel egy 1992-es klasszikust, az ijesztgetős videójátékok egyik nagy öregjét, az Alone in the Darkot.
Az újragondolt Alone in the Dark nem is akármilyen szereplőgárdával jön, hiszen a Stranger Things Hopper seriffje, a Fekete Özvegyben is látott David Harbour lesz az egyik főszereplője, aki ezúttal egy Edward Carnby nevű magánnyomozót alakít. A horrorjátékban nem ő lesz az egyetlen játszható karakter, rajta kívül a Killing Eve és a Free Guy színésznője, Jodie Comer által életre keltett Emily Hartwoodot is irányíthatjuk, és bár a velünk találkozó NPC-k egészen máshogy reagálnak majd arra, hogy melyik karaktert választjuk, a történet nagyrészt ugyanaz marad. Az Alone in the Dark remake-jében a Derceto-birtokra teszünk egy idegfeszítő kirándulást, ahol mentálisan beteg embereket kezelnek, és ahol Emily bácsikája szőrén-szálán eltűnt.
Mindössze három nap kellett ahhoz, hogy a Nintendo Switchre május 12-én megjelent The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom bődületes eladási rekordot tudjon produkálni: az új fantasyjátékból 72 óra alatt lelt gazdára 10 millió példány. Összehasonlításképp: a The Legend of Zelda-játéksorozat előző részéből, a Breath of the Wildból hat év leforgása alatt összesen 30 millió példányt értékesítettek, míg a Mario Kart 8-ból 2014 óta 53 millió másolat fogyott. Érdemes ezenkívül megjegyezni azt is, hogy a tavasz eddigi nagy sikere, a PC-re, PlayStationre és Xboxra is kiadott Hogwarts Legacy két hét alatt produkált 12 milliós eladást.
A Tears of the Kingdom minden bizonnyal meg fogja verni a Harry Potter-előzményjátékot, ráadásul exkluzív, csak Nintendo Switchre elérhető alkotásként, amitől még úgy is tátva marad az ember szája, hogy tudjuk, a Zelda-rajongó japánoknak eléggé benne van a kezük a sikerben. Csak Japánban 2,24 millióan rohantak a boltokba, hogy a lehető leggyorsabban átélhessék Link legújabb kalandját.
A PlayStation Showcase-ek mindig felcsigázzák a gamereket, mert a Sony ezeken az online prezentációkon mutatja be nekünk pár havonta a PlayStation-konzolokra várható legnagyobb videójátékos dobásait. A május 24-én megtartott esemény nem szűkölködött újdonságokban: végre rendesen belenézhettünk az Alan Wake 2-be, ismét megcsodálhattuk az Assassin's Creed alapjaihoz visszatérő Mirage-t, és tíz percnél is hosszabb játékmenet-traileren debütált a Marvel's Spider-Man 2, mely minden Game of the Year-díjátadó nem annyira titkos esélyesének ígérkezik, és az Insomniac Games által fejlesztett, 2018-as Marvel's Spider-Man, valamint annak 2020-as mellékágának, a Marvel's Spider-Man: Miles Moralesnek az eseményeit folytatja.
A Marvel's Spider-Man 2 új előzetese már az első jelenetében nagy dolgot leplez le, az egyik főgonoszát, Kravent, a vadászt, aki a Pókembereket veszi célkeresztjébe, de rajta kívül más ikonikus rosszfiúk is felbukkannak majd az Insomniac új alkotásában, köztük dr. Curt Connors, vagy más néven a Gyík, és a vérszomjas Venom is. Sőt, lehet, hogy Peter Parker is a legyőzendő „rosszfiúk” között lesz, legalábbis erre utalnak a legfrissebb, lentebb látható képsorok, amelyeken a fekete szimbióta által szőtt gúnyáját viseli a főszereplő.
Valósággá váltak a pletykák, szerda esti bemutatóján ugyanis hivatalosan is megmutatta a Sony a következő hordozható PlayStationt, mely első blikkre minden várakozásunkat felülmúlja, jobban utánanézve azonban hamar rájöhetünk, hogy nem lesz túl sok értelme az egyelőre csak Project Q néven emlegetett készüléknek.
