Szandálos húszi lázadók jemeni homokot szórnak a világgazdaság gépezetébe
A jemeni erők dollármilliárdos károkat okoznak a világ nagyhatalmainak azzal, hogy a Vörös-tengeren támadják a kereskedelmi hajókat.
A jemeni erők dollármilliárdos károkat okoznak a világ nagyhatalmainak azzal, hogy a Vörös-tengeren támadják a kereskedelmi hajókat.
Az egyik hajó meghibásodott és zátonyra futott.
Egy vontatóhajó elsüllyedt a balesetben.
190 méter hosszú teherhajó járt pórul.
A Szuezi-csatorna a világ egyik legforgalmasabb vízi útvonala.
Ideiglenesen leállította a forgalmat.
Ezek történtek 2021-ben a nagyvilágban
A Gellért-hegyből is majdnem piramis lett.
Közel sem volt akkor, mint az Ever Given, de okozott fennakadást.
A Földközi-tengerről a Vörös-tenger irányába haladt az Ever Given.
Az Ever Given március 23-án szorult be a csatorna egyik szűk, déli szakaszában.
Megállapodtak az óriáshajó tulajdonosai a kompenzáció összegéről.
Napi 21 órát dolgozott, hogy kiszabadítsa a konténerhajót.
Továbbra is várják az egymilliárd dolláros kártérítést a tulajdonosaitól.
Ebből fedeznék a csatornahatóságoknak és a többi, a csatornánál rekedt hajó tulajdonosának okozott károkat.
A profit eltörpül az okozott kár mellett.
250 méterről 400 méterre szélesedhet az a szakasz, ahol az Ever Given keresztbefordult.
Kivéve az Ever Givent, amit a szakértők még vizsgálnak.
Vizsgálják, mi okozhatta a balesetet és a több milliárd dolláros kárt.
Megihletett néhány kreatív fejlesztőt a Szuezi-csatornában rekedt szállítóhajó.
Az Ever Given teherhajó különös esete nemcsak vicces képeket ihletett, de feltámasztotta a játékos mémalkalmazások műfaját is.
Egyiptomi elnöke azt ígérte, hogy nem lesz több baleset a világ egyik legforgalmasabb vízi útvonalán.
Kellettek hozzá a vontatóhajók, a kotrógépek és a daruk is.
Csaknem egy hét múltán megszűnhet a torlódás a hajózási útvonalon.
Az olajártól az autóalkatrészeken át a legapróbb cikkekig mindenre hatással van.
Az ESA műholdképén az átkelésre várakozó több száz teherhajó és a csatornában elakadt Ever Given is jól látható.
Szombaton már sikerült megmozdítani.
Megrekedt az óriás teherhajó, akadoznak a szállítások.
Naponta több milliárd dollárnyi kár keletkezik.
És még napokig, akár hetekig eltarthat a duguláselhárítás.
Három napja áll a világkereskedelem.
A balesetnek súlyos világkereskedelmi következményei lehetnek.
1967-ben Egyiptom blokád alá vonta a Szuezi-csatornát. Mi a fenét kezdett volna magával a 15 teherhajó legénysége, akik ott maradtak a közepén nyolc teljes évre?
A régivel párhuzamosan futó új csatornaszakasz majdnem a harmadára csökkenti a várakozási időt.
Hadihajók és harci helikopterek biztosították az átadás előtti tesztüzemet.
Egy év alatt kellett befejezniük a több szakértő szerint háromszor ennyi időre jósolt bővítést.
A tervek szerint augusztusban nyitják meg.