Egymilliárd dolláros megszorítás jön az Ubernél
Dolgozóinak negyedét leépíti és negyven irodáját zárja be a járványt nagyon megszenvedő taxiappos cég.
Dolgozóinak negyedét leépíti és negyven irodáját zárja be a járványt nagyon megszenvedő taxiappos cég.
Aztán elteszik a pénz felét. Sok futár inkább kiszolgáltatott migránsoknak szervezi ki a melót, mert az Uber és versenytársai már nem fizetnek annyit, hogy nekik megérje tekerni.
Ez még mindig kevesebb, mint amekkorát egy évvel korábban bukott a legértékesebb amerikai startup.
A taxisok sztrájkját követően a katalán kormány olyan szabályokat hozott, ami ellehetetleníti az Ubert és a hozzá hasonló cégeket.
A lakásmegosztó cég nem hajlandó közölni a hatóságokkal, hogy pontosan hány lakása van az osztrák fővárosban, eljárás lehet a dolog vége.
Egy hónapja van a cégnek, hogy megfeleljen az uniós fogyasztóvédelmi szabályoknak, különben lesz nemulass!
Állítólag engedély nélküli leányvállalattal bővítenék ki a szolgáltatást. A Taxify cáfol és fellebbez.
A Boatly nevű hajómegosztó szolgáltatást egy magyar startup fejlesztette.
Nem vennének kocsit, inkább olyan szolgáltatásokra bíznák magukat, mint az Uber vagy a DriveNow.
Vagy legalábbis azzal terveznek, hogy őrületesen ki fog nőni.
Magyarországon egyre erősebb a lakáskiadó platform elleni lobbi, sokan örülnének szigorúbb szabályoknak, más nagyvárosok nálunk gyorsabban kapcsoltak, Bécsnek külön stratégiája van a sharing economyra.
Mindenhonnan ez folyik, de miért? Megmenti a bolygót, de önzők leszünk tőle? Kizsákmányolja a dolgozókat? Yusaf H. Akbarral, a téma kutatójával beszélgettünk.
Végre itthon is elkezdhet terjedni a carsharing, aminek az autóiparon kívül mindenki örülhet. Kiszámoltuk, kiknek éri meg használni az új szolgáltatást, amire a közeljövőben a BKK is rárepülhet.
Az Uber és a Lyft kezdhet gondolkodni, mit lépnek, ha a Google jóval a tarifáik alá ígér.
Rengeteg péznt éget el a sokak szerint túlértékelt cég.
A tajvani kormány kompromisszumos megoldást keres, ezen a téren jobbak a magyar kollégáiknál.
Új magyar futárszolgáltató és reptéri minibuszos cég is bejelentkezett már az 1200 uberesért.
A részeg, drogos, szétesett és fáradt vezetőket a saját telefonjukon keresztül fogják lebuktatni.
Csak a városban regisztráltak hirdethetnek, hogy enyhüljön a lakáskrízist.
Az Uber betiltásával az innováció nem áll meg, a taxitársaságok problémái nem oldódnak meg, az adóbevételek nem nőnek.
Egyre drágább lesz városokban lakni, de ezért nem a városi apartmanozás a felelős. Berlin mégis vasszigorral csapott le rá, ami csak részben indokolt. A cég csak a legkézzelfoghatóbb része a lakásválságnak, amit szigorral biztosan nem fognak megoldani.
Maga a vezérigazgató trükközött pár milliárddal.
Összeállnak a legnagyobb techcégek, hogy közösen képviseljék érdekeiket.
Az Uber elleni tüntetés logikus, de ha nem fogadjuk el a közösségi gazdasággal betörő változásokat, az informatikai forradalom harmadik hullámáról is lecsúszik Európa. Kaja Kallas észt EP-képviselővel beszélgettünk.
Az európai szállodaszövetség panaszkodik, hogy nem fizetik be az adót a szállásmegosztás után.
De kulturált európai módon, nem ám amolyan cowboy-mentalitással, mint ott a vadnyugaton.
Ma még jó lehetőség, de bajban leszünk, ha elterjed. A sharing economy-cégek azon vannak, hogy kitapossák az utat a dolgozók kiszolgáltatottsága felé.
Hogy lehetne elérni ezt Magyarországon? Ehhez még egy piacgazdaságban is évekre van szükség.
A washingtoni bírák szerint a Flytenow jogsértő, a pilóták nem fogadhatnak el kerozinpénzt.
Tíz év, és ezek a cégek meghatározó szereplői lesznek a szálláspiacnak és az utazásnak is.
A Next egy önvezető elektromos autó, de vonatként viselkedik. Még étkezőkocsit is rendelhetünk hozzá! Persze még csak papíron létezik.
És életük során 40 különböző munkahelyük lehet.
Ha írunk egy új helyről, azt általában ők is kipróbálják, és ha lehet, büntetnek is. Most a Yummberre szálltak rá.
Mások szerint inkább az Airbnbre hasonlít majd az AirDonkey, de az biztos, hogy nagyon izgalmas lesz.
A vállalat egyik képviselője megerősítette, hogy sokszor csak vizuális effektek az autók.
Tényleg a házikoszté a jövő, egyre többször esznek egymásnál az emberek éttermezés és kajarendelés helyett. A héten indul az Uber mintájára a Yummber.