Kicsivel több mint egy hónapja láttak napvilágot azok a híresztelések, amelyek szerint a Sony egy új, hordozható PlayStationön dolgozik, mely Nintendo Switch, a Steam Deck és a ROG Ally elképesztő sikere után egyáltalán nem lett volna meglepő lépés.
A szivárogtatások szerint a készülék egy FullHD-felbontású, 60 hertzes képfrissítésre képes, 8 hüvelykes kijelzővel rendelkezik, amelynek két oldalán egy-egy félbevágott DualSense kontrollert találunk – a helyzet pedig az, hogy ez szóról szóra igazzá is vált, a szerda este hivatalossá vált Project Q ugyanis tökéletesen megfelel ennek a leírásnak.
Nem titok, hogy a Rockstar Games csapata gőzerővel dolgozik a Grand Theft Auto nevű játéksorozat következő felvonásán, mely a GTA 6 lesz, és amellett, hogy korábban kiszivárgott információk alapján Vice Cityben játszódhat majd, 20 év óta először egy női karaktert is a középpontjába állíthat. A rajongók, akik a Grand Theft Auto V megjelenése óta tűkön ülve várják a folytatást, egy Bonnie & Clyde-szerű történetre számíthatnak, valamint arra, hogy az eddigi legnagyobb bejárható térkép várja őket a videójátékban.
De vajon mikor? Korábban a legoptimistább becslések is arról szóltak, hogy a GTA 6 megjelenéséig várhatóan évek választanak el még minket. Részben annak köszönhetően, hogy nehezen ment a játék fejlesztése, melynek többször is új irányt kellett szabni, nagy volt a csapatban a fluktuáció, a fejlesztők közül sokan távoztak, és egy ponton a külföldi sajtó már úgy fogalmazott, hogy a GTA 6 az úgynevezett „development hell”-ben ragadt, hasonlóan a Dead Island 2-höz, melynek a készítési folyamata 2012-ben vette kezdetét, és a kész termék csak 2023 tavaszán került polcokra.
A Grand Theft Auto sorsát is egyengető kiadó, a Take-Two Interactive friss pénzügyi jelentése végre támpontként szolgálhat a játékszéria jövőjével kapcsolatban, merthogy a cégnél a 2025-ös fiskális évre, azaz a 2024. április 1-től 2025. március 31-ig tartó időszakra masszív, 8 milliárd dollárt meghaladó bevételekre számítanak.
A Gyűrűk Ura-rajongók felkészülhetnek, mert a május 25-én érkező lopakodós The Lord of the Rings: Gollum még csak a kezdet, 2023-ban és 2024-ben igazi dömping várható a Középföldén játszódó videójátékok terén. Ahogy azt korábban a Polygon megírta, a svéd Embracer Group felvásárolta a J. R. R. Tolkien által megálmodott fantasyvilág adaptálási jogait, és nem is fogják vissza magukat, gőzerővel dolgoznak már az újdonságokon. Ezek között lesz mobilos szerepjáték, Heroes of Middle-earth címmel, melyet a Star Wars: Galaxy of Heroes készítői tákolnak éppen össze, érkezik a túlélős-építkezős Return to Moria, ahol egy törpekirályságot kell majd felvirágoztatnunk, illetve a korábban Peter Jackson A Gyűrűk Ura-trilógiáján és az Avatar-filmeken közreműködő Weta Workshop is nagy munkában van egy negyedik, nagy erőkkel titkolt videójátékon.
Ez eddig négy új játék, de van egy ötödik is, amelyről konkrétan zéró információnk volt. Most azonban kiderült, hogy egy nagy költségvetésű és nyílt világú MMO lesz az, amelyben A Hobbit sztorijai mellett a jól ismert A Gyűrűk Ura-könyvtrilógia eseményeiben mélyedhetünk el, más játékosokkal együtt átélve az élményt. Az egyelőre cím nélküli Gyűrűk Ura MMO-t az Amazon Games Orange County készíti, akiknek a műfajban van már tapasztalatuk, korábban ők csinálták a New World című masszív, többszereplős online szerepjátékot, melynek sikeres indulásáról mi is beszámoltunk.
