Lesz-e hamburger a párizsi olimpián?
Fenntartható-e a fenntarthatóság egy ekkora rendezvényen?
Fenntartható-e a fenntarthatóság egy ekkora rendezvényen?
A kőkorszakhoz hasonlóan véget ér az olaj és a gáz korszaka is.
Az eszköz 7800 benzines autó kibocsátását nyeli el évente.
Naprakész az új, a szén-dioxid-kibocsátási előírásokról szóló rendelet.
A gépek még szennyeznek, de a földi kiszolgálás már zöldül.
Nagy lépésre készül az Emirates.
Ez korunk egyik legégetőbb problémája.
Aggasztó adatok: minden harmadik magyar egészségre veszélyes épületben él.
Az otthonos, természetes anyagokból megvalósuló lakhatás magyar szemüvegen keresztül igencsak zsebbe nyúlós.
Nincs több zöldre festés, a fenntarthatóság nem opcionális, hanem kötelező elem.
Nyilvánosságra hozták a légitársaság terveit.
Keveslik az erdők területét, ami a klímasemlegességi célok elérést is visszavetheti.
Egy vízválasztó felfedezés is fűződik a nevéhez.
Ez az üzemanyag életben tarthatja a belső égésű motoros autókat.
Az uniós bizottság javaslata a teherautókra is vonatkozna.
Legalábbis ezt jósolja az uniós biztos.
A környezetbarát építési technológiák meghonosítása a fő cél.
A fűtés és az autózás után adót kell fizetni a tervek szerint.
A magas gázárak miatt sokan váltanak.
2035 után szinte csak károsanyagkibocsátás-mentes autók gurulnak majd az utakon.
Magyarország 40 százalékkal szeretné csökkenteni szén-dioxid-kibocsátását.
Három éven át nettó nulla szén-dioxid-kibocsátással közlekedett.
Eddig több mint 750 ezer hektár erdő égett le idén.
Hetven éve nem látott mélységbe süllyedt a vízszint.
A klímavédelmi vállalás eléréséhez drasztikus lépésekre lesz szükség.
Kártérítést követelnek a fejlődő országok az Egyesült Államoktól és az Európai Uniótól.
De akkor minek kellene megvenni, és mit?
2040-re klímasemlegessé szeretne válni az osztrák főváros.
Az Airbus hidrogén üzemanyaggal működő repülőgépe hozhatja el a repülés jövőjét.
Ők eleve kevesebbet tehetnek a helyzet javításáért.
Schanda Tamás szerint így környezetbarát irányba fordíthatják a közlekedést.
A geotermikus energia Magyarországon is hasznosítható.
Számítások szerint ennyi gép megközelítőleg 13 ezer tonna szén-dioxidot eregetett a levegőbe.
A cél elérése érdekében 90 milliárd forintot fektetnek be 2025-ig.
A folyamatok megállításához radikálisan csökkenteni kellene a szén-dioxid-kibocsátást.
Évi négyezer tonna szén-dioxidot tudnak vele kiszedni a levegőből.
Több káros anyagot bocsát ki tizennyolc balkáni erőmű, mint kétszáz uniós létesítmény együttvéve.
Bár a hajózás okozta szén-dioxid-kibocsátás 1990 óta körülbelül 26 százalékkal csökkent, még most is mintegy 16 millió tonnát tesz ki évente.
A Siemens vezérigazgatója az új normalitásról és a roboturalom rémálmáról is beszélt az Indexnek.
Ursula von der Leyen és Charles Michel is igénybe vették a lehetőséget, de csak rövid távolság megtételéhez.
Az EU lakosságának leggazdagabb tíz százaléka növelte karbonlábnyomát. Litkei Máté és Kitta Gergely, a Klímapolitikai Intézet munkatársainak írása.
Az ok: a lakosság nagyobb részt vállal a klímavédelemből. A kormánynak van lehetősége tompítani a fájdalmunkat.
Évente több ezer halálos áldozatot követel Magyarországon a légszennyezés.
A hagyományos kereskedelemhez képest átlagosan 36 százalékkal alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátással jár.
Szeptemberben több új autót helyeztek forgalomba Németországban, mint egy évvel korábban.
A Skócia, Írország és Franciaország partjainál fennmaradt tengeri moszatok 16 ezer éve éldegélnek békében, most a klímaváltozás pusztíthatja el őket.
Ennek az esélye a koronavírus-járvány alatti kibocsátáscsökkenés ellenére megduplázódott.
A repülés és a közúti forgalom összeomlott, leállt az ipar, rekordmértékben csökken a szén-dioxid-kibocsátás – ám az aktuális adatok szerint a koronavírus sokkjánál is radikálisabb lépések kellenek a felmelegedés megfékezéséhez.
A kutatók szerint akkor is el fog tűnni néha a jég, ha csökkentjük a globális szén-dioxid-kibocsátást.
Ráadásul mindenki nagyobb és erősebb autót akar, ez még jobban növeli a káros kibocsátást.
Ez nagyjából 25 százalékos csökkenés az előző év hasonló időszakához képest.
Az Energiastratégiából az utolsó pillanatban kivettek néhány elég fontos dolgot, továbbra is tiltani fogják a szélerőműveket, a korábban tervezettnél kevesebb lesz a zöldáram, és a Kádár-kockákra kitalált programot is kihúzták.
Még úgy is, hogy a közlekedésé nőtt. Ha csak a belföldi kibocsátást nézzük, reális a 2020-ra kitűzött ambiciózus cél.
Egy nemrég készült elemzés összeszedte, hogyan próbálják a Premier League klubok zöldebbé tenni működésüket. Ennek kapcsán körbekérdeztünk, hogy mi a helyzet az NB I.-ben. Nemcsak játékban, környezettudatosság szempontjából is van még hová fejlődniük a magyaroknak.
A hajótulajdonosok 90 százaléka támogatná az üzemanyag minden tonnájára kivetett két dolláros adót.
Nyílt levélben kérik a civilek a magyar, cseh és lengyel miniszterelnököt, hogy vétó helyett támogassa a karbonsemlegességet.
A jogszabálycsomag célja, hogy az ország teljesítse a 2030-ra kitűzött klímavédelmi célokat.
A Nemzetközi Energiaügynökség szerint csak radikális lépésekkel lenne esély a változásra.
A cégek már dolgoznak a megoldáson, de egyelőre nagyon hamar leamortizálódnak a kölcsönözhető e-rollerek. Ez se nem környezetbarát, se nem fenntartható üzletileg.