Egyre kevesebb ember hal meg légi balesetekben
Az 1990-es években sokkal rosszabb volt a helyzet.
Az 1990-es években sokkal rosszabb volt a helyzet.
Méghozzá a szmolenszki légi katasztrófa miatt.
Teljesen felfordult családjának élete.
95 ember halt meg a katasztrófában.
Vesna Vulović szerb–jugoszláv stewardess tízezer métert zuhant egy terroristák által felrobbantott repülőből, hihetetlen módon túlélte a katasztrófát és világrekordot állított fel.
Utánajártunk, mennyit ér manapság egy emberélet.
A repülés egyre biztonságosabb, de az emberek kiszámíthatatlanok.
Felfüggesztették a Boeing 737–800-as típusú gépek közlekedését.
A másik adatrögzítőt még keresik a hatóságok.
Több mint 130 utas tartózkodott a gépen.
Repülésbiztonsági forradalom?
Mark Forkner 346 ember haláláért lehet felelős.
A kínai légügyi hatóság szerint a gépek repülési engedélyéhez a pilóták megfelelő képzésére és biztonságot garantáló módosításokra van szükség.
A volt ausztrál miniszterelnök, Tony Abbott szerint a maláj kormány már a vizsgálatok viszonylag korai szakaszában előállt az eredmények alapján legvalószínűbb teóriával.
De csak Iránban.
A 176 halálos áldozattal járó tragédiát a harckészültségben álló iráni légvédelem okozhatta.
Tavaly novemberben egy Madridba tartó WizzAir gép rossz információkat kapott a földi irányítástól, aminek kis híján ütközés lett a vége.
A rossz helyen hagyott poggyász például sérüléseket okozhat utastársaidnak.
2010-ben zuhant le a korábbi lengyel elnököt, Lech Kaczyńskit szállító gép.
A vezérigazgató nem biztos benne, hogy valaha is meg tudják győzni pilótáikat, utazóikat, illetve magukat a típus biztonságosságáról.
A vihart is elkerülhették volna és a leszállást is elsiették. A villám szerepe elhanyagolható. Sorra derülnek ki a mulasztások. Vizsgálják még, hogy a földi irányítás megfelelően felkészült-e a gép fogadására.
A pilóták hibájától a lassú oltáson át a poggyászukkal pepecselő utasokig sok minden befolyásolhatta a moszkvai légikatasztrófát. Sokasodnak a kérdések.
Már a tavaly őszi indonéz repülőgép-katasztrófa előtt egy évvel tudott a hibákról a vezetés.
Kipróbáltuk, milyen landolni egy szakadék és egy sziklafal közé szorított, ultrarövid, lejtős leszállópályán, 2800 méter magasan a Himalájában.
A repülőgép-szerencsétlenségek legfőbb okai: az emberi mulasztás, a géphiba, az időjárási gondok és a szabotázs.
Az egyik mostantól az alapfelszereltség része lesz, segíthet a pilótáknak kiszűrni, ha baj van.
Addig csak egy kiló földet temethetnek el a hozzátartozók.
Egy hét alatt 12 százalékot esett a cég részvényének árfolyama, de még korai lenne kijelenteni, hogy bukják a világelső pozíciót. Fájdalmas válságkezelés jöhet.
Csak egy szoftverfrissítés után szállhatnak fel, de az eltarthat akár áprilisig is.
42 ország után az Egyesült Államok is a tiltásról döntött az etiópiai katasztrófa miatt. Ezzel közvetve elismerik: típushiba okozhatta a balesetet.
A hejcei katasztrófa pontosan 13 évvel ezelőtt történt: a szlovák békefenntartó katonákat szállító repülőgép nekicsapódott a Borsó-hegynek.
Légibiztonság szempontjából így is jó évet zártunk.
Az indonéz utasszállító fekete doboza és a géptörzs sincs még meg.
Elfelejtettek bekapcsolni egy jeladórendszert, a rossz jeleket a pilóta tragikusan rosszul próbálta korrigálni.
A lezuhant gép repülési adatai is megvannak.
A balesetet egy szabad szemmel nem látható repedés okozhatta.
Egy nyugdíjas ápoló pedig 20 percig próbálta újraéleszteni az ablakon kiszívott bankárnőt.
Dzsekikkel próbálták betömni a lyukat, miközben húzták vissza a társukat. Mi történik, ha kilyukad egy utasszállító?
Visszahúzták az utastérbe, de már késő volt.
Negyven éve történt a magyar repüléstörténet legkülönösebb légi katasztrófája, amiben 29-en haltak meg.
Nyolc hónappal a Chapecoense futballcsapat légi katasztrófája után a csapat három túlélője vérfagyasztó részleteket mesélt el a balesetről és a túlélésükről.
Nem Arnold Schwarzenegger hibája, hogy az Utóhatás nem lett jó film. Ő még egy meztelen zuhanyzást is bevállalt a sikerért.
A 36 halálos áldozatot követelő légikatasztrófa derékba törte a léghajózás ígéretes jövőjét. Nagyképes válogatással emlékezünk a nyolcvan éve történt balesetre.
Az oroszok határozottan visszautasítják a vádat, amely szerintük "beláthatatlan diplomáciai károkat" okoz.
Negyven éve egy kis tenerifei reptéren ütközött össze két Boeing 747-es, a balesetben 583-an haltak meg. Pedig kis híja volt, hogy az egész meg se történjen.
Nem terrortámadás végzett az Alekszandrov kórusával Szíriába repülő katonai utasszállítóval.
A bolíviai védelmi miniszter szerint.
Késés miatt kimaradt egy tankolás, aztán még egy, és amikor baj volt, nem jelentett rögtön vészhelyzetet. A légitársaságot felfüggesztették.
Kisgyerek volt még a most lezuhant pilóta, amikor az apjával a tragédia történt.
Szakemberek szerint későn jelezte a bajt, attól tarthatott, büntetést kap ő és a légitársaság is.
Példátlan összefogás a klub megmentésére, ingyen kapnak játékosokat és nem eshetnek ki három évig.
Nem láthatta egymást a fel- és leszálló pilóta, mindenki szörnyethalt. Beszéltünk a szemtanúval, aki elsőként indult segíteni.
A lengyelek újra átvizsgálták a 97 halottal járó zuhanást, szerintük az akkori vezetés összejátszhatott az oroszokkal.
Égésnyomoknak látszó foltok láthatók egy újabban előkerült gépdarabon.
Folyik a vizsgálat, de már megszólalt az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal vezetője.
A jelentésen dolgozó bizottságot ismerő források újabb információt tettek közzé.
A becsapódáskor kisebb erdőtüzet okozott. Nincs sok remény arra, hogy a tízfős legénységből bárki életben legyen.
Az ügyvéd Madagaszkárhoz közel talált három roncsdarabot, de Ausztráliánál is felbukkant egy.
Méghozzá a katasztrófa előtti napon.
A roncsdarabokat Mozambik és Mauritius tengerpartjain találták.