1992 óta képtelenek megunni a gamerek a Mortal Kombat kegyetlen összecsapásokkal és véres kivégzésekkel teli világát, amelyben olyan, kultikusnak számító hősök bőrébe bújhatunk, mint Scorpion, Johnny Cage, Liu Kang, Kung Lao, Raiden... csak hogy néhányat megemlítsünk közülük. A Mortal Kombatnál nincs népszerűbb verekedős játék a világon, 2022-ig bezárólag 79 milliós példányszámban fogyott a franchise, amelyet legutoljára 2011-ben rebootoltak. Ez, a szám szerint kilencedik játék volt az első olyan felvonás, amelyet a Warner Bros. égisze alá tartozó, újonnan megalakult NetherRealm Studios fejlesztett, az Ed Boon által vezetett csapat olyan szakemberekből állt össze, akik a csődbe ment eredeti készítőgárdából, a Midway Gamestől érkeztek.
A NetherRealm Studios május 10-én tett közzé egy rejtélyes, de sokatmondó videót, ebben egy ketyegő órát láthatunk, amelynek mutatója először 9-et, 10-et üt, aztán 11-et, hogy némi gondolkozás után 12 helyett 1 órára ugorjon. A friss szivárgások által is megerősített üzenet tisztán érthető, legalábbis az amerikai szaksajtó ugyanazt a következtetést vonta le belőle: a sokak által nagyon várt következő játék nem Mortal Kombat 12 névre hallgat majd, hanem Mortal Kombat 1 lesz a címe. Ergo egy teljes újrakezdés, reboot előtt áll a játékszéria.
Miután az Arkham-játéksorozatban milliók bújtak Batman ijesztő bőrszerkójába, és páholták el Gotham aljas bűnözőit, a gamerek agyában joggal merülhetett fel a kérdés: vajon mikor kapunk hasonló alkotást Supermannel a középpontban? Az elmúlt években egyre inkább úgy tűnt, hogy nem mostanában, bár Kal-El figurája olyan verekedős játékokban tette tiszteletét, mint az Injustice első és második része, valamint a MultiVersus című online verekedős játék, a Warner Bros. Gamesnél állítólag arra jutottak, és ezt a Rocksteady-féle Superman-játék elkaszálása is alátámasztja, hogy a kriptoni űrlény egyszerűen túl erős ahhoz, hogy egy élvezhető, nyílt világú játék főszereplőjének tegyék meg.
A Warner Bros. Discovery igazgatója, David Zaslav egy nemrég a befektetőknek tartott pénzügyi jelentés során villantott új reménysugarat a Superman-rajongóknak, végre valahára arra utaló mondatok hangoztak el, melyek szerint az Acélemberre erőteljesebben építene az óriáscég a jövőben. Jön ugyebár 2025-ben a James Gunn által írt és rendezett Superman: Legacy című mozifilm, amellyel kapcsolatban Zaslav megjegyezte, szeretnék, hogy a Superman világát kedvelő embereket ne csak 120 percre kössék le a vászon előtt, hanem más alkotásokat bevetve a Warner arra törekszik, hogy a fanok azt tehessék, amit a legjobban szeretnek: azaz belefeledkezhessenek az Acélember világába, mégpedig hosszú-hosszú órákra.
A Jedi: Fallen Ordernek azért megvoltak a maga hibái, a bejárható bolygókon iszonyúan sok backtracking borzolta a játékosok idegeit, a fénykardunk inkább funkcionált baseballütőként, mint halálosan éles lézerszablyaként, és harcmodorból is csupán kettőt választhattunk, amelyek közül a Darth Maul-stílus hatalmas mókának bizonyult, de bőven ráfért volna még a variáció a játékmenetre. A Star Wars Jedi: Fallen Order a karakterünk mozgásvilágát tekintve egy Uncharted-klón volt, míg a bossfightok a Dark Souls-játéksorozatot idézték, minden gyerekbetegsége ellenére azonban emlékezetes pillanatoknak sem volt híján a Respawn alkotása. Darth Vader például a Zsivány Egyes óta nem volt ennyire ijesztő, és a 66-os parancsot követően az életéért menekülő, végül egy rejtőzködő jedimester kezei alatt a kiképzését befejező, lovaggá váló Cal Kestis (Cameron Monaghan) is meglepően a szívünkhöz nőtt a végére.
Az április 28-án PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re kiadott Star Wars Jedi: Survivort tűkön ülve vártuk, még úgy is, hogy a készítők egy csomó mindent eltitkoltak előzetesen: alig lehetett tudni valamit a Fallen Order folytatásának sztorijáról, valamint az új harcmodorok közül a legérdekesebbet, a fénykard–pisztoly kombót se leplezte le idő előtt a Respawn.
Most, hogy 30 óránál is többet öltünk bele alig három nap lefolyása alatt a Jedi: Survivorbe, azt mondhatjuk, hogy a Disney-érában készült egyik legérzelmesebb sztorit kaptuk meg ebben a videójátékban, ami a letaglózóerejét tekintve vetekszik az Andor című sorozattal, A mandalórit meg konkrétan röhögve előzi be a kanyarban, csak hogy a közelmúlt felkapott Star Wars-produkcióit emlegessük. A Star Wars Jedi: Survivor öt évvel a Fallen Order után veszi fel a fonalat, amikor Cal Kestis mesterétől, Cere Jundától, a pilóta Greeztől és a mindig sötét hangulatban lévő Merrintől elszakadva, most már az ellenállók magányos ügynökeként, Saw Gerrerával együttműködve tör borsot a Birodalom orra alá. A játék az előző részhez képest jóval tapasztaltabb jedi egyik küldetésén, a Coruscant bolygón indul, ami egyszersmind bevezetőként és tutorialként is szolgál a Jedi: Survivorhöz. Ezen a részen főleg az előző játékból ismert egykezes és kétkezes fénykardozási technika áll a rendelkezésünkre, így kell egy korrupt szenátort megdorgálnunk, miközben egy régi ismerős is az utunkba kerül.
A 2017-ben megjelent Horizon Zero Dawn az elmúlt évek egyik, ha nem a legötletesebb nyílt világú sci-fi játéka volt, a Guerilla Games alkotásából 2022 februárjáig bezárólag 20 milliónál több példány kelt el, ezzel a PlayStation 4-es konzolgeneráció legfelkapottabb címei közé tartozott. A sztori egy posztapokaliptikus Egyesült Államokba kalauzol, ahol a néhai civilizációnak már csak a romjai maradtak, a kihalt, de gyönyörű tájon óriási, dinoszauruszokhoz hasonló gépszörnyek cirkálnak, a megmaradt emberek pedig szinte az őskori életmódhoz visszatérve íjjal-nyíllal vadásznak. A 2020-ban PC-re is megjelent játékban egy Aloy nevű fiatal vadászt irányíthatunk külső nézetből, aki nem kisebb célt tűz ki magának, mint hogy a veszélyes világ mellett a saját múltjával is megismerkedjen, na és a törzsekkel, akik állandóan viszálykodnak egymással.
A PlayStation 4-es generáció adott nekünk egy apaszerepben visszatért Kratost a God of Warban, egy újragondolt és rendkívül szimpatikussá tett Pókembert... sőt nem is egyet, hanem Peter Parker és Miles Morales személyében kettőt is, de további nagy videójátékos egyéniség volt a The Last of Us – Part II-ben megismert, kigyúrt partizán Abby is. Hozzájuk simán felért Aloy figurája, akinek útját a Horizon Zero Dawnban, illetve annak PS4-re és PS5-re megjelent folytatásában, a Horizon Forbidden Westben egészen kislány korától egyengethettük, igazi harcost faragva belőle.
Nemrég, április 19-én kapott a Horizon Forbidden West nagy letölthető DLC-t Burning Shores címmel, mely Aloy sztoriját továbbszőtte, a benne látható nagy fordulat azonban finoman szólva sem nyűgözte le a gamereket. Az újságírók a Metacritic összesítője alapján korrekt folytatásnak vélték a kiegészítőt, mely cikkünk írásának pillanatában 55 teszt alapján 82 százalékon áll, a mezei felhasználók azonban csúnyán lepontozták a Burning Shorest, 1997 vélemény alapján mindössze 4,1 ponton áll a 10-ből.
Néhány hónappal ezelőtt, amikor Alexandre Spindler francia játékfejlesztő közzétette az Unrecord című új videójáték első anyagait, még a District 9 rendezője, Neill Blomkamp is tiszteletét tette előtte, mondván, ilyet még életében nem látott. A direktor nem túlzott, a napokban érkezett új előzetes alapján
egy döbbenetesen valósághű, fotorealisztikus FPS-ről van szó, amelyben egy rendőrtiszt bőrébe bújva akciózhatunk majd, mint még sohasem.
Amellett, hogy az Unrecordban a környezet tényleg úgy fest, mintha kimentünk volna az utcára, a karakterünk mozgásának apró részleteire is annyira odafigyelt a készítő, hogy a YouTube-on fellelhető testkamerás felvételekre emlékeztet minket a játék leginkább.
Spindlert a trailer publikálása óta több irányból be is támadták, sokan azt feltételezték, hogy az Unrecord videós anyaga kamu, elvégre egy játék képtelenség, hogy ennyire pontosan lekövesse a valóságot. Nem csoda, hogy sokaknak ez a megoldás sokkolóan hat, hiszen a játékok a Fortnite által kitaposott utat követve inkább a meseszerű grafikára esküdnek évek óta, a fiatalabb korosztályt is bevonzva egyszersmind. A szakember Twitteren tett közzé egy újabb videós anyagot az Unrecord készítési folyamatáról, ami frappáns válasz a kétkedőknek.
A Legendás állatok-filmtrilógia mozis bukását követően úgy gondolhattuk, hogy a Harry Potternek most már leáldozott, és nincs igényük a varázsvilágra az embereknek. Erre cáfolt rá elég látványosan az Avalanche Software által fejlesztett Hogwarts Legacy, melyből két héttel a megjelenését követően 12 millió példány kelt el, és bődületes, 850 millió dolláros bevételt hozott a Warner Bros. Gamesnek. A varázslós szerepjáték jóval a kis túlélő története előtt vette fel a fonalat, amikor még nyoma sincs Dumbledore-nak, Voldemortnak és a többieknek, helyette kapunk goblinlázadást, és egy olyan szinten kidolgozott Roxfortot, a körülötte fekvő birtokkal egyetemben, ahol 40-50 órán keresztül simán lehet fejtegetni a titkokat.
Annak ellenére, hogy a Hogwarts Legacy teli volt izgalmas lehetőségekkel, mint a halálos átkok szórása, egy fontos elem kimaradt belőle, mégpedig a kviddics. Igaz, hogy az általunk kreált karakterrel seprűre pattanhattunk, és ide-oda repkedhettünk vele, fejlesztve „járművünket”, és kihívásokat teljesítve, a varázslók kedvenc sportját nem űzhettük a játékban. Pár hete arról szóltak a találgatások, hogy valószínűleg a kviddicset majd egy későbbi kiegészítőben kaphatjuk meg a Hogwarts Legacyhoz, ezek a tippek azonban falsnak bizonyultak.
Merthogy bejelentettek egy vadonatúj videójátékot, a Harry Potter: Quidditch Championst, amely csak és kizárólag a kviddics körül forog, ahogy a címe is sejteti. A Quidditch Champions multiplayer lesz, az első tesztidőszaka, amelyre bárki jelentkezhet, pedig már a napokban kezdetét veszi, így a legszerencsésebbek most, április közepén-végén belekóstolhatnak a játékba, amely egy kompetitív, online alkotás lesz.
A Sony április 3-án dobta piacra új Bluetooth-fülesét WF-C700N néven, ami időszerű újítás volt, tekintve, hogy a cég legutóbbi, hasonlóan pénztárcabarát eszköze, a WF-C500 még 2021-ben került a polcokra. Tisztán látszik, hogy a japán cég szakemberei alapul vették az előző modellt, de a WF-C700N mindenben a WF-C500-as továbbfejlesztése, kezdve a kapszulához hasonló, kicsi és a zsebben jól elférő töltőtokkal, egészen a fülesig, amelynek formája sokkal jobban illeszkedik a fülbe, mint az előző széria.
Nyilvánvaló, hogy a vezetékes fülhallgatók a mai napig megbízhatóbbak, azokat használva összehasonlíthatatlanul jobb minőségben kapjuk a hangot a fülünkbe. Legfőképp a gamingnél lehet fontos tényező mindkettő, a kompetitív lövöldözős FPS-eket, a Rainbow Six Siege-et vagy a Call of Dutyt játszó e-sportolóknak nem ajánlanánk, hogy kockáztassanak egy Bluetoothon keresztül csatlakozó eszközzel, amelynél fennáll a lehetősége a laggolásnak. Mobiljátékra ellenben a WF-C700N mindenféle gondolkozás nélkül használható, pöröghet rajta akár a Diablo Immortal vagy a Marvel Snap, hogy napjaink felkapottabb címeit emlegessük.
Mégis a Sony WF-C700N az átlagos zenekedvelőknek a legjobb választás, akik úgy mozognának ide-oda a városban, hogy közben a kedvenc előadójukat hallgatják, ugyanakkor nincs kedvük vezetékes fülhallgatóval bajlódni közben, beleakadni a zsinórba és a többi. Hogy ne legyen azért maradéktalan az örömünk, a Sony rakott a WF-C700N-re két hatalmas, fizikailag benyomható gombot, amelyeket használat közben könnyű véletlenül megnyomni, és leválasztani a telefonunkról az eszközt, így ennek a Bluetooth-fülesnek a használatát sem ússzuk meg frusztráció nélkül.
A Resident Evil 4 eredetileg 2005-ben, GameCube-exkluzívként jelent meg, de aztán a fejlesztő-kiadó Capcom húzott egy merészet, beintett a Nintendónak, és még ugyanebben az évben a Sony sokkal sikeresebb masinájára, PlayStation 2-re is portolták az alkotást. Később PC-re, Wii-re, Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra, sőt Xbox One-ra és PlayStation 4-re is átültették az akcióhorror-játékot, melyet a maga műfajában a mai napig megkerülhetetlennek tart a szakma. Sőt, a Resident Evil 4 többek között olyan későbbi remekművekre volt nagyon erős és észrevehető hatással, mint a Dead Space vagy épp a The Last of Us-franchise, ez utóbbit főleg – többek közt az HBO sorozatának köszönhetően – senkinek sem kell már bemutatni, mert szépen berágta magát a mainstream popkultúrába.
A széles körű elérhetősége és hírneve ellenére a Resident Evil 4-ről simán elképzelhető, hogy a fiatalabb gamergeneráció még nem is hallott róla. A Capcom főképp őket célozta meg, amikor 2023. március 24-én PC-re, PlayStation 4-re és 5-re, valamint Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re kiadták Leon S. Kennedy európai kalandjainak remake-elt változatát. A felújított és újragondolt Resident Evil 4 azonban végül nemcsak az új játékosoknak, hanem a Capcom klasszikusát jól ismerőknek is újat tudott mutatni. A szakma és a közönség egyaránt zabálta a Resident Evil 4 Remake-et, melyből két hét alatt négymillió példány kelt el, és ezzel a leggyorsabban fogyó RE-cím lett.
A történet a Resident Evil 2 eseményei után veszi fel a fonalat, azt követően, hogy az újonc zsaru, Leon S. Kennedy azon a bizonyos, Raccoon Cityben található rendőrőrsön megjárta a poklok poklát. Hat évvel később járunk a Resident Evil 4-ben, amikor Leon már jól kiképzett szuperügynök, az amerikai kormány embere, és azért érkezik Spanyolországba, hogy kimenekítse az elnök leányát, akit állítólag a környéken bújtatnak emberrablók. Míg a Resident Evil 2-ben egy klasszikusabb túlélőhorrort kaptunk, addig a Resident Evil 4 már egy akcióhorror. Karakterünk igazi akcióhősként viselkedik tehát benne, a lesokkolt zombikat különféle, Chuck Norrist megszégyenítő pörgőrúgásokkal és birkózóktól kölcsönzött mozdulatokkal küldi földre végleg.
Videójátékos téren eddig erős év a 2023, februárban kaptunk egy közel tökéletes Harry Potter-élményt nyújtó Hogwarts Legacyt, aztán egy hónappal később befutott a Resident Evil 4 rémisztő remake-je, és már nem is kell sokat várni a következő nagy durranásra, amely az április 28-án polcokra kerülő Star Wars Jedi: Survivor lesz. A 2019-es Star Wars Jedi: Fallen Orderben megismert Cal Kestis visszatér, hogy fénykardjával és az Erőnek parancsolva újfent dacoljon a hatalma csúcsán lévő Birodalommal, a karakter hangját és modelljét újfent a Shameless egykori sztárja, Cameron Monaghan kölcsönzi, aki a Londonban nemrég megrendezett Star Wars Celebrationön is tiszteletét tette.
A messzi-messzi galaxist ünneplő rendezvénysorozat teli volt bejelentésekkel és persze előzetesekkel, utóbbiak közül kiemelkedett a Star Wars Jedi: Survivor kedvcsinálója, amely ezúttal a gameplay erősségeit villogtatja. Például azt, hogy a szimpla és dupla, Darth Maulhoz hasonló fénykardhasználat mellett hősünkkel ezúttal már két fénykardot lobogtatva is ölhetjük majd a rohamosztagosokat, sőt… egy újfajta, Kylo Ren harcmodorához hasonló kardforgatási lehetőség is tiszteletét teszi, a fénykard plusz sugárpisztoly kombóról nem beszélve. Bár utóbbit a fejlesztő Respawn egyelőre hét lakat alatt őrzi, és fogalmunk sincs, a gyakorlatban miképp fog működni.
Benne volt a pakliban a Super Mario Bros.: A film bukása a pénztáraknál, a Nintendo videójátékain alapuló animációs produkció előzetesen elég csúnyán kapta a savat, legfőképp a Mario hangját kölcsönző Chris Prattet ostorozta a közönség, miután orgánumában a trailerek alapján semmi olaszos akcentus nem volt felfedezhető. Ehhez adjuk hozzá, hogy rettenetes kritikákat kapott a külföldi szaklapoktól a film, a Rotten Tomatoes oldalán 208 cikket összesítve mindössze 58 százalékos átlag jött ki. Láthatóan az emberek többségét azonban nem érdekelte a dolog, húsvét hétvégéjén csak úgy özönlöttek vélhetően nagy többségben a kisgyerekes családok, hogy megnézzék a Super Mario Bros.: A filmet, amely április 6-ai bemutatója óta több rekordot is megdöntött.
Hogy számosítsuk, a Super Mario Bros.: A film világszerte 375 millió dollárt kaszált a nyitó hétvégéjén, ezzel maga mögé utasítva a Warcraftot (210 millió dollár), mely videójátékos moziadaptációk terén az eddigi rekordtartó volt. Úgy összességében, animációs filmes fronton pedig a Jégvarázs 2. 358 millió dolláros rekordját döngölte földbe a Minyonokért is felelős Illumination, a Universal Pictures és a Nintendo koprodukciója.
Ezzel az eredménnyel kijelenthetjük, hogy a Super Mario Bros.: A film nagybetűs blockbuster, már csak idő kérdése, hogy bejelentsék a folytatást. Nem ússzuk meg, ebből franchise lesz. De miért is akarnánk megúszni, hiszen a film a maga nemében pofátlanul szórakoztató, főleg azoknak, akik életükben legalább egyszer játszottak már olyan videójátékkal, amely Mariót vagy Luigit teszi meg főhősének.
Az EA Sports és a FIFA 2022 májusában vetett véget hivatalosan 30 éve töretlen partnerségének, miután a két félnek sehogy sem sikerült dűlőre jutnia a licencszerződés megújításával. Ezzel a videójáték-történelem egyik legjelentősebb és legsikeresebb együttműködése ért véget.
A szakítás értelmében az EA Sports többé nem használhatja a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség nevét, így
a tavaly megjelent FIFA 23 az utolsó olyan játék, amely a FIFA nevét viseli.
A legendás játékfranchise azonban robog tovább, csak ezután már EA Sports FC néven. Az új névhez pedig megszületett az új, háromszög alakú logó is, mely az EA Sports FIFA-játékok múltjának jegyeit is magán viseli – írja az ESPN.
Az új FC-logó jövő hétvégén debütál az élő focimeccseken: olyan világhírű bajnokságok meccsein tűnik majd fel, mint a Premier League, a LaLiga, a német Bundesliga és a Ligue 1.
Az EA Sports a FIFA nevet a sorozat legelső játéka óta használta, amely 1993-ban jelent FIFA International Soccer címmel.
Azóta
további 38 cím jelent meg 18 nyelven, 51 országban, szinte minden létező platformon.
A Guinness World Records a FIFA-t a történelem legkelendőbb sportos videójáték-franchise-aként tartja számon, amelyből 2021-ben már több mint 325 millió példányt adtak el világszerte.
Napok óta tartó spekulációk után végre biztosnak mondható információk érkeztek a Sony következő nagy dobásáról, egy új kézi PlayStation konzolról.
A projekt jelenleg a Q Lite névre hallgat, az Insider Gaming információi szerint pedig egy olyan hardver lesz, mely tulajdonképpen csak kiegészíti a PlayStation 5 konzolokat, az ugyanis a SteamDeckkel vagy a Nintendo Switchcsel ellentétben nem lesz képes natívan a játékok futtatására.
A Q Lite kódnevű készülék a lap információi szerint a Sony RemotePlay technológiáját fogja majd használni, ennek köszönhetően pedig folyamatos internetkapcsolatra is szüksége lesz, ami nem jó hír, az viszont igen, hogy a képminőség akár a 1080 p-t, az fps-szám pedig akár a 60-at is elérheti.
Annak ellenére, hogy már 2013-ban kijött PlayStation 3-ra, a Last of Us most éli legnagyobb virágzását, köszönhetően annak, hogy az HBO feldolgozta tévésorozat formájában a Naughty Dog videójátékát, és Pedro Pascal, valamint Bella Ramsey főszereplésével egy nagyon széles réteghez eljuttatták a posztapokaliptikus történetet, mely szerint a Földet egy gombafertőzés tarolta le, és csinált az emberek szerencsétlenebbik részéből agyatlan zombit. Az első Last of Us-játékot időről időre a készítők szépítgették, és újabb generációkra is elhozták, így a PlayStation 4-tulajdonosok is egy remaster formájában kalandozhattak Joel és Ellie társaságában. Valamint Last of Us Part I címmel a jelenlegi generációra, PlayStation 5-re érkezett egy, a kritikusok által szinte tökéletesnek tartott remake.
Március 28-án a Last of Us Part 1-et kiadták személyi számítógépekre is, ám a remake PC-s verziójával kapcsolatban elhangzott jelzők közé a tökéletes ezúttal nem fért fel. Inkább olyanokat mondtak rá, hogy botrányos, játszhatatlan bughalmaz, és elsietett fércmunka. Steamen eddig 13 ezernél is több értékelést írtak róla a játékosok, melyeknek csupán a 45 százaléka pozitív cikkünk írásának pillanatában, a többség tehát csalódott a végeredményben.